Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det naturlig at 60åringer er tiltrukket av 25åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å si. Det er naturlig at et voksent menneske finner et annet voksent menneske attraktivt. Så en 60-åring kan både bli tent av en 25-åring, finne ham/henne attraktiv og bli forelsket i ham/henne. Alt dette er naturlig, det er slik vi mennesker fungerer.

Men vi lever i en kultur hvor slikt blir uglesett, og man kan få stempel "mannsgris" og "pervo" ganske fort om man gjør slikt. Antagelig er man selv også såpass påvirket av ens egen kultur at man ikke "går videre" med en slik attraksjon. Kanskje 60-åringen også føler skam?

Så, ja, naturlig er det absolutt. Om man skal følge det opp er en annen sak. :)

Gjest Bodillen
Skrevet

Tror vel de fleste kan føle tiltrekning i forhold til mennesker som er enten mye eldre eller mye yngre enn dem selv.

Det kan dreie seg om seksuell tiltrekning eller mer dype følelser. Tror ikke alder trenger å være viktig når det kommer til følelser.

En seksuell tiltrekning mot en veldig mye yngre person er nok mer vanlig enn motsatt, og helt sikkert veldig vanlig. Men også ganske tabu. Den andre veien er det kanskje enda mer tabu...?

Skrevet

Ja, jeg vil tro det er naturlig å føle tiltrekning mot noen som er "unge og pene". Men det å omsette tiltrekningen i praksis er -om ikke unaturlig- så kanskje ikke så veldig lurt.

Skrevet

Jeg tror det er naturlig, mennesker har alltid vært tiltrukket av ungdom. Så å slå til dersom man får seksuelle tilbud fra noen som er mye yngre enn seg, skjønner jeg godt at enkelte gjør. Men som regel fungerer det dårlig å gjøre ett forhold ut av det, siden det også krever at man er på ca samme sted i livet, psykisk også.

Skrevet

Helt naturlig. Man er den man er hele livet. Man får ikke en annen personlighet fordi om man blir eldre. Man er fremdeles seg selv.

Skrevet
Helt naturlig. Man er den man er hele livet. Man får ikke en annen personlighet fordi om man blir eldre. Man er fremdeles seg selv.

Det er sant, men dette har ikke med personlighet å gjøre, det har med preferanser. Og de endrer seg gjennom livet, heldigvis. Jeg er enig i at en 60-åring fint kan være tiltrukket av en 25-åring, altså. Men for meg er tanken på en mann på seksti rett og slett motbydelig.

Håper og tror at jeg ikke kommer til å tenke sånn om tredve år... ;)

Skrevet

Fordi vi tiltrekkes av ungdom og sunnhet. En 60-åring har ikke DEN utstrålingen, derfor går ikke dette like ofte andre veien.

Heldigvis er det sånn at etter hvert som vi blir eldre, blir også våre jevnaldrende eldre, og vi vil alltid se dem som jevnaldrende.

Skrevet

Man blir vel tiltrukket av det som er tiltrekkende, uansett om man er 20, 40 eller 60

Skrevet

Det er en annen poll om mennesket er et dyr eller ikke og i denne sammenhengen det jo like naturlig. Er det en mulighet å få avkom så er det overhodet ikke unaturlig å bli tiltrukket selvom det er forskjell i alder. Urkraften slår igjenom.

Gjest vimselot
Skrevet

Svaret er enkelt selv om jeg ikke er 60 år.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Men man kan vel skille mellom 60-åringer som konsekvent blir tiltrukket av 25-åringer (og omvendt), og en 60-åring som tilfeldigvis forelsker seg i en 25-åring h*n blir kjent med. Da jeg var yngre så jeg faktisk for meg at jeg kom til å ende opp med en som var en del eldre. Det skyldes kanskje at jeg da følte meg eldre enn jevnaldrende gutter, noe som jevnet seg ut etterhvert. I tillegg til at jeg var forelska i læreren, da.

Men ser ikke noe unaturlig i det, da jeg tenker at man forelsker seg i personer, og ikke alder. Selv om alder for noen sikkert er en såpass stor sperre at de ikke tillater seg å se på mye eldre menn på den måten f.eks.

Skrevet

Det er nok ikke uvanlig, da hva man tiltrekkes av til syvende og sist ikke kun har med alder å gjøre, men med flere ting som er individuelle fra person til person.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...