Gjest Fantus Skrevet 10. mars 2007 #1 Del Skrevet 10. mars 2007 Noen som har en bra oppskrift på dette? Jeg har kjøpt en høne, men oppdaget at det ikke står oppskrift på dette i noen av kokebøkene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. mars 2007 #2 Del Skrevet 10. mars 2007 (endret) Lager det faktisk selv idag. Blir første gang på et uendelig antall år jeg skal spise dette. Snart ferdig med kokingen her nå. Bruker omtrent denne oppskriften. http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=1934 Jeg har en vanlig gul løk (delt i fire), noen pepperkorn og et laurbærblad i vannet høna trekkes i. Ellers avviker jeg fra oppskriften over ved at jeg har fem poteter, og litt kålrot i biter i tillegg. Endret 10. mars 2007 av skrue Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 11. mars 2007 #3 Del Skrevet 11. mars 2007 Takk, den oppskriften kan brukes Her står høna og koker nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 11. mars 2007 #4 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg lager også frikassé idag, av kylling. Har kokt kyllingen i vann nå, kokt inn kraften så alt er klart til middagen ikveld. Som regel bruker jeg de grønnsakene jeg har, så idag blir det sellerirot, gulrot, litt løk og asparges + urter. Kraften jevner jeg med maisenna utrørt i fløte (eller melk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå