Ut i det fri Skrevet 9. mars 2007 #1 Skrevet 9. mars 2007 I det siste har jeg slitt med å koble meg til internet både på jobb og hjemme. Nå har jeg funnet ut at det går fint om jeg klikker "reparer". Det skal da ikke være sånn? Noe jeg kan gjøre? Ellers: hver gang maskina blir pålogga på jobb kommer en boble med utropstegn nede på skjermen med beskjeden "Windows - systemfeil. Dette navnet finnes allerede i nettverket". Hva menes med det??
finnslarken Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 I det siste har jeg slitt med å koble meg til internet både på jobb og hjemme. Nå har jeg funnet ut at det går fint om jeg klikker "reparer". Det skal da ikke være sånn? Noe jeg kan gjøre? Ellers: hver gang maskina blir pålogga på jobb kommer en boble med utropstegn nede på skjermen med beskjeden "Windows - systemfeil. Dette navnet finnes allerede i nettverket". Hva menes med det?? ← Utropstegnet og beskjeden du får betyr at det allerede finnes et maskin på nettverket som har samme IP-adresse som du forsøker å bruke. Dette kan skje dersom din maskin er satt opp til å bruke fast IP-adresse og en annen har tatt samme IP, eller at du har fast IP og andre får tildelt dynamisk fra en DHCP-server. Du kan finne ut mer ved å høyreklikke på Nettverksikonet (der hvor du velger "reparer") og så velge "Status" fra menyen. I vinduet du får opp kan du klikke på arkfanen "Støtte" og se hva som står det. Hos meg står det: Adressetype: Tilordnet av DHCP IP-adresse: 10.0.0.5 Nettverksmaske: 255.255.255.0 Standard gateway: 10.0.0.138
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå