Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig helfrelst på lydbøker. I bilen, hjemme, på mp3-spillern når jeg går tur. Akkurat nå er det Fatso og Harry Potter og ildbegeret som surrer og går. Jeg har lest begge bøkene før, men syntes det å høre en god oppleser virkelig gir en annen vinkling til boken. I tilleg er det så utrolig praktisk. Man kan holde på med alt mulig mens man lytter på opplesningen.

Jeg har også en tendens til å lese alt for fort når jeg leser bøker. Jeg leser svært mye faglitteratur og aviser . Derfor har jeg til vane å rase avgårde og også leser for fort når jeg leser skjønnlitteratur. Når jeg lytter til lysbøker legger jeg merke til detaljer jeg ofte har rast forbi når jeg leste papirutgaven.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har blitt skikkelig helfrelst på lydbøker. I bilen, hjemme, på mp3-spillern når jeg går tur.

Ja, sant det er praktisk! Liker veldig godt lydbøker, holder på med Sirkelens Ende av Tom Egeland for øyeblikket. Men hvordan får du dem over på mp3-spilleren fra CDer? Eller laster du ned?

Jeg har en gammel mp3-spiller der du ikke kan se titlene på sporene og av en eller annen grunn sorterer den sporene akkurat som den vil og det kan skape litt kaos i en lydbok! Hørte store deler av Frelseren av Jo Nesbø slik før jeg skjønte det! Synes den var litt rar! Så blir mest til at jeg hører på dataen eller CD-spiller. Er du med i lydbokklubb?

Skrevet

Dessuten er det genialt å ha med på MP3 spilleren på reiser..... Plutselig gjorde det ikke så mye å sitte og vente på flyet. ;)

Skrevet
Ja, sant det er praktisk! Liker veldig godt lydbøker, holder på med Sirkelens Ende av Tom Egeland for øyeblikket. Men hvordan får du dem over på mp3-spilleren fra CDer? Eller laster du ned?

Jeg har en gammel mp3-spiller der du ikke kan se titlene på sporene og av en eller annen grunn sorterer den sporene akkurat som den vil og det kan skape litt kaos i en lydbok! Hørte store deler av Frelseren av Jo Nesbø slik før jeg skjønte det! Synes den var litt rar! Så blir mest til at jeg hører på dataen eller CD-spiller. Er du med i lydbokklubb?

Jeg ripper cd-ene til lapptoppen og legger de inn på mp3 spilleren. Jeg har også hatt problemer enkelte ganger med at sporene legger seg hulter til bulter. Da har jeg måttet gi de nye nummere og styre en del. Jeg er ikke med i lydbokklubb. Er litt skeptisk til bokklubber.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ser det praktiske ved det, men liker ikke å bli lest for (liker å ha teksten foran meg). Men jeg bør kanskje gi det en ny sjanse neste gang jeg skal busse gjennom landet (jeg kan IKKE lese på buss).

Skrevet

Jeg liker veldig godt å høre lydbøker. Leser vanlige bøker altfor fort ut så lydbøker varer lengre.

Liker å høre i bilen, slapper så mye bedre av enn å høre på radio med jingles og musikk jeg ikke liker.

Skrevet

Jeg har bare et kvarter å kjøre til jobben, men får hørt ganske mange lydbøker i bilen for det. Kjører jo litt ellers også da :)

Nå hører jeg på Drageløperen, ble ferdig med Volvo Lastvagnar i dag tidlig. Kjøpte 7-8 nye lydbøker i går, deilig å være bibliotekar!

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som har sett noen gode tilbud på lydbøker noe sted?

Vanlige innbundede bøker kommer jo i pocket etterhvert og koster 1/3 av opprinnelig pris, men ser nesten aldri tilbud på lydbøker.

Skrevet
Noen som har sett noen gode tilbud på lydbøker noe sted?

Vanlige innbundede bøker kommer jo i pocket etterhvert og koster 1/3 av opprinnelig pris, men ser nesten aldri tilbud på lydbøker.

Bokklubben har en egen Lydbokklubb. Kanskje det er litt billigere der? Vanlige bøker pleier i alle fall å koste litt mindre der enn andre steder. De sender i tillegg portofritt hjem til deg.

Skrevet

Det er ofte 25% på en eller annen bokhandel. Er det Ark kanskje?

Gjest Rosin
Skrevet

Jeg liker også svært godt å høre på lydbøker. Jeg hører på dette hjemme og i bilen. Noen bøker fungerer dårlig for meg å høre på lydbok, da avslutter jeg. Heldigvis syns jeg flesteparten fungerer.

Bibliotekene har ofte mange lydbøker. Noen fins riktignok bare på kassett, mens nye fins på cd.

Skrevet

Det går også veldig fint å foreslå bøker for innkjøp på biblioteket. Vi kjøper i alle fall alt noen spør etter av lydbøker :)

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Jeg har også tittet etter tilbud på lydbøker men synes aldri jeg ser det i bokhandlene.

Er medlem av både Cappelens og De norske bokklubbenes lydbokklubber men etter at man har fått velkomstpakken er det ikke mye billigere, synes jeg.

Så forresten at Ark hadde 1/2 pris på lydbøker for en tid tilbake men var ikke kjapt nok ute til å få kjøpt. Og angrer...

Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet

Ser noen foreslår biblioteket men synes det bare blir pes å måtte dra dit.

Er ikke vant med å låne bøker, liker helst å kjøpe de selv.

Skrevet

hva angår harry potter på lydbok, vil jeg på det sterkeste anbefale den engelskspråklige.....den blir lest av kameraten til "House MD", Hugh Laurie - Stephen Fry heter han, og han leser som en gud.

Milo

Skrevet

Ellers er veldig mange lydbøker å få tak i på mp3 på nettet. Det er en risiko for at dette innlegget blir slettet for at jeg foreslår det, og derfor tror jeg at jeg "pynter litt" på budskapet, og sier "du vet hva du skal gjøre"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...