Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ammet jenta mi lenge, og kjenner det er på tide å gi seg nå. I går sovnet hun på fanget mitt før hun fikk noe pupp, og da tenkte jeg at hun ikke får noe i dag tidlig heller, se hvordan det går.

Og nå er hun lagt, og sover sin søteste søvn, uten å ha fått kveldspupp. Hun kravset jo litt da, og ble sint, men kombinasjonen av å være trøtt og mett er jo bra, så hun sovnet fort, og jeg tenker nå at dette ser jo ut som vil gå som en drøm. Har ammet henne morgen og kveld nå da, men hvor lang tid ca tar det før puppen er glemt?

Er jo litt vemodig også, jenta mi er blitt stor, men er godt og`da! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet å amme da sønnen min var 16 måndeder. Da skulle jeg til Oslo i helgen, og var borte fra lørdag til tirsdag. Da jeg kom hjem var det ikke noe mas etter pupp, så det gikk som en drøm :) Men jeg ammet kun én gang for dagen en stund før jeg dro.

Skrevet

Jeg ammet lillemor til hun var 18 mnd. Da hadde hun kunn fått morgenkosepupp en lang stund. Det tok faktisk flere måneder før puppen var glemt. Enda er hun veldig opptatt av puppen, men ikke i forhold til at det er mat til henne. Hun blir 2 år nå, og blir storesøster om noen få uker. Nå snakker vi mye om at "babyen" må få pupp.

Lykke til!

Avvenningen gikk greit, men .... som sagt, det tar tid før puppen er glemt. I alle fall gjorde det det hos oss.

Skrevet

Noen barn har jo en helt utrolig hukommelse. Niesen vår husker små ting som er gudene hvor lenge siden har skjedd. Etter flere måneder kan hun si "Malin badet hos tante og onkel", "Hvor er senga?" (reisesenga hennes stod i stuen vår én gang), "Hvor er mannen?" (hun pleier å drikke fra et eggeglass fra Alessi som ser ut som en mann) og skal alltid ha bamsene som står på øverste hylle i garderobeskapet vårt.

Så det er ikke sikkert at barnet glemmer puppen med det første, men interessen for den dabber nok fort av hvis hun får annen og mer spennende mat og rikelig med kos ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...