Gå til innhold

Grillet kylling til overs

Gjest *Magica*

Anbefalte innlegg

Gjest *Magica*

Det ble en og en halv grillet kylling til overs etter middag i dag. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den?

Er ikke så glad i å ha det i gryte, synes fort det blir veldig trådete. Pleier å lage salat av det, tenkte jeg skulle prøve noe annet, men er åpen for litt spreke salatoppskrifter også. :)

Endret av *Magica*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker grillet kylling i pataretter der det ikke er mye saus, f.eks. pasta med rødløk, tomat, oliven og pesto + kylling, i salater, i påleggsalater, i wraps/taco, sandwicher etc etc. En ting til som er godt er å varme kyllingkjøttet og litt frosne erter i karrisaus å servere til pasta/ris som en kjapp middag.

Hvis jeg ikke har noen bestemte planer fryser jeg ned kjøttet og bruker det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

jeg pleier å koke opp et par poser med bretagnesaus, dele kyllingen opp i litt store biter og ha den oppi sammen med broccoli. Kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker restene stort sett til wraps, men også i kyllinggryte (putter kjøttet oppi rett før servering - så det bare rekker å bli varmt) eller salat.

Santa Marias creamy curry chicken er strålende - da bruker jeg bare det jeg har av grønnsaker oppi (kikerter, løk, minimais, sukkererter, paprika osv)

Lager salat med kikerter, fetaost, oliven, rødløk, mais, pasta og paprika - gjerne med en blue chese dressing eller en "satomayo" (peanøttsmør/majones/chillisausblanding) - knallgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg pleier å ha det på brødskiva. smør først på et lag med majones, så noen biter av kyllingen, og så masse rødløk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

Det ble kyllingburritos. Dessverre lagde jeg dem så sterke at ungene ikke klart eå spise... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...