Gjest the imp Skrevet 25. februar 2003 #1 Skrevet 25. februar 2003 heisann! lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg litt. er ikke så veldig flink til å sminke meg og bruker også svært lite sminke, men skulle gjerne hatt noen tips om hvordan man framhevet øyenfargen sin. hvilke farger bør man bruke til de forskjellige øyenfargene osv. Jeg har grønne øyne, med noe blått i og skulle gjerne fremhevet grønnfargen.
Gjest Zalomine Skrevet 25. februar 2003 #2 Skrevet 25. februar 2003 Jeg har grønn/brune øyne, og erfarer at noen dager fremhever grønn øyenskygge det grønne, mens andre dager fremhever brun øyenskygge det grønne (det avhenger også av lyset trur jeg) Egentlig vil jeg anbefale deg å prøve hva som ser best ut på deg (grønn? blå? brun?) Kan ikke gi noen gode råd utover det. Det er det sikkert mange andre som kan. (men rådene pleier være motstridende, så jeg anbefaler uansett at du prøver deg frem...)
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2003 #3 Skrevet 25. februar 2003 faktisk tror jeg du godt kan bruke brun og lilla øyenskygge:) Lilla er veldig fint til grønt siden dette er farger som fremhver hverandre. Kult til fest. Brun er en flott farge til hverdags.
ivanka Skrevet 25. februar 2003 #4 Skrevet 25. februar 2003 generelt vil en øyeskygge som står i kontrast til øyefargen fremheve øyenfargen. det betyr ikke at rød (som er komplementærfargen til grønn) øyeskygge er pent til grønne øyne. naturligvis. men f.eks lilla eller gyllen farge kan være fint, de fremhever grønt, gyllent fremhever blått. nøytrale grå- og bruntoner, via beige/champagne til en 'myk' hvit (type eggeskall/benhvit) er det vanskelig å gjøre de helt store tabbene med... har øynene dine 'spetter' i en annen farge, er det ofte fint med en øyeskygge i samme farge som 'spettene'. (eks: jeg har sjøgrønne øyne med honninggule flekker, og synes det blir veldig bra med honningfarget øyeskygge.)
Efelia Skrevet 27. februar 2003 #5 Skrevet 27. februar 2003 Hei! Har grønne øyne jeg også, med litt grums i for å si det sånn... Har testet meg frem til farger, og har funnet ut at Burgunder ( mørk vinrød) er en fin farge for å fremheve grønne øyne. Den fungerer på blå også da, så jeg vet ikke helt om den blir like bra på deg, men du kan jo prøve! Var på et parfymeri en gang og ble sminket av en dame der. Hun la først ett lag mykt fersken/creme over hele øyet, deretter en svak grålilla tone på hele øyelokket. Litt burgunder i globallinjen og ved øyevipperoten, før hun avsluttet med en "prikk" i øyekroken av mørk, mørk grønn. Skal si øynenen mine kom til sin rett! Har bestandig fått ros for øynene mine når jeg har brukt dette. Merket hun brukte på meg var av Art deco, men det finnes jo mange andre merker og prisklasser å velge mellom. Annen farge er også dyp blå, ikke knallblå og tykt lag, men ett svakt, dust lag. ( Jeg bruker en duo fra Isadora, en med lys blå, andre litt mørk)"Jordrød" er også en fin farge, vet ikke riktig hvilket navn som blir mest riktig, mørk terakotta kanskje? Samt mitt siste forsøk var med turkis (?), rosa med lilla i, den er jo ganske vågal da, men ett tynt lag holder det og. Den fremehever det grønna ganske kraftig. Ellers er det bare å prøve seg frem, er jo ganske mange billige øyenskygger der ute så det behøver ikke å bli så dyrt!
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2009 #6 Skrevet 2. juli 2009 Hei! har sjøl grønnbrune øyner, og bruker mange slags farger for og se framhevningene:-) men bruker helst grønn/grønnblå øyenskygge når jeg vil framheve det grønne i øynene mine:-) Mvh Maria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå