Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryktelig ustabile sykluser (17 til i underkant av 50 dager). Det ble plutselig sånn i januar 06, før det var de omtrent på klokkeslettet 28 dager.

Nå skal jeg bestille meg time til legen, og lurer i den forbindelse på hva som skjer på legetimen og evt. etter det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos legen pga ustabile sykluser. Satt bare og pratet med legen, han ville ha "historikken" om syklusene mine, altså når jeg hadde mensen, hvordan det var før jeg begynnte på piller, hva gynekologer har sagt tidligere osv.

Pratet litt om barnløshet sånn generelt, litt om PCO, han sa at han mistenkte PCO... Og så skrev han hensvisning til gynekolog til meg. Dett var dett.

Hos gynekologen var det vanlig GU med innvendig ultralyd, og en lang prat. Han viste og forklarte på UL-skjermen og vi satt ved pulten og snakket etterpå. Han fant ikke noen cyster, og sa derfor at jeg ikke hadde PCO. Kom ut derfra med resept på Pergotime, henvisning til sædundersøkelse for mannen, og et blodprøveskjema til å ta dag 25 i første Pergotime-syklus.

Fikk beskjed om å ta Pergotime en mnd og så ha en pausemnd, fikk resept på tre runder med Pergotime. Hvis ikke vi var gravide etter det skulle jeg komme tilbake.

Lykke til hos legen, håper de finner ut av syklusene dine :)

Skrevet

Lykke til begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...