Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke farger på øyenskygge er penest til å fremheve blå øyne? Jeg bruker mye kremfargede/lyse øyenskygger, men syns det ser så kjedelig ut.... :sjenert:

Hva med eyeliner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bronsefarger, gull, fersken og champagne farger. Og på eyeløiner bruker jeg svart, men tenkte å prøve grå da det skal visst nok passe bedre til blå øyne.

Skrevet (endret)

Samme som Mary H, men prøv også Korall/rød (litt spesielt, men man får skikkelig knallblå øyner av det) og turkise og grønn kan være kanske fint til blå øyne også:):)

Bruker svart eyeliner jeg.

Endret av Bjørk
Gjest Lanyah
Skrevet

Når en har blå øyne er det :fy_fy: å bruke blå farger, det blasser ned hele øyefargen og det blir bare et kjedlig utseende.

Fargen som fremhever blå best er orange! Så gå for toner i orange, fersken, rosatoner, rustfarger og brunt. :)

Skrevet

Jeg passer ikke i blå farger. Blir så bleik av det, siden jeg har så lys hud og lyst hår. Synst jeg får frem øynene bedre om jeg bruker kontrastfarger til blå øyne. Men rust farger er jeg ikke så veldig for, og heller ikke bruntoner som heller mot det røde da det bare fremhever det røde i øynene mine.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg liker også kremfargede skygger med skimmer, gjerne kombinert med svart eller lilla kajal og svart flytende liner. Til fest kan jeg også slå til med kalde brunlilla toner i den fargeskalaen som kalles "taupe", og det synes jeg framhever øyenfargen veldig bra (jeg har mørke blågrønne øyne).

Jeg ser helt forgrått ut i alt som kan minne om varme toner som går mot rust eller bronse, men hudtonen avgjør nok like mye som øyenfargen.

Skrevet (endret)
Samme som Mary H, men prøv også Korall/rød (litt spesielt, men man får skikkelig knallblå øyner av det)

Det stemmer. Korall-røde farger er kjempe fint til blå øyne. Men det er nok viktig å huske på hudtonene opp i alt dette også som deception sier (fint til hud med gule undertoner).

Fargen høres kanskje skummel ut men er kjempe fin på hvis du da har blå øyne og litt gylden hud.

Endret av Snasen C
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. Her er det mye som skal prøves! :)

Jeg har forøvrig helt mørk hår, mørke øyenbryn og vipper, så jeg er vel ikke en "typisk" blåøyd person..

Skrevet

Du kan også godt bruke blå skygger til blå øyne,bare pass på at skyggen

er lysere enn fargen på øynene dine.

Gjest Blanca
Skrevet
Jeg har forøvrig helt mørk hår, mørke øyenbryn og vipper, så jeg er vel ikke en "typisk" blåøyd person..

Dette er også mine farger. Jeg synes jeg kler mange forskjellige farger, ulike nyanser av brunt, grålilla (taupe), bronsefarger (penest når jeg har litt farge i ansiktet), korallfarger og lyse champagnefarger og rosabeige.

Skrevet

Jeg er lys og har mørke blå øyne. Jeg liker bronsefargede øyeskygger. Spesielt er jeg glad i en farge som heter Hottie fra ID. Den er bare helt knall :danse:

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg bruker mye brunt og gyllenbrunt til mine blå øyne. kjøpte nettopp en fra Clinique, Colour Surge Eye Shadow Super Shimmer. Fargen heter rum spice. Den får øynene mine til å se knallblå ut!

Skrevet

Jeg har blå øyne med mørk grå "kant" hvis du skjønner, og jeg synes selv jeg passer best med farger som går fra lys rosa til mørk grå-lilla. Kalde lysbrune champagneaktige farger går også fint, men ikke vanlig brun, gull, eller orange, da ser jeg syk ut. Bruker som regel ikke eyeliner, men hvis jeg gjør det så bruker jeg mørk grå. Hudfargen har nok noe å si, jeg har en rosa undertone i huden.

Åh, det er så vanskelig å forklare farger, prøver å vise med noen eksempler på øyeskygger jeg tror jeg hadde kledd :)

http://www.strawberrynet.com/productDetail...=32355&goChar=C

http://www.strawberrynet.com/productDetail...=53700&goChar=S

http://www.strawberrynet.com/productDetail...=56155&goChar=C

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Kald brunfarge er alltid fint. Taupe (grålilla) er veldig fint til hverdags, og smokey eyes er fint til fest. Da pleier jeg å bruke en nesten sort skygge fra Clarins - den sitter kjempegodt, og er veldig fin. Sort, uten skimmer.

Ellers er MAC øyeskyggene det beste jeg har prøvd. Mange farger å velge mellom, sitter lenge. Nå får vi tilogmed kjøpt det på Glassmagasinet i Oslo. Anbefales.

Endret av Elastica

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...