Gå til innhold

Stoffbutikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen bra på nettet (helst, bor i Vestfold men har ikke mulighet til å reise lange veier etter dette)?

Ser etter stoff i knæsje farger, rosa, grønt, gult osv. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva slags stoff er du på jakt etter... Er det til lappeteknikk, klær, gardiner osv??

Endret av Titti73
Skrevet

Takk! Jeg satt her forleden og kunne ikke komme på hva de het, prøvde alt mulig annet og fikk opp endel..eh... merkelige treff...

Men nå skal det shoppes litt tøy igjen!

Skrevet
Prøv stoffogstil.no

:hoppe: Fant akkurat det jeg letet etter. Kan bomullslerret bli brukt til pute-og sofatrekk?

Skrevet
:hoppe: Fant akkurat det jeg letet etter. Kan bomullslerret bli brukt til pute-og sofatrekk?

Det er tynt og vil skrukke seg lett. Jeg ville nok valgt noe tykkere og stødigere.

Skrevet
Det er tynt og vil skrukke seg lett. Jeg ville nok valgt noe tykkere og stødigere.

Åh. :tristbla: Kjedelig! Det var det eneste stoffet de hadde i fargene jeg ville ha. Da er jeg jo like langt.

Skrevet

de selger stoff i valgfrie lengder på ellos.no også, jeg har kjøpt stoff til gardiner der selv, og det var helt fint stoff.

Skrevet

gikk inn å kikket nå, de har f.eks panamavevd bommull i flere farger, ikke gult riktignok, men dog... det er uansett en stofftype som er mye mer slitesterk og god til møbelbruk en bomullslerret.

men sjekket møbeltrekk-siden deres også, og de har jo faktisk også brukt indisk bomull som trekk til stoler og sofaer... og det er vel igjen tynt ihvertfall. (de kan ha gjort noe med veven der altså, det var visst vevd inn striper ihvertfall)

Skrevet

Jeg kikket på ellos før jeg skrev denne tråden (+ ikea og panduro) men fant ikke det jeg var ute etter. Har bare sett de fargene jeg vil ha inne på stoffogstil.no, men vil ikke ta sjansen på noe som er blir slitt om noen mnd..

Skrevet

Hva mener du med sofatrekk? Sånt løst til å legge over, eller tenker du å faktisk trekke om sofaen? Vi har trukket om vår sofa med stoff fra Stoff&Stil, og det har en slitestyrke på 50.000 Martindale. Tror ikke jeg ville brukt noe med lavere Martindale til å trekke om sofa... Det er nå rundt 2,5 år siden vi trakk om vår, og stoffet begynner å bli litt slitt (blankt) i setet. Hvis du bare skal sy trekk, trenger ikke stoffet å ha så høy slitestyrke, men ville vel prøvd å få tak i noe med 20.000-25.000 Martindale. (På stoffogstil.no står det slitestyrke på de stoffene som ligger under "Møbelstoff" i dropdown'en.)

Skrevet

Hva er Martindale? Jeg mener at jeg vil sy et sofatrekk.

Og som jeg sa tidligere i tråden så fant jeg bare stoffer jeg ville ha under bomullslerret og ikke under møbelstoff, så jeg vet ikke om det Martindale-greiene har noe å si da?

Skrevet

Martindale er rett og slett en skala for å måle stoffets slitestyrke, dvs hvor godt det tåler friksjon mot andre stoffer/materialer (hvor mye du kan sitte i sofaen før det blir hull i stoffet). Bomullslerret har lav Martindale-verdi. Forøvrig har Stoff&Stil butikk i Kobbervikdalen rett utenfor Drammen. Litt avhengig av hvor i Vestfold du bor, selvsagt, men det burde jo ikke være helt uoverkommelig å ta en tur dit. De har bedre utvalg i butikken enn på nett, men mulig de ikke har så mye mer møbelstoffer. Du kan jo evt bestille katalogen, den har mange fine bilder.

Skrevet
Åh. :tristbla: Kjedelig! Det var det eneste stoffet de hadde i fargene jeg ville ha. Da er jeg jo like langt.

Ring Stoff og Stil og hør, de har ofte mer på lager enn du finner i katalogen/nettsidene. Så det kan godt være de har et mer solid stoff i de fargene.

Skrevet

Sofatrekk-problemet er løst! :-D Jeg fikk et gult Klippan-trekk av mamma som hun ikke vil ha.

Kan jeg bruke bomullslerret som putetrekk da? Eller er det et sånt tynt stoff hvor fargen under synes igjennom?

Skrevet

www.rainbowtekstil.no

mest vannvittige utvalget jeg har sett i utradisjonelle stoffer, de har også nettbutikk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...