Eliza Doalot Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Er det noen som vet om det er tillatt? Mener jeg har hørt litt både og...
Gjest Fjellsippa Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har hatt med meg strikkepinner på flyet mange ganger. Det har aldri vært noe problem.
tuji Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Det burde i teorien ikke være lov, men jeg har flydd med både strikkepinner og heklenåler flere ganger.
Murf Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 En gang fikk jeg nei, neste gang var det helt i orden. Virker som det er avhengig hvem du treffer på?
Catzy Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Kanskje du kan ta de med hvis du lover å ikke bruke dem til terrorvirksomhet? (Ref. sak om kniver.) Hvis du rekker, så kan du ta en telefon til sikkerhetsavdelingen på nærmeste flyplass og sjekke.
Trampe Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Jeg ville ringt på forhånd om jeg var deg. Det er jo kjempetrasig å bli fratatt ei strikking på flyplassen... og det er jo en sjanse å ta. Om du f. eks. reiser fra gardermoen til utlandet kan du komme igjennom kontrollen, men når du skal hjem igjen kan du risikere at de beslaglegger pinnene. Og da er de tapt.
Vihi Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Strikkepinner er helt ok. Det gjelder også heklenål. Men, hold deg til rundpinner eller pinner som er kortere enn ca 20 cm.. Edit: Dette gjelder gjennom slusa på OSL. For andre flyplasser må du faktisk ringe direkte dit og høre.. Endret 12. mars 2007 av Vihi
Eliza Doalot Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2007 Det gikk veldig bra, både på Gardermoen og på flyplassen i Pisa. De brydde seg faktisk ikke om dem i det hele tatt.
aimee Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Ah, bra tråd! Noen som vet om jeg får med meg heklenål fra Værnes??
Eliza Doalot Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2007 Ah, bra tråd! Noen som vet om jeg får med meg heklenål fra Værnes?? ← Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noe, men jeg vil ikke tro det er et problem!
aimee Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Yes! Da blir jeg kanskje ferdig med babyteppe på torsdag
Grønt blad Skrevet 19. mars 2007 #12 Skrevet 19. mars 2007 Jeg ville kjøpt strikkepinner i bambus. Har selv brukt det flere ganger, og har aldri hatt problemer i sikkerhetskontrollen.
Grønt blad Skrevet 19. mars 2007 #13 Skrevet 19. mars 2007 Bambusstrikkepinner finnes i alle tykkelsen og lengder. Det finnes også heklenåler i bambus. Jeg har ikke sett det i Norge (men har ikke sett etter heller), men kjøpte en i Tyskland.
aimee Skrevet 19. mars 2007 #14 Skrevet 19. mars 2007 Jeg ville kjøpt strikkepinner i bambus. Har selv brukt det flere ganger, og har aldri hatt problemer i sikkerhetskontrollen. ← Det var en veldig god ide! Skal se etter det i strikkebutikken neste gang. Jeg fikk for øvrig ingen problemer med min heklenål, verken fra Værnes eller Gardermoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå