Gå til innhold

Den fineste stranda

Anbefalte innlegg

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg har lyst på strandferie til sommeren.

Derfor spør jeg: hva heter den vakreste stranda du har vært på?

Mine kriterier for stranda jeg drømmer om ;):

- Det er sol og varmt der

- Den er stor, gjerne så stor som mulig

- Den er ikke preget av masseturisme, og er aller helst litt øde

De fineste strendene jeg har vært på ligger på Jæren. Det er Ølbergstranda og Orrestranda. Men det scorer noe lavt på punkt én i kriteriene mine. :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt Ilha do Mel i Brasil :)

Ikke veldig mye turister der, flere lange flotte strender med lite folk og kjempehyggelige folk som jobber på overnattingsstedene (Som det heller ikke er så mange av)

Skrevet

Freedom Beach, en tur med longtailbåt ute på havet fra Patong, Thailand er slett ikke dum.

Skrevet

Florida!!!

Jeg har vært i Brasil, Thailand, Hellas, Gran Canaria, Tyrika, Kroatia, Bulgaria, Spania, Egypt og flere andre typiske badesteder, og ingenting slår Florida!!!! Der er det Miiiiiiiilevis med vakre strender, enten du liker rolig farvann eller strender med bølger!!! (bølger på østkysten, rolig på vestkysten)

Perfekt!!!

Skrevet

Zanzibar og Sri Lanka har nydelige strender uten for mange folk. Du kan fint finne en strand der du er alene.

Skrevet

Hei

Strendene på Jæren er flotte og jeg pleier å reise til Hellestø om sommeren for å bade der...stranden er flott men vannet er kaldt :fryser:

Den flotteste stranden jeg har vært på er Sun Island på Maldivene. Her er et eksempel: http://gardkarlsen.com/maldives/main_beach_sun_island.jpg . Maldivene var like flott som jeg har sett på bilder og turen var fantastisk....flott strand, deilig varmt vann, muligheter å snorkle osv. Se hele reisebrevet og masse bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm :)

Skrevet

Klarer ikke si hvilken strand som er aller finest...det kryr jo av vakre strender der ute....håper eg får oppleve mange mange fler. Men blant mine topplasseringer er; Klong Dao på Lanta, deilig atmosfære. Ko Ngai, nydelig kritthvit sand. Long beach og Maya Beach ,PhiPhi, (for ti år siden...tror ikke eg ville reist tilbake der nå), Poda og ChickenIsland i Krabi, Ko Tao, idyllisk . Ingen tvil om at eg er Thailandfan=) Noosa, Whitsundays, Magnetic Island, Manly beach, Byron Bay i Australia. Malololailai..bare kjenn på det navnet, skjønt, og Mana island Fiji..

Og Porsangerfjorden en sommernatt med midnattsol er og ganske flott...men ikke for bading..

Skrevet

På den greske øya Thassos er det bare helt nydelige strender. Bla. en strand som heter Makryammos, kjempefin med krystallklart vann og en strandbar med veldig god mat. Apollo har turer dit det ene hotellet deres ligger også på stranden Makryammos. (skulle gjerne lagt inn link men det klarer jeg ikke dessverre)

Men det er også mange andre fine strender på Thassos.

Skrevet

Eg syns alle strendene i Thailand er heilt nydelig. Om en vil vere litt i fred er det berre å ta longtailbåt til ei øde strand. Nydelig!

Den største stranda på Perhentian Island i Malaysia er også heilt fantastisk. Og ikkje så mykje folk (i alle fall ikkje då eg var der). Skikkelig postkort-strand!!

Syns også at stranda ved Playa del Carmen i Mexico er kjempefin. Men der er det meir liv, røre og mas.

Skrevet

Calangute beach på Goa i India.

Skrevet

Muri lagunen på Rarotonga, Cook Islands

Skrevet

Anna bay ved Port Stephens, NSW, Australia. :briller2::briller2:

Skrevet
Muri lagunen på Rarotonga, Cook Islands

Ja den er lekker. Men når vi var der krydde det av sjøpølser...virkelig enorme mengder. Men Rarotonga er virkelig paradisisk!

Gjest Peachbud
Skrevet

Tusentakk for svar.

Men det er ikke sikkert at jeg kommer til å reise så langt. Noen som har forslag til fine strender i Europa?

Skrevet

Vel, når det gjelder europa, har jeg faktisk sansen for den britiske 'palmekysten', gjerne rundt Hastings. Det er en litt annen opplevelse enn feks spania, men langt mer sjarmerende synes jeg. Nå hjelper det nok at jeg er glad i England fra før :icon_smile:

Skrevet

Okey, denne er ikke i Eurpoa, men bare MÅ få den med! 4 timer utenfor Rio ligger en øy som heter Ihla Grande. Der finnes en strand som ser slik ut, og som heter Lopes Mendes.

Ingen strender kommer i nærheten av dette paradiset.

Ikke en gang Thailand!! *bensin på bålet* :ler:

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg vet ikke om så mange øde strender i Europa som også tilfredstiller krav en og to hos deg.

Jeg synes at stranda på Alcudia på Mallorca er flott, men den er alt annet enn øde. Både øst og vest for Rethymnon på Kreta er det flotte strender. For ikke å glemme Algarve i Portugal.

Det er sol og varmt alle disse stedene, men du blir garantert ikke alene der. Kanskje du bør søke litt på nett på charterselskapene. Så finner du nok ei strand som passer.

Skrevet

På bildene minnet Lopes Mendes meg om stranden ved Cape Tribulation i Daintree Rainforest, Far North Queensland. Nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...