water1 Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 Skal dere ha velkommen sang til gjestene etter at man har satt seg til bords? Eventuelt har dere noen gode forslag til slike sanger... Og takk for maten sang er vel kanskje også vanlig?
minemor Skrevet 10. mars 2007 #2 Skrevet 10. mars 2007 Har du noen gang vært i et bryllup? D er ingen ting som er så trist som mange sanger.. man blir jo aldri ferdig med det man skal gjøre. Hør litt rundt, men har du mange gjester, så dropp all upersonlig sang Hadde en sang i vårt bryllup. Den hadde faren min laget til meg i stedet for tale.. personlig og kosli, men følte jo at vi tvang 130 mennesker til å synge noe de ikke hadde noe forhold til.... Hade helst sett at de slapp.... Men, alle er forskjellige, lykke til:)
Mies Skrevet 10. mars 2007 #3 Skrevet 10. mars 2007 Man er forskellige ja, i noen familier er man flinke til å synge og liker det, andre familier synger bare når de må, og da blir det fort ikke bra og ganske flaut. Tenk over om det er nok "sangere" til at det ikke bare blir lavmelt momling. Og skaff en forsanger (avtal med en som tør å synge litt høyere og dra med de andre) Ta bare med sanger om dere har lyst, ikke forde dere tror det hører med. Jeg er av de som synes en sang er like bra som tale, og jeg synes det er koslig og hører med, men de må ikke være for lange! (verken taler eller sanger ) Det må heller ikke være for mange. Vi vet ikke hva det blir enda, venter og ser om det kommer mange hjemmesnekrede, men vi vurderer å bytte ut takketale med sang i allefall.
Malama Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 I min familie er det vanlig med mye sanger, og mamma bl forskrekket da jeg sa at jeg ikke ville ha så mange.. Jeg synes sanger er koselig jeg, og synger gjerne med, men jeg vil ikke selv lage sanger til bryllupet, og vil ikke ha mange. Det er noe som for meg hører hjemme i barnedåp, konfiormasjon og denslags, ikke i et bryllup med kanskje 100 gjester. Vi kommer derfor neppe til å ha velkomstsang. Det blir de sangene som kommer inn, men vi lager neppe noen. Det blir velksomtTALE og takk for maten TALE, om jeg får det som jeg vil...
Frey Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Vi håper å slippe sanger fullstendig. Både fordi vi ikke liker det og fordi det er et flerspråklig selskap. Det er mye hyggeligere om noen sier noen ord enn om man skal måtte synge - i alle fall når halve selskapet ikke vil klare og følge med
water1 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2007 Personlig har jeg ikke lyst på verken velkommen sang eller takk for maten sang. Men det var mamma som dro frem sanger fra gamle brylup hun har vært i, og mente at dette hører med. Tror nok vi avventer og ser.... Hadde eventuelt tenkt å lage en personlig velkommen-sang, men det var ikke så lett som jeg trodde da jeg satte meg ned i går kveld... Og ja...jeg har vært i noen bryllup til deg som lurte på det!
Gjest Gjest 1 Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 (endret) Det høres litt komisk ut når gjester må synge i konfirmasjon eller bryllup, synes jeg. Jeg skal i et bryllup nå til våren og der slipper gjestene å synge. Typiske allsanger i Norge er kanskje dansbandsanger? Endret 11. mars 2007 av Gjest 1
MarianneHR Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 I vår familie er det helt naturlig med sang i alle familiesammenkomster. Til og med 1.juledag satt vi 25 stk og sang. Så det kommer nok litt an på hva slags person du/dere er. Hva som er vanlig i deres omgangskrets og familie. Skjønner at de som ikke har noe forhold til sang ikke ønsker dette i sitt bryllup. Snakk sammen, med familie og med andre gjester, hvis dere er usikre på om det er stemning for det.
naley Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Jeg håper på ikke for mye sang. Forloveden min si søster og min forlover er gode til å synge så de kan lede an, og bestefaren hans vil spille på trekkspill til sangene (veldig flink, blir brukt mye i bygda) Vet at det blir noen humor sanger, vi er en gjens på 120 stk siser seg selv at det blir en del som ikke vil synge, liker ikke å påtvinge folk for mye.
Bente:) Skrevet 11. mars 2007 #10 Skrevet 11. mars 2007 Vi skal ikke ha noe sanghefte. Håper ikke at gjestene kommer med skrevne sanger heller Men skulle det dukke opp en rosa sang, så gjør vi selvsagt gode miner til slett spill og synger av hjertets lyst
Gjest Gjest 1 Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Skulle det dukke opp en rosa sang, så gjør vi selvsagt gode miner til slett spill og synger av hjertets lyst ← Hm...
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Jeg hater sanger i høytidelige middager, og skulle absolutt helst ha sluppet unna. Men da hadde det nok blitt ramaskrik på begge sider av familien, så vi får vel pent slippe til noen. Men toastmasteren skal få streng beskjed om å passe på at bestemor begrenser seg. Men velkomstsang blir det i hvert fall ikke.
Mrs B Skrevet 11. mars 2007 #13 Skrevet 11. mars 2007 Vi vil ikke ha sanger. Mye for de vi skal ha et to-språklig bryllup, men også fordi jeg ikke syns no' særlig om sanger. Syns de ofte blir litt pinlige.. Nei, dropper hele greia, ingen i min familie blir "fornærma" hvis det ikke blir sanger, så da slipper vi!! :-D
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 Vi skal ikke ordne med noen sanger selv. Mye av grunnen er at ingen av oss er noen sangfugler, og vi vil heller ha en personlig tale. Synes også det er naturlig å si noen ord som velkomst, da blir det litt smør på flesk med sang i tillegg. Regner med det blir i hvert fall en sang fra gjestene. Da jeg vet at min kjæres far ikke holder tale. Det synes jeg er bare koselig, og vil at de som ønsker å si noe velger å gjøre det på den måten de føler seg komfortable med.
Kykkelikokos Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er ikke glad i slike sanger, og håper på minst mulig. Derfor vil jeg gjerne heller ha en velkommentale og en takk for maten-tale i stedet for sanger.
090607 Skrevet 12. mars 2007 #16 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er ikke glad i slike sanger, og håper på minst mulig. Derfor vil jeg gjerne heller ha en velkommentale og en takk for maten-tale i stedet for sanger. ← Samma her! Vi sier selv velkommen og en venninne av meg skal ha takk-for-maten-talen.
water1 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 12. mars 2007 Takk for svar! Greit å få litt føling på hva man tenker om dette rundt omkring i det store land... Blir nok ikke noen velkomstsang hos oss heller tror jeg... En velkomsttale og takk for maten tale er nok mer aktuelt!
Chica Skrevet 12. mars 2007 #18 Skrevet 12. mars 2007 Håper vi får til å unngå sanger vi vårt bryllup. Kunne spart meg for taler og jeg da, men det blir vel verre og unngå
Gjest Ballerina Skrevet 12. mars 2007 #19 Skrevet 12. mars 2007 Håper vi får til å unngå sanger vi vårt bryllup. Kunne spart meg for taler og jeg da, men det blir vel verre og unngå ← Jeg er glad jeg kommer fra en familie hvor vi ikke er noe gode på sanger ...er litt "redd" for forlovedens familie, for de er - etter min mening - litt gammeldagse som heller vil ha sanger enn taler og sånn... ikke vil de at vi skal ha alkohol og at vi skulle ha indrefilet når vi kunne ha svinestek var jo helt uforståelig... så der kommer det nok noen sanger, men de får ingen oppfprdringer fra oss om det!! ...og kanskje jeg kommer til å hinte om vi ikke skal ha noen sanger (altså, i god tid i forveien før de får begynne å lage noen...) Men taler blir det nok. Grunnen til at jeg ikke vil det, er fordi jeg er utrolig lettrørt... men blir nok til å lage en selv også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå