Gjest Fruktfat Skrevet 27. mars 2007 #41 Skrevet 27. mars 2007 Syns også at stranda ved Playa del Carmen i Mexico er kjempefin. Men der er det meir liv, røre og mas. ← :enig_anim: den ved mamitas beach club. men da betaler man selvfølgelig litt ekstra og ligger i himmelsenger ved mamitas lounge. MYE roligere. den mest fantasiske stranda jeg har vært på er i tulum (også mexico). masse plass til alle.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 6. januar 2008 #42 Skrevet 6. januar 2008 Den fineste stranda jeg har vært på er uten tvil i Tulum i Mexico (mot det karibiske hav). Helt fantastisk nydelig! Var der for 3 år siden, og om 25 dager reiser jeg ned igjen til samme stedet. Er veldig spent på om det fremdeles er like fint der, eller om turismen har tatt helt overhånd.
The Kitten Skrevet 10. januar 2008 #43 Skrevet 10. januar 2008 Den vakreste stranden jeg har vært på er utvilsomt Waikiki beach på Honolulu
Edie Skrevet 10. januar 2008 #44 Skrevet 10. januar 2008 Uovertruffen førsteplass har Maldivene (stranda på Veligandu (hele øya er en strand..) er tusen ganger bedre enn det du ser på bilder) Litt nærmere er stranda i Sousse, Tunisia flott (dog ikke i Europa, men ikke langt unna) og stranda på Agios Gordis på Korfu. Ikke like øde som Maldivene, men allikevel mye bedre enn andre typisk turiststrender. Minst folk på Agios Gordis, men finere strand i Sousse.
Gjest aussie Skrevet 11. januar 2008 #45 Skrevet 11. januar 2008 Anna bay ved Port Stephens, NSW, Australia. Den er slettes ikke dum. Synes Stockton beach er flott også jeg, milevis med strand og man kan være helt alene om man vil. Er jo også litt morsomt med vraket av den norske tankeren som ligger der. Australia har så mange flotte strender at det er helt umulig å velge. Oppover hele østkysten så er det bukter med strender bare avbrutt av en og annen klippe. Finnes strender for en hver smak, enten man foretrekker folkehavet på Manly beach, en vil kikke etter crewet i Home and Away på Palm Beach, eller en vil ha en drømme strand helt for seg selv. Om jeg skulle trekke frem noen strender spesiellt så ville jeg nevne stranden til Lake McKenzie på Fraser Island (bilde 1 bilde 2) og Whiteheaven Beach på Whitsundays (bilde)
marsy Skrevet 11. januar 2008 #46 Skrevet 11. januar 2008 Jeg har lyst på strandferie til sommeren. Derfor spør jeg: hva heter den vakreste stranda du har vært på? Mine kriterier for stranda jeg drømmer om : - Det er sol og varmt der - Den er stor, gjerne så stor som mulig - Den er ikke preget av masseturisme, og er aller helst litt øde De fineste strendene jeg har vært på ligger på Jæren. Det er Ølbergstranda og Orrestranda. Men det scorer noe lavt på punkt én i kriteriene mine. :-D De fleste strendene på Barbados. Helt fantastiske. Ingen av strendene var fulle, og noen av de fineste var nesten helt øde. Det som er fint der er at alle strendene - også de som ligger ved luksushotellene - er offentlige.
April Skrevet 13. januar 2008 #47 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Det må være Seven mile beach på Grand Cayman..*lengter tilbake* Endret 13. januar 2008 av April
pollya Skrevet 17. januar 2008 #48 Skrevet 17. januar 2008 Den fineste stranden jeg har vært på var stranden i munningen av Dunn River Falls på Jamaica. I Europa er jeg beste kjent med strendene på Costa Blancakysten (Spania). Flotte strender overalt, har du bil så kan du finne en strand som ikke er overfylt. Samme hvis du reiser litt utenom sesong (ikke medio juni - sept.)
Chihiro Skrevet 29. januar 2008 #49 Skrevet 29. januar 2008 Frankrike, Cap Ferret, Plage Horizon. Nydelig beliggenhet med bare Atlanterhav så langt du kan se. Fritt for solsenger og strandsjapper (bortsett fra en brett-utleier). En del folk (mest franskmenn), men likevel god plass til alle. Søk på Google så får du opp mer info. Og blir du lei av strandlivet så er det bare å ta en svipptur til Bordeaux eller omkringliggende vingårder mm.
Even Skrevet 29. januar 2008 #50 Skrevet 29. januar 2008 Er ikke tvil i mitt sinn om at White Beach på Boracay i Filippinene er en av verdens fineste strender. Turismen begynner kanskje å ta litt over, men det er fremdeles mulig å sitte på stranden hele dagen uten å se et menneske. Fantastisk!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #51 Skrevet 29. januar 2008 Bayahibe og Saona Island på den Domunikanske Republikk Helt syd i spania mellom Cadiz og Gibraltar er det flere flotte strender og på syd-vest kysten av Frankrike ex. Biscarosse Plage Ellers så er ikke jærstrendene heller å forakte
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #52 Skrevet 2. februar 2008 Finest: One Foot Island, Aitutaki, Cook Islands Diverse strender på Maldivene Perhentian Kecil, Malaysia Mest skuff: Bali (overalt, vi var der 4 uker) Bondi Beach Nha Trang, Vietnam Fiji
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå