Gå til innhold

Salg av hobbyprodukter

Anbefalte innlegg

Gjest Reven
Skrevet

Er det noen av dere som selger hobbyproduktene deres?

Det er vel en kjent sak at det noen ganger blir for mange smykker, tøfler, kort osv i heimen. Det er klart at vi kan gi bort, men ved å selge kan vi også få finansiert hobbyen.

Hvor selger dere? Og hvordan i all verden prissetter dere varene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt på forumet på dinhobby.no . der er det et salgsforum.

Skrevet
Ta en titt på forumet på dinhobby.no . der er det et salgsforum.

Er ikke så mange som selger ting de har laget der, det er hovedsaklig hobbymateriale som selges der. Fleste som er der, lager jo ting selv.

Jeg selger kort som jeg lager. Jeg selger på jobben min, hos svigermor (som ofte har sånne "damekvelder" eller selskap), til venner og bekjente og tar imot bestillinger.

Har vurdert å ta kontakt med et par steder, men tør liksom ikke når jeg ikke kjenner folkene... "Hei, vil dere selge det jeg har laget" - høres liksom så selvgod ut synes jeg... :sjenert:

Hvordan varene prissettes? Vel, jeg har satt mine priser utfra hva jeg hører andre tar for tilsvarende. Ligger en del lavere enn mange andre kort-selgere da.

Gjest Reven
Skrevet

Takk for tips, Lassie!

Dinhobby.no ser ikke ut til å være noe for meg og mine hobbyer, men for scrappere/kortlagere ser det ut til å være himmelen.

Et lukket forum er vel heller ikke ideelt. Da treffer man jo bare menigheta, og de har vel fullt lager som det er.

Jeg har tenkt litt på markedet her på KG. Hvilke erfaringer har dere der?

Jeg lurer også på å melde meg inn i et husflidslag eller lignende, slik at jeg kan bruke salgskanalene deres.

Skrevet
Har vurdert å ta kontakt med et par steder, men tør liksom ikke når jeg ikke kjenner folkene... "Hei, vil dere selge det jeg har laget" - høres liksom så selvgod ut synes jeg...  :sjenert:

Prøv! :)

Annas rom f.eks. har tatt inn varer fra ei som lager klær, smykker etc. Så det går an! :)

Dinhobby.no ser ikke ut til å være noe for meg og mine hobbyer, men for scrappere/kortlagere ser det ut til å være himmelen.

Et lukket forum er vel heller ikke ideelt. Da treffer man jo bare menigheta, og de har vel fullt lager som det er.

Hobbyboden har egen kremmerbod hvor folk kan selge hobbyting.
Skrevet

Lillesky: Kommer ikke inn på den "Annas rom" linken...

Gjest Reven
Skrevet
Prøv! :)

Annas rom f.eks. har tatt inn varer fra ei som lager klær, smykker etc. Så det går an! :)

Hobbyboden har egen kremmerbod hvor folk kan selge hobbyting.

Linken til Annas rom ser ut til å være riktig, men den laster veldig tregt. har ikke fått opp sida.

Har du link til kremmerboden på Hobbyboden?

Takk for tips, forresten.

Gjest Reven
Skrevet

Det ligger inne i den lukka delen av forumet.

OK. Jeg får registrere meg :)

Skrevet

Jeg har fått spørsmål om jeg kan sy en sånn eller en slik til folk etter at de har sett bilder i hobbybloggen min, og har ellers solgt til venner og bekjente, og venners venners venner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...