Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du opplevd deja vu? fortell? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ganger, det er vel ikke så mye å fortelle om? En følelse av at "dette har skjedd før" som varer i noen sekunder og så går det over. Hallusinasjoner er mye gøyere :-D

Skrevet

Har selvfølgelig også hatt deja vu mange ganger. Jeg ble imidlertid litt overrasket da vi hadde en forelesning om deja vu i forrige uke. Der ble det påstått at det som skjer ved deja vu er at man ikke klarer å "koble sammen" korttidsminnet og langtidsminnet. Så når man føler at "oi, dette har jeg drømt" e.l., så er det bare en gjenopplevelse av noe lignende som skjedde f.eks tidligere i uken. Jeg ble nesten litt skuffet over at det fantes en så enkel forklaring... :sjenert::ler:

Skrevet

Deja vu-opplevelser har vel alle av og til? Det oppleves ikke som noe man har drømt, men som noe man har opplevd tidligere, derfor kan vel forklaringen som Loquita har fått stemme.

Deja vu betyr jo "allerede sett" - og ja, jeg har opplevd det veldig mange ganger.

Skrevet

ja, jeg har opplevd det.

en gang satt en venn og fortalte meg noe, men jeg mente at dette hadde jeg jo hørt før og på samme sted. har hatt flere og, men kan ikke huske alle :ler:

ikke noe spennende hvertfall

Skrevet

Ja, mange ganger.

Det er helt normalt og noe de fleste opplever.

Skrevet

Har også opplevd det, og syns det er en ganske rar følelse. Litt spennende liksom.. :)

Gjest vimselot
Skrevet

Det har hendt, og min logiske sans tilskriver det en eller annen bok jeg har lest eller film jeg har sett...

:)

Skrevet

Har opplevd det mange ganger - noen mer ekstreme enn andre.

Eksempelvis har jeg flere ganger opplevd å "vite" hva folk kommer til å si, sånn at jeg enten har sagt det høyt sammen med dem eller bare inni hodet mitt. Den mest ekstreme gangen tror jeg faktisk det varte i et helt minutt, og da ble jeg passe satt ut...

Merkelig greie, for det har aldri vært logiske svar/replikker jeg har skjønt skulle komme, men setninger helt utav det blå. Merkelig...

Nå skal det sies at jeg til tider er svært sanndrømt, så kanskje en sammenheng?

Skrevet

har opplevd det mange ganger. ikke noe spennende,bare følelsen av at jeg har opplevd det samme før

Skrevet

Jeg husker bare en gang for ikke så lenge siden, og det var i en bil, sammen med 3 andre, der jeg fikk følelsen av å ha vært der før, i samme bilen, med de samme folkene, og der vi snakket om samme person...og det har nok sikkert skjedd før også....syns det er litt stilig med deja vu jeg :sjarmor:

Gjest lurven
Skrevet
Har du opplevd deja vu? fortell?  :)

har ikke du spurt om dette før :grine:

Skrevet
har ikke du spurt om dette før :grine:

:ler: skummelt :overrasket:

Gjest -eline-
Skrevet

Har opplevd det flere ganger, flere ganger når jeg helt klart aldri har vært på det stedet før etc. Har fått forklart at det muligens skyldes en "lag" i hjernen eller noe slikt, men det er jo ingen spennende forklaring ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Opplever det flere ganger dagen hver dag :overrasket: Trodde det var det som var normalt, jeg? Det er slitsomt, og jeg sier alltid "Hæ, jeg trodde hø?" fordi jeg blir mer forvirret enn det som sunt er.

Skrevet

Opplevd det mange mange ganger ..å noen ganger har jeg oxo vist at jeg har drømt det før :overrasket::overrasket::overrasket: ...spoky

Skrevet

Joda, opplever det fra tid til annen.

Av og til bare i et kort glimt (noen sekunder), andre ganger kan det vare litt lenger. Det er litt pussig, og det hender jeg blir litt satt ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...