Wonders Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Hvilke typer kan jeg sette i potte nå å senere plante ute til det blir varmere? ja jeg mener blomster ja krokus ringer en bjelle,,,er det noe?
Wonders Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 14. mars 2007 Er det ingen som vil at våren skal blomstre? Det er jo 8 varmegrader ute. Det må da være noe jeg kan gjøre???
-frøya- Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Nå får du kjøpt jo kjøpt krokus,narcisser og perleblomster i potte hvertfall....og disse kan du jo plante ut senere!
Kristin Skrevet 15. mars 2007 #4 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har plantet påskeliljer,krokus, og perleblomster i en krukke på trammen...
Spirito Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 Mange løker, blant annet krokus, skal jo plantes på høsten fordi de trenger litt frost før de spirer.
Kristin Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Mange løker, blant annet krokus, skal jo plantes på høsten fordi de trenger litt frost før de spirer. ← Jaa.... og hagesentere har massevis av slike i potter for salg nå. Endret 15. mars 2007 av Titti73
Spirito Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Jaa.... og hagesentere har massevis av slike i potter for salg nå. ← Jupp, det har de. Så kjøp heller planter enn løk nå, TS.
Wonders Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har lett lenge og fant ut at man kan plante sommerblomster som Verbena, vakkerøye heliotrop, sølvkrans, prydtobakk(huff de må stinke litt), klokkeranke, tagetes, stemor og flittelise. Krydderurter; estragon, isop, rosmarin, salvie , lavendel, sitronmelisse og basillikum. Grønnsaker(ække så inni det da men...: Purre, hodesalat, issalat, brokkoli, blomkål, spisskål, stilkselleri og knollselleri!
Wonders Skrevet 22. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2007 Jeg kom på hvorfor det ble så dårlig med fine blomster i fjor. Jeg kjøpte først nok til å fylle 8 kasser fra Plantasjen. Og de var ok, men etter kun kort til, noen uker, ja så døde de. Så jeg hadde jo tatt vare på lappen å skulle gå tilbake dit med dem. Så ble det aldri noe av. Kjøpte heller nye blomster fra de på hjørne her v ed stovner senter, t-banen . Dit skal jeg i år oxo, uten tvil, for i fjor hadde jeg blomter som var freshe og flotte helt til snøen kom, og det vil jeg ha i år oxo. Det var ikke verst dyrt heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå