Pnin Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 Jeg vet at et akseptert bud er bindende, men hva skjer om kjøper trekker seg fra avtalen før kontrakten underskrives?
Gjest niomi Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Det kan han ikke. Har vært rettssak på dette for ikke så lenge siden, hvor kjøper trakk seg fordi finansieringa ikke gikk i orden allikevel (gidder ikke google), og den som trakk seg ble erstatningsansvarlig for tap selger hadde ved at han måtte ut i ny salgsrunde på leiligheten, sitte med to leiligheter lenger etc. Var en ganske kraftig sum, etter det jeg husker.
Pnin Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 Jeg er fullt klar over at selger ikke "kan" trekke seg. Men jeg lurte på hvilke alternativ selger har om tilfellet nå likevel skulle hende. En rettsak er jo krevende på så mange måter, men det er vel kanskje det som må til.
Helen Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 En kollega av meg la inn bud på et hus, hun fikk huset, det var flere budgivere. Men etter noen dager angret hun veldig fordi hun ikke hadde vært klar over alle ekstrautgifter som med følger da man kjøper hus. Hun måtte også selge leiligheten sin, hun var ikke klar over at hun måtte betale så mye for å selge. Hun snakket med eiendomsmegleren og fikk trekt budet uten at det kostet henne noen ting. Hvordan hun gikk frem for å få til det vet jeg ikke, men huskjøpet og alle probleme rundt det tæret så fælt på henne at hun ble sykmeldt. Så det kan være derfor hun trekt det, pga personlige problemer??
brumma* Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Noen jeg kjenner opplevde at kjøper trakk budet sitt. Det som skjedde var at leiligheten gikk til de med det nest høyeste budet, og h*n som trakk seg måtte betale mellomlegget (mellom eget, høyeste bud, og nest høyeste bud). Tror som regel det blir funnet en løsning uten at man trenger å mase om rettsak. Ihvertfall når det er rettspraksis på at den som trekker seg har måttet betale erstatning. Endret 9. mars 2007 av brumma*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå