dragonfly Skrevet 10. mars 2007 #1 Skrevet 10. mars 2007 har akkurat fått meg visa kort. hvordan fungerer egentlig dette med visa? Hvis jeg trekker kortet og ikke har penger da bruker jeg vel visa? Får jeg regning på det da eller trekker de pengene når jeg får penger igjen? Håper på svar...
Gjest Tweek Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Visa er jo som vanlig.. Du drar kortet og trykker kode (veldig ofte) Man kan ikke kjøpe noe hvis man ikke har penger.. Jeg kan ikke det værtfall og har visa.
Cata Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Nja, her i landet er jo Visa vanligvis et betalingskort knyttet til bankkontoen, så hvis det ikke er penger på konto, får du vel ikke betalt da? Fulgte det ikke med "instrukser" om hvordan det virker da du fikk det. Er det utgitt som kredittkort så har du kreditt inntil en viss grense (f. eks. 10 000) som du kan benytte. Hver måned får du faktura på det beløpet du har brukt. Betaler du fakturaen innen fristen påløper ikke renter, men må du dele opp beløpet vil det løpe renter på det gjenstående beløpet. (Tar nå forbehold om at det virker på samme måte som MasterCard for min Visa er et rent betalingskort. )
Gjest Deception Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 De færreste visakort er kredittkort, så bruk forutsetter at du har dekning på kontoen. Det finnes også Visa kredittkort, men disse søker man gjerne separat om.
Gjest **Evergood** Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Visa er jo som vanlig.. Du drar kortet og trykker kode (veldig ofte) Man kan ikke kjøpe noe hvis man ikke har penger.. Jeg kan ikke det værtfall og har visa. ← Sånn er det hos meg også.
Laban75 Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Sånn er det hos meg også. ← Mitt er bare debet - og det er det vanligste her i Norge. I utlandet er VISA nok oftere et kredittkort.. (men ikke når vi bruker vårt i utlandet). Når jeg har vært i utlandet har de i flere butikker ikke akseptert VISA kort - for de sier det er kredittkort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå