Gå til innhold

Bordpynting, hvor mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å ha hvit duk, med blanke glasstener drysset på midten sammen med røde roseblader. I tillegg har jeg lyst på hvite kubbelys som står på speil med sånn perlepynt rundt. Spørsmålet er hvor mange sånne kubbelys trenger man? Det blir jo fort dyrt (vi skal ha 100 til middag). Trenger man ett lys per bord eller er det nok med annenhvert? Har funnet perlepynten på nille, så hadde tenkt å begynne hamstringen nå (fordele utgiftene littegranne).

Noen tips på hva som blir fint som bordpynt uten at det trenger å koste en formue?

Forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha noe lignende dere i tillegg til roser i små glass/vaser. For å holde utgiftene nede tenkte jeg å kjøpe potteroser og så klippe av rosene på disse som jeg setter i glassene/vasene.

Skrevet

Det er fint å pynte med litt grønt også. F.eks eføy. Det kan man finne ute - det er hvertfall masse fin eføy på veggen på idrettshallen her.

Hvor store bord har dere? Er det 2 på hver side? I såfall tror jeg ikke du trenger mer enn på annet hvert bord.

Det grønne kan ligge mellom lys og annen pynt langs etter bordet.

Skrevet

Bordpynten hos oss skal se omtrent slik ut. I tillegg skal jeg ha kubbelys med perler på ståltråd. Ser for meg at det blir blomster og lys på annenhvert bord.

Skrevet

Det er to personer på hver side av bordet, så jeg tenker det blir ett kubbelys på annenhvert bord.

Andre forslag til pynting mottas gjerne :)

Skrevet (endret)
Jeg har tenkt å ha hvit duk, med blanke glasstener drysset på midten sammen med røde roseblader. I tillegg har jeg lyst på hvite kubbelys som står på speil med sånn perlepynt rundt. Spørsmålet er hvor mange sånne kubbelys trenger man? Det blir jo fort dyrt (vi skal ha 100 til middag). Trenger man ett lys per bord eller er det nok med annenhvert? Har funnet perlepynten på nille, så hadde tenkt å begynne hamstringen nå (fordele utgiftene littegranne).

Noen tips på hva som blir fint som bordpynt uten at det trenger å koste en formue?

Forslag mottas med takk!

Dette høres jo greit ut.

De kubbelysene de har på Nille er vel også brukbare, er de ikke?

Jeg får absolutt ikke bestemt meg for om jeg skal ha kubbelys eller flytelys!

Noen som har prøvd flytelys i bryllup her? Hvor lenge brenner de??

Endret av Brudeberta70
Gjest Kitten
Skrevet
Noen som har prøvd flytelys i bryllup her? Hvor lenge brenner de??

Jeg testet flytelysene fra nille hjemme de brant i 4,5- 5 t. Har veldig lyst på enkle flytelys i åpne glassboller sammen med blomsterhoder...

Gjest Ballerina
Skrevet

Kjøp kubbelys på Søstrene Grene! Der får man et kubbelys som brenner i maaaange timer (vet ikke hvor mange, men vi hadde fyr fra fem til to om natta og da var det ikke brent opp ennå) og de koster bare rundt ti kr. (eller 15) stk.! Dessuten brenner de kjempefint uten å dryppe :)

Skrevet

Hvor er søstrene grene?

Skrevet

Når du skal ha glass-stener og roseblader mellom lysene, trenger du hvertfall ikke mer enn lys på annethvert bord, tenker jeg. Du kunne også hatt lys med større avstand, for eksempel på hvert fjerde bord og så hatt en enkel skål med vann og et flytende blomsterhode i midt mellom lysene - eller noe slikt. Jeg synes det godt kan være noen få forseggjorte bordpynt og så noe enklere imellom. Men det er jo smak og behag, da. Synes det du har tenkt høres veldig fint ut :)

Skrevet
fins en på stor sentere i stavanger

Litt langt unna, bor i trondheim. Så da blir det nok ikea eller Nille...

Gjest Ballerina
Skrevet

hehe... min feil ;) Trodde de hadde butikker flere steder enn her i Stavanger :sjenert: Da er nok IKEA eller Nille tingen :)

Skrevet
hehe... min feil ;) Trodde de hadde butikker flere steder enn her i Stavanger :sjenert: Da er nok IKEA eller Nille tingen :)

Godt mulig de har flere, bare ikke sett noen andre jeg.

Skrevet

hvite fine kubbelys som brenner fint og lenge finner du på prix og coop mega! de koster 12 eller 13 kr .. de er enkle og fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...