Gå til innhold

Kurs i regnskap, deltid/nettstudie

Anonyma_

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en mellomstor bedrift som kontormedarbeider/sekretær. Mine nåværende arbeidsoppgaver består av mye referatskriving, korrespondanse mm. I ferier og travle perioder har jeg avlastet regnskapsavdelingen med litt fakturering og bilagsregistrering. Nå skal en av de to på regnskap gå av med pensjon til neste år, og på fredag fikk jeg vite av sjefen at han gjerne ville se meg i denne stillingen når den blir ledig, og at jobben vil betale kurs for meg hvis jeg ville lære litt mer om regnskap.

Jeg har høyskoleutdannelse i økomomi fra før, men det var ikke så mye regnskap i den utdannelsen. Jeg vil gjerne gå et kurs hvor jeg kan lære mye om "det daglige regnskapsarbeidet" og ikke bare årsavslutning (som er det eneste jeg lærte noe om på skolen). Det må være deltid eller nettstudier, for jeg skal jo fortsatt jobbe 100% frem til da. Har sett på litt forksjellige, blant annet NKI, NKS og Folkeuniversitetet. Er det noen som har erfaring med slike kurs som vil komme med anbefalinger? BI er ikke aktuelt, det er for lang studietid, men ett maks. to år er passe.

Hvis det er noen som jobber som regnskapsfører som vil tipse om hvilke emner som er viktig å kunne godt så blir jeg også veldig glad for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på med regnskapsskolen gjennom NKI for tiden og holder på med del 3.

Jeg synes studiet her er veldig bra og grundig. Del 1 og 2 er grunnkurs og videregående og gir en grundig innføring i praktisk regnskapsføring.

Del 3 som jeg holder på med nå er bruk av regnskapsprogrammet Visma og del 4 går mest på analyser av regnskapet.

Du har egen lærer og et forum som du kan samarbeide med eller spørre andre om hjelp.

Synes dette er en kjempefin måte å ta nye fag på og vil absolutt anbefale dette kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre. Jeg har vært inne på sidene deres og lest, og det virker veldig seriøst og godt planlagt.

Men jeg lurer litt på gjennomføring og studieprogresjon. Det står at man kan melde seg på når som helst, men eksamen er jo på fastsatte datoer. hvis jeg melder meg på i morgen så må jeg jobbe med del 1 og 2 helt fram til neste januar Sånn sett vil jeg jo bruke mer enn et år på de fire delene. kan man gå igang med de to siste modulene før man har tatt eksamen1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tar for tiden Rekneskapsmedarbeider m/ lønn og personal hos Utdanningshuset! Der har de både dag- og kveldsstudie, er veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg har høyskoleutdannelse i økomomi fra før, men det var ikke så mye regnskap i den utdannelsen. Jeg vil gjerne gå et kurs hvor jeg kan lære mye om "det daglige regnskapsarbeidet" og ikke bare årsavslutning (som er det eneste jeg lærte noe om på skolen). Det må være deltid eller nettstudier, for jeg skal jo fortsatt jobbe 100% frem til da. Har sett på litt forksjellige, blant annet NKI, NKS og Folkeuniversitetet. Er det noen som har erfaring med slike kurs som vil komme med anbefalinger? BI er ikke aktuelt, det er for lang studietid, men ett maks. to år er passe.

Hvis det er noen som jobber som regnskapsfører som vil tipse om hvilke emner som er viktig å kunne godt så blir jeg også veldig glad for det  :)

Jeg kan ikke skjønne hvorfor BI ikke er aktuelt. Du trenger ikke å ta hele studier, men kan velge enkeltfag via nettstudier.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...