Astra Skrevet 25. februar 2003 #1 Skrevet 25. februar 2003 Jeg har vært hos hudpleier, der jeg fikk en dyprens. Jeg endte opp som pizzatryne i nesten en måned, til tross for daglig rens. Det var en særdeles smertefull behandling med negler og pinsett som redskap for å få ut hudormer og andre urenheter. Er dette vanlig prosedyre? Jeg fikk selvfølgelig behandling i forkant, bla damp, som skulle lette hudormutdrivelsen, men likevel blei det svært vondt fordi ureinhetene satt og sitter dypt. Mitt andre spørsmål er om det finnes produkter som driver ureinheter og hudormer ut kjemisk, UTEN bruk av mekaniske verktøy som klemming og pinsett? Altså noe å påføre huden, som gjør at ting bare "popper" ut? Det virker som klemming, bare gjør huden mer enda mer irritert. Fikk forklart at jeg hadde tørr overhud (som lett flasser ved for sterk behandling med alkohol eller kvisepreparater), og feit underhud. Jeg skal gifte meg om ca 4 måneder, og er redd for hudbehandling, slik jeg fikk forrige gang, fordi det var svinevondt, svinedyrt og ga et heller dårlig resultat på kort sikt (1 mnd)... Hva skal jeg gjøre for å få fin og klar hud til den store dagen? Er det noen med lang og god erfaring som kan hjelpe meg?
Gjest care Skrevet 25. februar 2003 #2 Skrevet 25. februar 2003 Jeg har vært hos hudpleier, der jeg fikk en dyprens. Jeg endte opp som pizzatryne i nesten en måned, til tross for daglig rens. Det var en særdeles smertefull behandling med negler og pinsett som redskap for å få ut hudormer og andre urenheter. Er dette vanlig prosedyre? Jeg fikk selvfølgelig behandling i forkant, bla damp, som skulle lette hudormutdrivelsen, men likevel blei det svært vondt fordi ureinhetene satt og sitter dypt. Rart at hudpleier ikke kunne gi deg noen gode råd der. Uren hud skyldes bl.a. en unormal "opphoping" av døde husceller. Dette fører til tilstopping av talgkanalen og "sorte prikker eller hudormer" vil igjen gi kviser. MD formulation som inneholder Glykolsyren er i stand til å løse opp de "sorte prikkene eller hudormene".
Cilla Skrevet 25. februar 2003 #3 Skrevet 25. februar 2003 Dermalogica har en fin maske som heter Skin Refining Masque, som hjelper mot sorte prikker på nesen bl.a. Men har bare brukt denne masken i kombinasjon med dyprens, så vet ikke hvordan den virker alene. Jeg har som hovedregel at bare hudpleier klemmer ut mine hudormer. Det høres litt rart ut at du ble "pizzatryne" som du kaller det, men det kan hende hudpl. klemte ut dyptliggende urenheter. Jeg blir bare ganske rød på nesen, og kan flasse litt i panne og på nesen de neste dagene etter en dyprens.
Gjest gjest1 Skrevet 25. februar 2003 #4 Skrevet 25. februar 2003 Jeg har akkurat samme erfaring med hudpleier som du! Så ikke ut i dagevis etter at jeg hadde vært hos henne. Har også tørr overhud og er utrolig sensitiv for klemming og klyping i huden. Får røde mrker som bruker laaang tid på å forsvinne. Jeg bruker en mild ansiktssåpe fra clinique og fuktighetsmaksen biosensitiv fra biotherm hver dag. Har også litt sorte prikker som jeg haar problemer med å fjerne siden jeg ikke kan klemme de ut uten å se ille ut! For meg hjelper det å rense huden grundig hver kveld og kun bruke vann om morgenen. For mye produkter og rens kan overstimulere huden slik at den produserer mer talg.
starie Skrevet 1. mars 2003 #5 Skrevet 1. mars 2003 Jeg ville ikke gått tilbake til en hudpleier som klemmer med neglene, eller bruker pinsett. Når man klemmer SKAL man først ha hansker og deretter pakke fingrene inn i papir. Kommedonskje brukes også, men det kan skje at huden blir skadet.
Lemoni* Skrevet 3. mars 2003 #6 Skrevet 3. mars 2003 jeg har gode erfaringer med Neutrogena clear pore gel. det er en gele som skal være på om natten. den gjør huden både renere, glattere og mykere i løpet av noen uker, men krever regelmessig bruk. også er den innmari billig bare 50 kroner. du finner den på vita!
Gjest Hana Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 jeg har gode erfaringer med Neutrogena clear pore gel. det er en gele som skal være på om natten. den gjør huden både renere, glattere og mykere i løpet av noen uker, men krever regelmessig bruk. også er den innmari billig bare 50 kroner. du finner den på vita! Den høres bra ut! Kanskje jeg skal prøve? Får håpe den virker
royaltrux Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Jeg kan anbefale at du prøve hudsliping. Det er jeg alltid like fornøyd med. Bare å ta det en gang kan hjelper. Ja det er vanlig at det kan være veldig smertefult å klemme ut, jeg hater det men vet at det må bare gjennomføres... Jeg har brukt Dermalogica lenge men nå har jeg begynt med Skinceuticals. Er utrolig kjempe fornøyd. Huden min har aldri vært så fint i voksen alder. Også tar jeg en slags kur en gang i uken (du kan ta det hver dag og men foretrekker 1 gang i uken selv) som heter Alpha Beta Daily Face Peel fra MD Skincare by Dr Dennis Gross. Jeg har også hørt veldig bra ting om Dr. Brandt Microdermabrasion in a Jar. Komme til å prøve den snart.
Gjest Gjest_Søtnos_* Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Sats på en rens og krem med glykolsyre. Produktene "jobber" i dybden og hindrer at nye urenheter oppstår. Eksempel på merker er Jan Marini og DDF. Bestilles på nett: www.skin-etc.com
Gjest *lucky* Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 Sats på en rens og krem med glykolsyre. Produktene "jobber" i dybden og hindrer at nye urenheter oppstår. Eksempel på merker er Jan Marini og DDF. Bestilles på nett: www.skin-etc.com Og ta fruktsyrepeeliger etterhvert. Det hjelper mot svarte prikker. Gammel hud flasser av og ny fin hud kommer frem. Samtidig blir urenhetene borte eller de blir veldig lette å klemme ut siden de kommer til overflaten. http://www.skinlaboratory.com/ Husk en rik fuktighetskrem og en faktorkrem hver dag visst du ønsker å bruke produkter med syrer!!
Gjest *lucky* Skrevet 29. november 2008 #11 Skrevet 29. november 2008 En god mekanisk peeling gjerne med enzymer er også veldig bra for å fjerne gammel hud mm. Denne feks http://www.skin-etc.com/ddfclenco.html
Gjest Pascale Skrevet 29. november 2008 #12 Skrevet 29. november 2008 (endret) Jeg har aldri i hele mitt liv vært til en hudpleier. Er de bra? <.< Hva kan de gjøre, og hva koster det, og hvor lang tid tar det vanligvis? Endret 29. november 2008 av Pascale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå