Gå til innhold

Den fineste stranda

Anbefalte innlegg

Skrevet
På den greske øya Thassos er det bare helt nydelige strender. Bla. en strand som heter Makryammos, kjempefin med krystallklart vann og en strandbar med veldig god mat. Apollo har  turer dit det ene hotellet deres ligger også på stranden Makryammos. (skulle gjerne lagt inn link men det klarer jeg ikke dessverre)

Men det er også mange andre fine strender på Thassos.

Har vært inne på Apollo sine sider om Thassos, men finner ikke den stranda du nevner. Vi skal til Hellas i sommer og vil ha fine strender... Hvilket reisemål mener du?

Skrevet
Calangute beach på Goa i India.

Var du i Nord eller Sør Goa? Reiste du på egen hånd eller pakketur? Hva anbefaler du?

(Hmm. Jeg starter egen tråd med dette jeg, så kan denne fortsette med strender.)

Skrevet

Den fineste stranden jeg har vært på var på Ramberg i Lofoten. Helt ufattelig flott kritthvit sandstrand. Varmt og herlig om sommeren, og aldeles ikke overfylt av folk.

Gjest Peachbud
Skrevet

Hva med Frankrike, Tyrkia eller Spania? Er det noen spesielt flotte strender som er å anbefale der?

Skrevet
Hva med Frankrike, Tyrkia eller Spania? Er det noen spesielt flotte strender som er å anbefale der?

Cesme i Tyrkia har nydelig sandstrand...kritthvit finkornet. Også liker eg Lesvos. Og Sousse i Tunisia har flott bred, hvit og myk sandstrand.

Skrevet

Anse Lansio på øya Pralin på Seychellene. Fabelaktig, fantastisk!! Paradis :) Skal tilbake dit! Seychellene i seg selv var helt utrolig, :fryser: og drømmer meg tilbake

Skrevet
Har vært inne på Apollo sine sider om Thassos, men finner ikke den stranda du nevner. Vi skal til Hellas i sommer og vil ha fine strender... Hvilket reisemål mener du?

Hvis du klikker på hoteller så er det hotellet som heter Makryammos, det hotellet ligger på stranda. Du ser også et bilde av stranda. Vi bodde inne i Limenas og tok badebåten til denne stranden og en annen strand som heter Golden beach, også veldig fin. Vi dro også rundt øya en dag og fant også mange andre fine strender, kryr av de egentlig. Er så misunnelig på deg, jeg vil også til Thassos igjen, var bare så fint der. Nå er det 8 år siden jeg var der men det er sikkert like fint der nå. Masse god mat var det der også, og ganske billig :) God tur!!!!

Skrevet

Den fineste stranda jeg har vært på er Dueodde på Bornholm. Sanden der er som sukker.

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Cesme  i Tyrkia har nydelig sandstrand...kritthvit finkornet. Også liker eg Lesvos. Og Sousse i Tunisia har flott bred, hvit og myk sandstrand.

I utgangspunktet var stranda i Cesme flott, men da jeg var der var den full av sigarettstumper. Det fristet ikke å legge seg ned og sole seg. Det er noen år siden, så kanskje de har blitt flinkere til å rense den nå.

Skrevet

Varca-stranden i Sør-Goa/India må være en av verdens flotteste. Mener med rett og kunne hevde det da jeg har vært en del plasser. Strendene i Thailand og Karibien/Brasil, også Koukanaris på Skiathos/Hellas, er alle flotte, men de matcher ikke Varca-stranden.

Skrevet
Calangute beach på Goa i India.

Calangute er grei nok, men jeg skjønner ikke hvorfor du dro til Nord-Goa, når selve det nesten folketomme strandparadiset ligger i Sør-Goa?(Varca)

Skrevet (endret)

Falassarna på Kreta.

Vi var der i begynnelsen av juli, og det var maks 10 mennesker på hele stranden. (Tror alle andre var på den mye mer kjente Elafonissi, og det var jo flaks for oss).

Falassarna tilfredstiller alle tre kriteriene dine.

Endret av Kate
Skrevet

Sardinia (Italia) har noen fantastiske strender!

Skrevet

Min yndlingsstrand er Orrestranda på Jæren. Den er stor og har plass til alle.

Man skal imidlertid være utrolig heldig hvis det er så varmt at man kan bade der - det har jeg opplevd- med hjertevenn og picnickurv.

HER :perebrus::hjerter_rundt:

Skrevet

Den fineste stranden jeg har vært på er Lindos på Rhodos.... ;)

Men det er best utenfor høysesongen...

Gjest Bodillen
Skrevet
Den fineste stranden jeg har vært på er Lindos på Rhodos.... ;)

Men det er best utenfor høysesongen...

Jepp, der har jeg også vært, det er bare helt gull! Men som du sier - utenfor sesongen!

Ellers har Agios Gordis på Korfu (Hellas) en helt nydelig strand!

Jeg har ikke vært der selv, men søsteren min skryter uhemmet av strendene på Menorca (nær Mallorca).

Skrevet
Jeg har ikke vært der selv, men søsteren min skryter uhemmet av strendene på Menorca (nær Mallorca).

Jeg har vært der og det er masse fine strender der og vannet er noe av det klareste jeg har sett. De strendene som er inni byen er det veldig mange mennesker på, vi leide bil og dro litt rundt og fant strender som var helt fantastiske med få mennesker på.

Skrevet

White beach på Boracay i Filippinene er en av de vakreste strendene jeg har vært på. I høysesongen kan det nok være litt mye turister på noen deler av stranden (men ikke på langt nær så ikke som i f.eks Phuket), men i lavsesongen er det helt nydelig der. Stranden har tidligere blitt kåret til verdens fineste, synd at de bygger ut så mye der nå.

http://www.agenthub.net/agent-images/suebr..._palm_trees.jpg

Er ikke helt sikker på om jeg får til dette med link og sånn men...

Noen av strendene på Nusa Lembongan utenfor Bali er også nydelig, og stort sett folketomme...

Skrevet

De fleste strende på Bali syns jeg er helt nydelige. Men reiser du med båt til en av de mange øyene i Indonesia finner du helt utrolig mange flotte strender som det ikke kryr av turister på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...