FashionySara Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Har en veninne som skal å jobb intervju imorgen, )i bank), har e4n annen venn som allerede har4 vært på intervjuet, og han sa at det er et "typisk" intervju med mange spørsmål om personlighet osv. Hun sitter på msn og spør meg nå...og jeg føler meg helt blank. Har dere forslag til 3 negativeting som kan vinkles positivt når det gjelder personlighet? Et vanskelig spørsmål.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Oh huff, for et klisje-spørsmål på intervju. Skulle tro de egentlig ville vite hvor flink søkeren er til å skjule feil... Men det finnes jo standard-svar også. Kanskje hun er altfor samvittighetsfull? Altfor ryddig, altfor ærlig, støv på hjernen etc. Hun er muligens altfor omgjengelig og er altfor opptatt av medarbeidere? Eventuelt så er hun ikke så omgjengelig og mener at fokuset på jobb skal på være på arbeidet, ikke medarbeider-kos. Hun er altfor utadvendt? Selv om det er en fordel i kundekontakt.. Hun er litt sjenert? Men opptatt av høflighet... Stikkordet er "altfor".... Jeg har selv intervjuet mange søkere, og jeg kan virkelig ikke se poenget med et slikt spørsmål. Ingen forteller om reelle, negative trekk uansett på første intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FashionySara Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mars 2007 takk! det var dette vi kom frem til vi og, men vi mente begge det var standard og KJEDELIGE svar som ikke ville fortelle noe om henne selv. Uansett, vi har tidligere hørt at denne intervjueren er utrolig a4, så det gjelder å værelitt a4 på intervjuet selv også. Håper det går bra med henne imorgen! Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mars 2007 #4 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg pleier å si: - alt for nøyaktig - jeg liker at arbeidet skal være perfekt. - ingen morgenfugl - men jeg kommer meg da opp hver dag Heldigvis er mange gått vekk fra disse tingene - da det jo er alt for lett å forberede noen "standard" svar. Jeg synes forøvrig det er mye enklere å nevne de negative fremfor de positive egenskapene. Jeg kan snakke om de tingene jeg er god på - men når det kommer til sånn "nevn 3 positive ting ved deg selv" så blir jeg helt blank - enda jeg har forberedt meg på dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 8. mars 2007 #5 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg gikk på AMO-kurs (arbeidsmarkedsorienteringskurs) i regi av aetat, og da fikk vi beskjed om at noe av det beste vi kunne nevne på et slikt spørsmål var at vi var sta. Det kan veldig lett vinkles til noe godt, da du må være sta for å få et salg igjennom, du må være sta for å jobbe godt under press og i stressende situasjoner o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 9. mars 2007 #6 Del Skrevet 9. mars 2007 På intervju med opptaksnemda til Politihøgskolen avfeier de sånne negative som kan vinkles positivt, de ser rett gjennom det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 9. mars 2007 #7 Del Skrevet 9. mars 2007 Det er ganske kjedelig å høre på folk som har negative ting som kan vinkles til noe positivt hele tiden, da er det bedre med folk som har tenkt litt lenger. Folk som sier de er sta perfeksjonister høres i grunn litt ut som marerittaktige kolleger som aldri blir ferdig med noen ting og alltid maser. Selv om det kan vinkles til noe positivt... Vi har i grunnen sluttet å be folk ramse opp dårlige egenskaper, det er klart folk ikke er interessert i det, og bare kommer med ting som egentlig er positivt. Vi spør i stedet om eksempler på vanskelige situasjoner de har vært borte i på jobb, hvordan de takler konflikter, for mye arbeid, stress, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 9. mars 2007 #8 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Sta, nøyaktig og ikke en morgenfugl. Hvor mange ganger har folk hørt disse tipsene? Selv har jeg hørt dem alt for mange ganger, og da har nok arbeidsgivere også hørt dem (for) mange ganger. Spør de om svake sider, så dreier det seg ofte om en test for selvinnsikt. "Alle" reelle svake sider kan vinkles til noe positivt hvis du er klar over dem. For er du klar over dem, vet du hva du kan bli bedre på. Ingen av oss er perfekte supermennesker, men vi kan alle bli bedre. Men det forutsetter at vi vet hva vi er dårlige på. Endret 9. mars 2007 av punktom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå