Gå til innhold

Printe ut navn på konvolutter i Word!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt Word og printer til å skrive navn og adresser på konvoluttene?

Akkurat mottaker biten går ok!, men jeg skulle så gjerne hatt avsender bakpå konvolutten.. går dette? (det går an å få avsender, men da på forsiden av konvolutten og det synes jeg ikke er like fint som bakpå)

Noen som kan hjelpe meg ang. dette? Eller som har noen andre løsninger til meg?

Hilsen Huldra, som klør seg i hodet av frustrasjon...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan du ikke printe ut avsender på som klistre-etiketter, som du limer bakpå?

Skrevet

Kan du snu kovoluttene, eller vil kovoluttene gå i stykker når de dras gjennom printeren? Hvis konvoluttene ikke kan gå gjennom printeren med baksiden opp (eller tåle å bli snudd i en duplex-printer) går jo ikke uansett- da er etikketer eneste løsning

Men hvis konvoluttene kan snus er det jo ikke noe problem - print adressene på forsiden, snu konvoluttene og print avsenderadresse på baksiden!

Skrevet

Er du i fremdeles i tvil, kan du jo skrive innlegg i forumet for data etc. i stedet.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har akkurat printet ut mine konvelutter, med mottaker og avsender.

Jeg hadde 110mmx220mm konvelutter.. satt di til printing liggende. og bare prøvde meg frem på div margmål og så på forhåndsvisning.. Det gikk kjempe fint.. måtte prøve meg frem med noen konv først.. lykke til

Skrevet

Jeg har brukt printeren til ALT.

Invitasjoner

Konvolutter - både fremme og baksiden

Bordkort/sanghefte/meny

Takkekort med konvolutter

Alt går med litt tålmodighet.

Konvoluttene var nesten det enkleste. Jeg trykker en side av gangen. Syntes det var lettere å få det til når jeg la "klaffen" på konvolutten rundt et A-4 ark, da skled ikke konvolutten så lett. Hvis det sklir mye kan du også bruke en tape e.l, som ikke sitter så godt, og feste konvolutten så vidt til arket. Dette A-4 arket kan gjerne være litt tykkere enn 80g`s ark.

Skrevet

Vi gjorde det slik:

Opprettet nytt dokument (tomt dokument)

Gikk inn på:

Fil | Utskriftsformat | Papirstørrelse

Velgte så:

Papirstørrelse: DL Envelope (220 mm x 110 mm)

Papirretning: liggende

Så plasserte vi teksten slik at den passet til konvolutten.

Vi lagde ett dokument til forsiden og ett til baksiden. Da måtte vi passe å sette konvolutten riktig vei inn i printeren. Husk at når en skal finne ut riktig vei og "trene" er det lurt å prøve på vanlige ark, før en tar konvoluttene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...