Sun Mei Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Dere som har erfaring med Mei Tai - hvordan synes dere denne bæreanordningen er i forhold til Babybjørn/Ergo? Og hvor kjøper dere Mei Tai? Hva er viktig å se etter når man skal velge?
linck Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Dette lurer jeg på også. Syns bærejungelen er særdeles vanskelig å navigere i, og tar gjerne i mot tips fra erfarne Mei Tai-ere!
Grooo Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Hvor skal jeg starte? Det er stor forskjell på Ergo/Mei tai og BabyBjørn. I Ergo og MT sitter barnet ergonomisk riktig, de har støtte under hele stumpen og helt ut i knehasene. I BB henger de mer med bare et stoffstykke mellom beina. Det står i bruksanvisnignen til BB at den ikke må brukes for lenge om gangen. I Ergo og MT er babyen tett inntil kroppen din, i BB er det stoff/seler i mellom dere som babyen er "klipset" fast til. Det gjør at tyngdepunktet kommer lenger ut med BB. Jeg hadde selv BB i starten, og den var ikke god for ryggen min. Da Propellen ble seks kg greide jeg ikke å bære henne i den lenger, og begynte jakten på noe annet. Kjøpte vevd sjal og ringslynge, og ble frelst. Etter hvert fikk jeg byttet til meg en mei tai, og siden har jeg sydd flere selv også. BB kan rett og slett ikke brukes spesielt lenge, den som bærer merker fort tyngden til barnet. Mei tai og Ergo kan brukes mye lenger. Ergo er anbefalt opp til 18 kg, noe av det samme med mei tai. Det finnes forresten også ett billigere alternativ til Ergo, nemlig Patapum som selges bla. av Alveslottet. Til Ergo finnes det også ett spedbarnsinnlegg så man kan bruke den helt fra barnet er nyfødt, mer info om det hos Vidunderbarn. Mei tai kan også brukes helt fra starten. (Men jeg vil nok heller anbefale ringslynge eller elastisk sjal til helt nyfødte.) Ergo og MT kan brukes på ryggen også, BB brukes bare forran. Ergo og BB må strammes til/justeres for hver bruker, Mei tai har bare løse stropper som man surrer på seg. Det ser muligens vanskelig ut ved første øyekast, men tro meg det er superenkelt! Jeg får Propellen opp på ryggen alene på null komma niks uten problemer. Hvor man kjøper MT kommer vel mest ann på hvor man finner en med farger/stoff man faller for. Vi er mange som syr, og det finnes mange forskjellige varianter selv om alle er forholdsvis like. En av de største forskjellene er om det er med sovehette eller ikke. Min erfaring er at når man bærer på magen sover barnet greit uten sovehette, men skal man bære på ryggen må man ha sovehette hvis barnet skal sove. Ryggbæring starter man gjerne med når barnet er rundt et halvt år eller senere. Jeg har flere mei taier, en som er sydd av Smileull, og resten har jeg sydd selv. Dere ser noen bilder i signaturen min og noen i hobbybloggen min. Mer lesestoff om bæring finner dere på tettinntil.com Og bare spør mer om det er noe, enten her, på Tett inntil eller på PM!
Fru Biscuit Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Må skrive under på Grooo sitt innlegg; hun sier mye lurt Vi prøvde både BB og bæresjal før vi endelig landet på mei tai. Og det har vi ikke angret ett sekund på! Tulla har blitt båret MYE, noe både hun, far og mor har kost seg med. Vi kjøpte vår mei tai hos Babyhawk, der har de et stort utvalg av stoffer og farger. Vi skulle gjerne ha bestilt av noen av dem som syr her hjemme, men på det tidspunktet var det ordrestopp overalt. Lykke til med valget!
Murmelmy Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Signerer Grooo . Det gjelder bare å finne "stilen" du liker og bestille. Du kan gjerne ta en titt i bloggen min også. Sjekk rundt før du bestiller, det er mye godt å velge mellom!
Sun Mei Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2007 Signerer Grooo . Det gjelder bare å finne "stilen" du liker og bestille. Du kan gjerne ta en titt i bloggen min også. Sjekk rundt før du bestiller, det er mye godt å velge mellom! ← Jeg la deg i favoritter jeg så skal jeg lese bedre litt senere
jolie Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Grooo sier mye klokt her, og jeg signerer hjertelig!
Glede! Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Jeg synes babybjørn fungerte bra de første månedene. Etter det kjøpte jeg Mei-tai, og er veldig fornøyd med den, datteren min elsker den. Og nå kan hun sitte på ryggen til mannen når vi er på korte skogsturer og sånt... Men, vi bruker den ikke så mye...
Samba Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 Jeg bærer Mini i Mei Tai og han og jeg trives godt med det. I skrivende stund sover han i den.
Murmelmy Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Se her. Minsten og jeg er i Drammens Tidende i dag
Saeria Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 Så artig! Jeg er hvertfall overbevist, gjennom KG, at jeg skal ha en av disse bæreanretningene hvis jeg får meg en liten en i fremtiden.
Murmelmy Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Så artig! Jeg er hvertfall overbevist, gjennom KG, at jeg skal ha en av disse bæreanretningene hvis jeg får meg en liten en i fremtiden. ← Så bra! Jeg er glad jeg har latt meg inspirere
linck Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Se her. Minsten og jeg er i Drammens Tidende i dag ← Herlig! Jeg gleder meg til å bli en "bærer".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå