Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet

Min mor har en butikk. Hun kjenner en dame som kjøper masse smykker, belter, stæsj m.m. i utlandet og selger på homeparties her hjemme, svart selvfølgelig.

Kan min mor kjøpe inn ting av henne og selge i sin butikk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som blir problemet er at moren din må ha en gyldig kvittering når hun kjøper inn varer til sin butikk, for det skal inn i hennes regnskap - Jeg tror nok også at regnskapsføreren hennes vil ha organisasjonsnr. til hennes leverandører.

Jeg husker at vår regnskapsfører påpekte en gang at en av våre leverandører hadde et ugyldig org.nr.

Men dette kan hun jo evt. sjekke med den som fører regnskapet hennes. ;)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Er det vi også tenker... Var no dritt da... Hun vil gjerne selge litt smykker og sånt, men er ikke lett å finne en leverandør... Hun som jobber der og jeg får sette oss ned og lage selv da... ;)

Skrevet

Hva med dansk smykkekunst som leverandør, de pleier å være på gave og interiørmessa på lillestrøm, de har mye fint.

Skrevet

Hun vil ikke selge kort også, da? :icon_lol:

Gjest Frysepulver
Skrevet
Hva med dansk smykkekunst som leverandør, de pleier å være på gave og interiørmessa på lillestrøm, de har mye fint.

Skal nevne det for henne :) Takk for tipset :)

Hun vil ikke selge kort også, da?  :icon_lol:

skal spørre jeg :) Har skrytt masse av kortene dine til henne og hun likte takkekortet veldig godt :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til spesifikt med smykker, men jeg vet om mange butikker som enten; - kjøper kort av folk som lager og selger det for en høyere pris ut igjen (slik at både den som lager kortet og den som driver butikken tjener på det), eller tar inn kort for andre og selger ut igjen og den som lagde dem får 80% og betaler 20% av salget for å ha kortene i butikken eller noe sånt.

Forøvrig, ang. den som skrev ett eller annet om kjøpe svart og selge hvitt - det er mange av de som lager smykker og kort som er registrert som enkeltmannsforetak, vet jeg, og faktisk selger sine produkter hvitt.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet i henhold til Kvinneguidens regler

Mvh. Colargol

Endret av Colargol
Gjest gjesta
Skrevet

En ting som går an er at denne damen fra nå av passer på å få kvitteringer for varene hun kjøper, og fortoller dem når hun kommer til Norge. Da kan dere kjøpe varene av henne eller selge dem mot provisjon uten at det blir gjort ulovlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...