Sannasol Skrevet 25. februar 2003 #1 Skrevet 25. februar 2003 Hei! Vår kjellerstue er så utrolig mørk. Hele stuen samt taket er panel som er betraktelig mørknet. Lurer på hva jeg skal gjøre med denne. Det krever iallefall godt lys der nede slik det er pr. i dag. Taket har jeg tenkt å male hvitt, men hva med veggene. Hvite de også, eller blir det veldig kjedelig? Ellers interiør der nede er blå sofa og stol og puff, samt trehvitt saongbord, pc-bord med utstyr og et gammelt mørkebrunt skap og en ganske stor sort vedovn. Ønsker tips til farger på tak og vegg og sånn. Noen med en god løsning der ute???
Gjest Lea Skrevet 25. februar 2003 #2 Skrevet 25. februar 2003 Hva med gule vegger og hvitt tak (evt. hvite lister og karmer)? BARE hvitt blir kaldt, mens gult er både lyst og varmt. Se an hva du har av møbler og sånt også.
@lfakrøll Skrevet 25. februar 2003 #3 Skrevet 25. februar 2003 Jeg har som deg en kjellerstue som VAR preget av gulnet panel i både tak og på vegger. Nå derimot er den blitt innbydende lys og brukervennlig. Brukte panel"olje" som het antikk hvit - lysner taket, samtidig som treverket synes mellom. De panelte veggene ble malt i Lys Toscana, mellomting mellom hvit og beige.....satte opp nye furulister ved gulv og rundt dører. Disse beiset jeg imidlertid først i en mahognifarge...slik at de brekker opp litt all den lyse fargen.... Gulvet la vi fliser ...lysegrå aktige...med noen sorte innimellom....ser nesten ut som et sjakkbrett... Av møbler har jeg typiske kjellerstuemøbler...furu sterobenk, hjørnesofa i grønt stoff og et par cd-stativ i furu - furumøblene står imidlertid for tur med samme behandlingen som listene fikk, beise til mahogny-farge.... Rimelig alternativ til å kjøpe helt nytt - og det blir faktisk ganske så lekkert....
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2003 #5 Skrevet 25. februar 2003 Sier meg hjertens enig i at malt panel er kjempefint! Vi har masse panel både hjemme og på landstedet vårt, alt er blitt malt med en gang det er hengt opp. Det finnes utrolig mye fine farger å velge mellom. Hvitt kan være kjempestilig hvis du har en stil slik at det ikke blir kjedelig. Hjemme har vi brukt mye brukket hvit, på landstedet vårt ønsker vi en mer sommerhus følelse, der bruker vi mer sarte gulfarger, lyse gråblåtoner o.l. Når du skal velge farge bør du tenke helhet. Hvilken stemning ønsker du å ha i rommet osv. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå