Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Hudpleieakademiet igår og fikk behandling, og hun brukte Matis på meg. Du verden for noen fantastiske produkter!!! Har aldri hatt så myk og god hud tror jeg. Jeg skal få på mail til uka akkurat hvilke produkter hun brukte, men hun brukte ihvertfall Matis Tri-active peelingkrem og antagelig Matis Mousturizing Cream ifølge kollegaen hennes idag (hun var ikke på skolen idag) Og en øye og leppemaske og en eller annen ansiktsmaske. Hun konsentrerte seg om å gi huden min fukt. Og du verden, det hjalp!!!! Så disse produktene må sjekkes ut, slik at jeg kanskje neste gang jeg går tom, kan kjøpe disse. Men er det noen som har erfaring med den serien? Eller disse produktene? Fornøyd? Min hud er normal, men med mye talg og sorte prikker rundt (talg) og på (sorte prikker) nese og hake (begge deler) og kan lett bli smålinjete og rød i kinn. Men selv etter damp og full pakke sa venninnen min når jeg møtte henen igjen (hun ventet på meg) at jeg ikke var rød i kinnene slik jeg var før jeg gikk inn der lenger. Ble veldig paff, for tenkte ikek på at jeg var rød i kinnene før, men trodde jeg skulle være det etter behandling. Det var jeg altså ikke. Uansett, likkte jeg produktene, så flott med erfaringer fra andre. Hvordan er serien ift. Decleor feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg går på hudpleieakademiet. vi haee klientdag igår ja, på kvelden hadde jeg da. noe du lurer på med produktene så bare spør meg.

Gjest Deception
Skrevet

Er det greit at jeg kupper tråden litt? ;)

Har Matis noen krem som gir både fukt og fett til en tørr, men fremfor alt fuktfattig hud? Jeg kjøpte Nutri-delice Ultranourishing Cream fra Decleor, men jeg blir bare tørr av den, selv med aromessence under.

Skrevet

hvordan er huden din da? vær forsikitg med fett om du ikke har en ren tørr hud, hvis den bare er fuktfattig skal den ha fukt. nutri-delice er veldig nærende. prøv heller hydra floral. den er en kjempe god fuktighetskrem, og bruk aromessesence under.

Gjest Deception
Skrevet

Huden min er glatt og finporet, og litt tynn, og jeg har veldig lett for å flasse, spesielt på nesen. Hydra Floral fikk jeg kviser av, og ble blank, men stram, så den gav jeg til mannen som elsker den. Det var forresten en hudpleier som rådet meg til Nutri-delice. Den går for så vidt med Facial Cream under, men gir altså ikke nok fukt, mens Hydra Floral ikke gir nok fett. Så jeg vil si at huden min er tørr OG fuktfattig.

Det blir vel til at jeg vender tilbake til Dermalogica, selv om jeg er lei av produktene, og synes de er i overkant "basic". Der har jeg brukt enten SSC med Skin Hydrating Booster under, eller Intensive Moisture Balance, og begge er bra for huden min.

Men jeg kunne godt tenkt meg noe fra Matis...

Skrevet

da har du en typisk tørr hud. hva med å prøve en maske fra matis i tillegg. matis har ikke en ren fuktkrem som holder for huden din.

eller så har priori mye bra

Skrevet (endret)
hei. jeg går på hudpleieakademiet. vi haee klientdag igår ja, på kvelden hadde jeg da. noe du lurer på med produktene så bare spør meg.

Hm, kanskje jeg var din klient? *ler*

Vel...den fuktighetskremen hun brukte til slutt og masken vet jeg ikke navnet på. Men hvilken maske og krem ville passet for meg i Matis?

Og hva er d\forskjellen mellom Matis og Decleor? Og denne peelingkremen med jojobakuler i. Hva gjør den egentlig? var veldig behagelig, men lignet ikke skrubb jeg har brukt før.

jeg er veldig opptatt av å gi huden nok fukt, men samtidig ta knekken på talgen på nese og hake. Det er rett og slett overproduksjon (annen hudpleier har sagt det før), men ikke kviser. Bare masse talg jeg MÅ klemme ut ca en gang i uken ellers blir det helt ille. Synes ikke noe særlig på avstand heldigvis. Bruker MD Facial Lotion på disse områdene.

Hva vil du anbefale meg åå bruke, Matis eller Decleor? (jeg ble veldig imponert av Matis altså, merker stor forskjell idag) eller evt. en kombinasjon av disse? Er det ugunstig eller hva?

Jeg har også kjøpt meg jojobaolje idag faktisk til å ha på natten. Er tom for mine Clarins Huile santal og lotus, så kjøpte denne siden den liksom skal være en vidunderolje for alt ;) Litt rimeligere. Er det noe du vil anbefle meg å bruke?

Jeg var forøvrig der på ettermiddagen kl. 1630...

Jeg finner forøvrig ingen steder på nett som selger Matis...det var litt rart...

Endret av kitekatt
Skrevet

Høres ut somom jeg har samme hudtype som deg kiteKatt, jeg leter ettergode produkter somkan hjelpe. Har tenkt på å prøve Matis sin serie for sensitiv hud, men foreløbig så har jeg bare kjøpt to produkter, en fukt maske som heter soft mask with cotton milk, så har jeg en skrubb som heter tri-active exfoliation cream. Jeg er kjempefornøyd med produktene, men de er veldig dyre. Tror jeg betelte over 600 for de to produktene. Jeg fikk da med meg prøver for noen kremer, noen for tørr hud og noen for sensitiv hud, åh gud så gode kremer sier bare jeg.

Skrevet
Høres ut somom jeg har samme hudtype som deg kiteKatt, jeg leter ettergode produkter somkan hjelpe. Har tenkt på å prøve Matis sin serie for sensitiv hud, men foreløbig så har jeg bare kjøpt to produkter, en fukt maske som heter soft mask with cotton milk, så har jeg en skrubb som heter tri-active exfoliation cream. Jeg er kjempefornøyd med produktene, men de er veldig dyre. Tror jeg betelte over 600 for de to produktene. Jeg fikk da med meg prøver for noen kremer, noen for tørr hud og noen for sensitiv hud, åh gud så gode kremer sier bare jeg.

Ja jeg syntes det virket som veldig gode produkter. ikke like klisne som decleor sine liksom, selv om jeg liker de godt også. men dte virket rett og slett som om huden min hadde større utbytte av Matisproduktene...jeg vet ikke, men jeg har aldri kjent så stor forskjell på en behandling som nå...

har du prøvd decleor også? hva synes du er best? Ja den peelingen er den med jojobakuler, ikke sant? virket veldig god, mer skånsom. Sensitiv hud tror jeg ikke jeg har egentlig, men jeg har to forskjellige hudtyper, en i t-some og en i kinn liksom og det gjør det veldig vanskelig å finne produkter uten å kjøpe dobbelt opp :(

Skrevet
Huden min er glatt og finporet, og litt tynn, og jeg har veldig lett for å flasse, spesielt på nesen. Hydra Floral fikk jeg kviser av, og ble blank, men stram, så den gav jeg til mannen som elsker den. Det var forresten en hudpleier som rådet meg til Nutri-delice. Den går for så vidt med Facial Cream under, men gir altså ikke nok fukt, mens Hydra Floral ikke gir nok fett. Så jeg vil si at huden min er tørr OG fuktfattig.

Det blir vel til at jeg vender tilbake til Dermalogica, selv om jeg er lei av produktene, og synes de er i overkant "basic". Der har jeg brukt enten SSC med Skin Hydrating Booster under, eller Intensive Moisture Balance, og begge er bra for huden min.

Men jeg kunne godt tenkt meg noe fra Matis...

Har du prøvd Harmonie fra Decleor. Den gir mer enn Hydra floral, men er helt annerledes en Nutri-delice.

Skrevet

Ja det var den skrubben med de jojoba kulene i. Jeg har hatt decolor, men det er mange år siden, de selger jo tilog med decolor på smart club..... Jeg har sensitiv hud i tillegg til tørr hud med sort prikker og talg kuler.

Skrevet

Jeg glemte å si, jeg likte decolor da, men som sagt det er mange år siden jeg har hatt decolor, men synes å huske at jeg likte kremene godt, men hva de het husker jeg ikke. Jeg hadde den balmen for bare en stund siden, men den ga meg ikke noe spesielt. Forresten den skrubben fra matis og masken jeg har er for tørr hud. Har også hatt en skrubb fra clinique som heter ett eller annet med seven day skrub (iallefall noe som lignet av navnet), den ga en veldig utglattende effekt, den kommer jeg til å kjøpe igjen.

Skrevet
Jeg glemte å si, jeg likte decolor da, men som sagt det er mange år siden jeg har hatt decolor, men synes å huske at jeg likte kremene godt, men hva de het husker jeg ikke. Jeg hadde den balmen for bare en stund siden, men den ga meg ikke noe spesielt. Forresten den skrubben fra matis og masken jeg har er for tørr hud. Har også hatt en skrubb fra clinique som heter ett eller annet med seven day skrub (iallefall noe som lignet av navnet), den ga en veldig utglattende effekt, den kommer jeg til å kjøpe igjen.

Sitter med litt samme erfaring som deg med Decleor...gode produkter, men gjorde de egentlig så mye forskjell? Men de er safe da ;) Det som er ille med Matis, er jo at det virker som man ikke får tak i det billigere på nett :( da utgår det egentlig litt....leit for jeg likte virkelig virkningen, og det etter bare en gang. Kjenner enda hvor god huden er et døgn senere. kjøper kanskje et og annet produkt hvis det lar seg kombinere med andre (håper på svar om det her), feks ha fuktkremen fra Matis bare, men en hel serie har jeg ikke råd til da..

Ja den 7 day scruben liker jeg også kjempegodt! Det eneste jeg er betennkt til er at den virker ganske voldsom da...kan være den kuldeeffekten som gjør at jeg synes det. Man føler seg veldig ren og skrubbet etterpå, er bare redd den er litt i meste laget ;) Men den skal visst funke for sensitiv hud og, så det kan være bare jeg som inbiller meg ting ;)

Skrevet
Har du prøvd Harmonie fra Decleor. Den gir mer enn Hydra floral, men er helt annerledes en Nutri-delice.

Er Harmonie rikere altså? Jeg syntes Hydra floral ga litt lite nemlig....grei på sommeren, men lite på vinteren

Skrevet

Joda skrubben til clinique er for sensitiv hud, men jeg brukte den ikke så ofte.. Men de produktene fra Matis er jo så dyre at jeg føler at jeg nesten må spare på dem...... det blir jo igjen litt feil. Huff disse hudproblemene. Jeg husker desverre ikke hvilken av de balmene fra decolor jeg hadde.

Skrevet

Hei. jeg hadde nok ikke deg. hadde moren min kl halv 5. men matis og decleor er utrolig gode produkter . i forhold tl andre prdukter kan de brukes sammen. pga ingrediensene. Matis tri-active heter den peelingen. har den selv, der jojoba kulene peeler samtidig som de gir fuktighet og smelter på huden, inneholder også paapya enzymer som løser opp de døde hudcellene, som et lim liksom. kjempe god peeling. hun brukte kanskje urte og leire masken fra decleor i t-sonen på deg. den er rensende og sammentrekkende, samtidig som den er beroligende. Jojoba olje er veldig bra. men husk den har INGEN virkning alene og må kombineres med en fuktighetskrem over. Rart du ikke var fornøyd med balmen. den er utrolig god. hvilken hadde du? tror balm essesiel vil være bra for deg, og en god fuktighetskrem over om natten, og bare fuktkrem om natten. Det som er vikitg når du kjøper prdukter fra decleor, matis og andre dyre merker er at du får noe som er tilpasset for din hud, derfor dt bare er lov å selge slike produkter av utdannede hudterapeuter. Det at decleor ble solg på smart club va en glipp som hadde skjedd. Så eier av decleor og matis linjen kjøpte opp hele serien slik at de ikke får selge det lenger. det er såpass høye konsetrasjoner av forskjellige ingr. slik at en feil behnadling kan gi motsatt vikning hvis du skjønner hva jeg mener:)

Men jeg anbefaler absolutt både matis og decleor og MD. og MD sitt sminke merke, ID make up.

Matis sleges forresten på www.beautyplatinum.com Men det er utrolig dyr porto. Vi r så heldig på skolen at vi får alle produktene til innkjøpspris, og det er jo halv pris i seg selv.

Anbefaler at du bruker en god fuktkrem, samtidig som du bruker noe talgrgulerende i t-sonen, som f.eks urte og leire masken fra decleor, eller Blue mask fra matis, som faktisk bleker de sorte prikkene i tillegg.

Ylang ylang er også en talg regulerende ingr som finnes i decleor produktene, finnes en engen ylang ylang aromatisk olje, som reduserer 5 alpha reductase som er et enzym man har i kroppen, denne påvirkes av testosteronog gjør at vi produserer mer talg. Ylang yalng hemmer 5 alpha rductase enzymet.

Hva var fornavnet til hun du var hos? kanskje jeg kjenner henne kjente ikke alle som var på den klientdagen på kvelden der, for vi var noen som går på kveldskole og andre på dagskolen.

Håper du ble litt smartere av mitt innlegg. si ifra hvis du lurer på oe mer:)

Skrevet
Er Harmonie rikere altså? Jeg syntes Hydra floral ga litt lite nemlig....grei på sommeren, men lite på vinteren

Ja, Harmonie er rikere enn hydra floral.

Jeg har brukt harmonie, men bruker Carita nå.

Gjest Blanca
Skrevet
Det som er vikitg når du kjøper prdukter fra decleor, matis og andre dyre merker er at du får noe som er tilpasset for din hud, derfor dt bare er lov å selge slike produkter av utdannede hudterapeuter. Det at decleor ble solg på smart club va en glipp som hadde skjedd. Så eier av decleor og matis linjen kjøpte opp hele serien slik at de ikke får selge det lenger. det er såpass høye konsetrasjoner av forskjellige ingr. slik at en feil behnadling kan gi motsatt vikning hvis du skjønner hva jeg mener:)

Matis sleges forresten på www.beautyplatinum.com Men det er utrolig dyr porto.

At det er bare hudpleiere som har lov til å selge disse merkene tror jeg lite på (dokumentasjon?). Det med Smart Club er vel det samme som med Redken; frisørene kjøpte opp hele lageret, livredde for konkurranse.

Og hvorfor linker du til en nettside, når disse produktene kun bør kjøpes hos hudpleiere :klø:?

Skrevet

Jeg skal kjøpe den leir masken fra Decolor, eller den fra Matis, har iallefall hørt at den fra Decolor skal være bra. Blei litt inspirert i kveld så har tatt matis sin skrubb, å har massert meg inn med matis sin fuktighets maske, den skal jeg ha påi natt. Så neste gang jeg må ha meg ny rens osv så blir det vel en av disse merkene. For tiden bruker jeg clinique sine renseprodukter, men tror nok at huden blir tørr av disse produktene fra clinique.

Skrevet (endret)
Hei. jeg hadde nok ikke deg. hadde moren min kl halv 5. men matis og decleor er utrolig gode produkter . i forhold tl andre prdukter kan de brukes sammen. pga ingrediensene. Matis tri-active heter den peelingen. har den selv, der jojoba kulene peeler samtidig som de gir fuktighet og smelter på huden, inneholder også paapya enzymer som løser opp de døde hudcellene, som et lim liksom. kjempe god peeling. hun brukte kanskje urte og leire masken fra decleor i t-sonen på deg. den er rensende og sammentrekkende, samtidig som den er beroligende. Jojoba olje er veldig bra. men husk den har INGEN virkning alene og må kombineres med en fuktighetskrem over. Rart du ikke var fornøyd med balmen. den er utrolig god. hvilken hadde du? tror balm essesiel vil være bra for deg, og en god fuktighetskrem over om natten, og bare fuktkrem om natten. Det som er vikitg når du kjøper prdukter fra decleor, matis og andre dyre merker er at du får noe som er tilpasset for din hud, derfor dt bare er lov å selge slike produkter av utdannede hudterapeuter. Det at decleor ble solg på smart club va en glipp som hadde skjedd. Så eier av decleor og matis linjen kjøpte opp hele serien slik at de ikke får selge det lenger. det er såpass høye konsetrasjoner av forskjellige ingr. slik at en feil behnadling kan gi motsatt vikning hvis du skjønner hva jeg mener:)

Men jeg anbefaler absolutt både matis og decleor og MD. og MD sitt sminke merke, ID make up.

Matis sleges forresten på www.beautyplatinum.com Men det er utrolig dyr porto. Vi r så heldig på skolen at vi får alle produktene til innkjøpspris, og det er jo halv pris i seg selv.

Anbefaler at du bruker en god fuktkrem, samtidig som du bruker noe talgrgulerende i t-sonen, som f.eks urte og leire masken fra decleor, eller Blue mask fra matis, som faktisk bleker de sorte prikkene i tillegg.

Ylang ylang er også en talg regulerende ingr som finnes i decleor produktene, finnes en engen ylang ylang aromatisk olje, som reduserer 5 alpha reductase som er et enzym man har i kroppen, denne påvirkes av testosteronog gjør at vi produserer mer talg. Ylang yalng hemmer 5 alpha rductase enzymet.

Hva var fornavnet til hun du var hos? kanskje jeg kjenner henne kjente ikke alle som var på den klientdagen på kvelden der, for vi var noen som går på kveldskole og andre på dagskolen.

Håper du ble litt smartere av mitt innlegg. si ifra hvis du lurer på oe mer:)

Takk for gode råd :) Så jeg kan bruke det sammen altså? Hvis jeg bruker olje eller balm fra decleor, kan jeg feks bruke Matis krem over? For jeg synes ikke decleors ga så mye...har erfaring med de oljene fra før, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe, Neroli for fukt eller ylang ylang for talg :forvirret: må liksom prioritere der siden huden er så forskjellig i ansiktet mitt. men jeg har ingen akne. Bare dette talget og sorte prikkene. Det jeg bruker nå er:

facial wash - MD

Facial Lotion - MD (liker disse fra MD, synes de hjelper)

Huile Santal - Clarins (i kinn) den er god, men ikke like god som neroli

Huile Lotus - Clarins (t-sone) men synes ikke den hjelper noe

Dermalogica SSC, men den liker jeg ikke lenger, er på tube 2.

Ansiktsmaske: rensemaske - Clarins

Peeling: en skrubbvask fra Clarins som kan brukes daglig, men jeg gjør det ikke siden MD vasken også peeler litt visstnok. Bruker den mer hvis jeg føler jeg må skures litt pga fest og fyll eller noe ..hehe, ellers 1 gang i uka ca.

Så det jeg skal ha er rett og slett ny olje (kjøpte jojoba så kan hende den duger, får prøve) og ny fuktkrem når jeg har brukt opp SSC.

Brukt endel decleor før, men har ikke så mye av det nå, kun øyekrem og sololje (hva skal jeg med den nå liksom, sparer til sommeren). Brukte Baum Essentiel også, men det er ehh....12 år siden. Og ylang ylangoljen. Men som sagt, jeg var yngre da. Syntes ikke det ga noe da.

Da lurer jeg på om jeg kjøper en krem fra Matis neste gang og bruker sammen med decleor olje...eller blir det feil siden olje og krem bør brukes sammen for å forsterke hverandre? Litt forvirret ja ;) Har en god fuktmaske fra Avene og skal også ha leiremasken til Decleor, den har jeg god erfaring med. Og peeling, vi får se ;)

Ja også bruker jeg ID på huden til daglig, og det holder som spf nå, men har MDs solkrem og som jeg vil bruke når det blir mer sol. Kommer og til å ta en pause fra MD til sommeren pga solen.

Hva tror du om dette? Bommer jeg helt eller tar jeg riktig? Hudpleier før har brukt ylang ylang på meg i t sone og essensiel balsam ihvertfall, men har jo ikek merket noe siden det bare er en gang hvert 2 år enller noe, så vet egentlig ikke hvordan det virker på meg nå.. :sjenert:

Hvis jeg skulle hatt en fuktkrem fra Decleor...hvilken ville du anbefalt da?

Og hva synes du om Clarins produkter? (1000 spørsmål..hehehe)

Tror det var en maske fra Matis hun brukte for fukt falktisk. Fikk aldri navnet hennes men hun var ung, søt, blond med velig brune øyne.

Takk for hjelp :) Hadde jeg hatt helse til det og vært barnløs, hadde jeg startet på den skolen selv...

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...