Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Blanca
Skrevet

Jeg sakser denne påstanden fra en annen tråd her inne:

Det som er vikitg når du kjøper prdukter fra decleor, matis og andre dyre merker er at du får noe som er tilpasset for din hud, derfor dt bare er lov å selge slike produkter av utdannede hudterapeuter. Det at decleor ble solg på smart club va en glipp som hadde skjedd. Så eier av decleor og matis linjen kjøpte opp hele serien slik at de ikke får selge det lenger. det er såpass høye konsetrasjoner av forskjellige ingr. slik at en feil behnadling kan gi motsatt vikning hvis du skjønner hva jeg mener:)

Jeg spurte i den samme tråden om det er virkelig er tilfelle at det kun er hudpleiere som har lov til å selge merker som Matis og Deceleor, men spørsmålet mitt druknet nok litt.

Så er noen som kan fremvise dokumentasjon på dette? Blir ikke dette noe av det samme som når frisører kjøpte opp Redken på Smart Club, livredde for konkurranse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes slike utsagn er utrolig tullete, sannheten er nok at hudpleiere/frisører frykter konkurranse. Det er jo snakk om produkter hvem som helst kan kjøpe på nett, eller gå innom en salong å kjøpe uten noen som helst konsultasjon. Det er jo ikke snakk om legemiddel, men hud/hårpleie, og i utlandet er det slett ikke bare frisørsalonger og hudpleiesalonger som selger disse produktene.

Gjest Blanca
Skrevet

Ja, jeg stusser også over dette. I linken over så sier jo en talsmann at man trenger frisørens kompetanse for å bruke produkter fra Redken :overrasket: Er det virkelig noen som kjøper dette argumentet?

Idag kan man kjøpe medisiner som Ibux og Paracet på Rema. Det er vel mer sannsynlig at man kan få uønsket effekt ved uriktig bruk av paracetamol enn ved en fuktighetskrem fra Decleor.

Gjest Deception
Skrevet
Det er vel mer sannsynlig at man kan få uønsket effekt ved uriktig bruk av paracetamol enn ved en fuktighetskrem fra Decleor.

Ja, det kan man vel trygt si. :ler: Jeg har dessuten opplevd nå nylig at en krem hudpleieren anbefalte meg så varmt ikke passet til huden min. Vips! 500 kroner fattigere... :forvirret:

Skrevet
. det er såpass høye konsetrasjoner av forskjellige ingr. slik at en feil behnadling kan gi motsatt vikning hvis du skjønner hva jeg mener:)

Det samme kan man jo si om produkter fra L'Oreal... ;)

Hvis det menes virkestoffer, så ville de blitt reseptpliktige om konsentrasjonen virkelig var så høy at det ikke var forsvarlig å selge det reseptfritt.

Dette lukter konkurranse-redsel på lang avstand. Jeg husker godt hvordan Strawberrynet og Lookfantastic tidligere solgte "falske" produkter :ler: Nå har de visst gitt seg med fake-argumenteringen, og gått over til argumentene om at produktene ikke kan selges uten tilstrekkelig ekspertise..

Skrevet
Ja, det kan man vel trygt si. :ler: Jeg har dessuten opplevd nå nylig at en krem hudpleieren anbefalte meg så varmt ikke passet til huden min. Vips! 500 kroner fattigere... :forvirret:

Følger det ikke med garanti når man kjøper det hos hudpleier? Og hvis man ikke får det man er lovet kan man komme tilbake å få et nytt/annet produkt?

Gjest Deception
Skrevet
Følger det ikke med garanti når man kjøper det hos hudpleier? Og hvis man ikke får det man er lovet kan man komme tilbake å få et nytt/annet produkt?

Jeg vet ikke helt. Det gjør kanskje det, i hvertfall ved allergi, men dette er snakk om at jeg blir tørr av kremen. Men jeg har kastet kvitteringen, så da kan jeg vel ha det så godt. :sjenert: Kanskje jeg endelig lærer.

Skrevet

Det handler nok helt sikkert også om image. Når man har bygget opp en merkevare og folk vil ha den til dyre priser, så er det klart man blir provosert når det selges billig på "kjipe" utsalgsteder. Tror ikke Chanel hadde blitt så glade for at klærene deres kom på billigsalg hos Bogerud Tekstil, eller at vi kunne kjøpe Louis Vitton vesker på -nille. Vi som forbrukere hadde jo mistet litt av "respekten" for merkene, og om det er noe de store selskapene bruker mye penger på, så er det jo nettopp merkevarebygging.

Det viktigste er jo å finne et produkt man liker til en pris man vil betale, for det er jo strengt tatt ikke store forskjellene på mange av innholdsfortegnelsene til ulike shampoer og kremer, billige og dyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...