Spire Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Er for tiden i det nostalgiske hjørnet og er lykkelig over å ha klart å spore opp både "Bennys badekar" og "Heidi" som jeg var så glad i se som lita. Nå står jeg igjen med to tegnefilmer som jeg ikke finner, og håper noen andre vet hvilke jeg mener. Den første husker jeg verken navnet på eller opphavsland - kun at det var en tegnefilm som handlet om en liten gutt som hadde en magisk blyant(?). Denne blyanten kunne han tegne hva som helst med og deretter plukke det ned av veggen eller hvor han nå enn tegnet tingene. Husker blant annet at når han var sulten så tegnet han en crossiant på en vegg, tok den ned av veggen og spiste den. Kan også huske at han en gang var vitne til et bankran(?) og at han klarte å fange tyvene med å tegne et tau på en vegg som han deretter brukte til lasso etter tyvene. Tror dette var en tegnefilm, men mange episoder istedet for en lang film, men husker ikke helt...Ser for meg mye av fargene grønt og sand/gult når jeg tenker tilbake på filmen, uten at jeg helt vet hvorfor. Den andre filmen var en tegnefilmvariant av "Jorden rundt på 80-dager" der alle karakterene var dyr. Philleas Fogg var en løve husker jeg og Passpartout en hund(?). Synes å huske at denne var dubbet på norsk, men vet ikke noe om opphavsland. Noen som vet noe om disse filmene? Lånte begge disse på biblioteket i peridoen ca 87-92, men finner de ikke igjen nå. Alle tips tas imot med takk! Endret 9. mars 2007 av Spire
Spire Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Litt rask på avtrekkeren; fant nemlig en link til "jorden rundt på 80 dager" via youtube. Edit: wuhu! Fant den på amazon.co.uk! Het Willy Fog, visstnok... Endret 9. mars 2007 av Spire
Amalie_85 Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 det så da fryktelig kjent ut. lurer på om jeg har sett det jeg og når jeg var liten.
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Det med den magiske blyanten hørtes litt kjent ut, men det er sikkert flere ulike serier/historier hvor noe sånt forekommer. Det første jeg tenker på er Otto er et nesehorn (Ole Lund Kirkegård), det andre er jeg mindre sikker på, men Buster..? Hm, kanskje ikke sistnevnte hadde noen slik blyant, dessuten var det ikke tegnefilm. Er usikker på om det finnes noen tegnefilmversjon av Otto er et nesehorn, men det hender jo man husker feil, og at man husker tegningene fra boka.
Nasseline Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Det finnes en bok som heter "Trollkrittet", der en gutt har et kritt som han kan tegne alt mulig med. Jeg vet ikke om det er laget tegnefilm av denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå