agbre Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Har du det, og bruker du den? Har tenkt på å kjøpe meg den store til Wilfa og ta den med på hytta til sommeren. Den er nesten utsolgt over alt. Kom på nest beste plass på Tv2 og derfor har den blitt utsolgt fra Wilfa. Erfaringer med brødbaker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 9. mars 2007 #2 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg synes ikke noe om brød fra brødbakermaskin. Min far kjøpte en slik og brødet blir "rart" hver gang. Tror den maskinen er fra Wilfa... Mye bedre å bake brød på gamlemåten - og jeg baker for hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 9. mars 2007 #3 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har brødbakemaskin og elsker å komme hjem til duften av nybakt brød Følger du oppskriftshefte, blir brødene vellykka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 9. mars 2007 #4 Del Skrevet 9. mars 2007 Har en Wilfa (ikke den du nevner) Jeg syns ikke brøda blir bra, veldig myke og smaker ingenting (har prøvd maaange forskjellige oppskrifter og dobbelt med salt) I tillegg må jeg gjøre noe fryktelig rart for av og til synker brøda ned på midten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosmic Girl Skrevet 9. mars 2007 #5 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg har brødbakemaskin og bruker den masse. Men jeg lar ikke steke brødet, og jeg følger ikke oppskriftene slavisk. Jeg bruker maskinen mer til å kna deiger, etc, for så å steke de i vanlig brødform i ovnen. Den er helt genial til å bake rundstykker, pizzadeig, etc. Du kan legge i ingrediensene før du går på jobb om morgenen med timeren på, og når du kommer hjem, er feks pizzadeigen ferdig eltet og hevet, så det eneste du trenger å gjøre er å forme den som du vil og steke den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2007 #6 Del Skrevet 9. mars 2007 Vi har en wilfa brødbakemaskin, sånn med 2 eltekroker. Er veldig fornøyd vi Vi bruker ofte de brødmelblandingene man får kjøpt i butikken, men bruker da litt mer vann enn det som står på pakken (0,5-1dl mer). Bruker den også mye til å lage pizzadeig og bolledeig. Deilig å våkne opp til nybakt brød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monarda Skrevet 11. mars 2007 #7 Del Skrevet 11. mars 2007 Har brødbakemaskin, men nå er den pensjonert og står i kjelleren. Det var vanskelig å få gode, grove brød i den. Måtte ha veldig mye fint hvetemel for at de skulle heve godt. Det er vel samme problem med kjøpebrødene, de skal jo også produseres fort og samtidig være luftige. Det er mye fint hvetemel i dem også, selv de som kalles grovbrød. Når jeg baker på gamlemåten, bruker jeg mye mer grovt mel, lar brøddeigen heve lenge og vel. Grovt mel er jo langt å foretrekke både for smak og næringsinnhold. Jeg syns loff og hvetekake ble forholdsvis gode i brødbakemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2007 #8 Del Skrevet 11. mars 2007 Dere som baker på gamlemåten, elter dere for hånd, eller hva slags maskin bruker dere? Jeg liker å lage mat, men sjelden jeg gidder å bake brød fordi jeg synes det er slitsomt å elte lenge nok Oppdaget at jeg har eltekroker til en håndmikser jeg har, men tviler vel på at den er kraftig nok til større eller grovere brød... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linck Skrevet 11. mars 2007 #9 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er sjelden vi har tid til ordentlig brødbaking, så vår brødbakemaskin er en kjærkommen anskaffelse. Vi bruker oftest de ferdige brødblandingene man kjøper på butikken. Ingenting er som duften av nybakt brød om morgenen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 11. mars 2007 #10 Del Skrevet 11. mars 2007 Dere som baker på gamlemåten, elter dere for hånd, eller hva slags maskin bruker dere? Jeg liker å lage mat, men sjelden jeg gidder å bake brød fordi jeg synes det er slitsomt å elte lenge nok Oppdaget at jeg har eltekroker til en håndmikser jeg har, men tviler vel på at den er kraftig nok til større eller grovere brød... ← Jeg har ikke kjøkkenmaskin, så jeg baker for hånd. Går fint det, men man bør jo elte lenge for å få best mulig resultat. Blir innmari klinete på fingrene riktignok, særlig med grovbrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. mars 2007 #11 Del Skrevet 12. mars 2007 Dere som baker på gamlemåten, elter dere for hånd, eller hva slags maskin bruker dere? Jeg liker å lage mat, men sjelden jeg gidder å bake brød fordi jeg synes det er slitsomt å elte lenge nok Oppdaget at jeg har eltekroker til en håndmikser jeg har, men tviler vel på at den er kraftig nok til større eller grovere brød... ← Gjør alt manuelt. Ikke så veldig mye stress synes jeg. Pleier ofte å bruke en stor balje (50 cm lang, 30 cm bred og 25 cm høye kanter) om jeg skal lage en stor deig. Da kan jeg godt stå på knærne med baljen på gulvet og kna løs. Synes det er lettere på denne måten og det blir mindre søl. Jeg synes det er spesielt brød med mye rug som er et klinemareritt. Ikke så mye for grovbrød. Kunne godt tenkt meg å prøve en godt maskin for en deig med mye rug. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 12. mars 2007 #12 Del Skrevet 12. mars 2007 Vi brukte en Wilfa brødbakemaskin i over 5 år - daglig (bortsett fra i helgene...) Brødet ble veldig bra og godt... Grunnen til at den ikke er i bruk lengre er at vi må ut å kjøpe ny innvendig beholder...den tredje... Kommer nok snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 12. mars 2007 #13 Del Skrevet 12. mars 2007 Dere som baker på gamlemåten, elter dere for hånd, eller hva slags maskin bruker dere? Jeg liker å lage mat, men sjelden jeg gidder å bake brød fordi jeg synes det er slitsomt å elte lenge nok Oppdaget at jeg har eltekroker til en håndmikser jeg har, men tviler vel på at den er kraftig nok til større eller grovere brød... ← Vi har en kjøkkenmaskin med eltebolle, og eltekroker. Gammel som alle haugene, og arvet. Men funker veldig fint til elting. Tror ikke du kan bruke mikser med eltekrok til brød, det blir for tungt til grovbrød i hvertfall. Men det er veldig deilig å slippe å kna for hånd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 12. mars 2007 #14 Del Skrevet 12. mars 2007 Vi har pensjonert brødbakemaskinen vår. Ble skikkelig uggen i magen av brødet, selv når vi brukte melblandinger fra butikken som funker som bare det ellers. Baker heller brød selv, bruker Kenwood Major kjøkkenmaskin til eltingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 12. mars 2007 #15 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvis ikke mannen min jobbet på bakeri, så skulle jeg hatt brødbakemaskin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 12. mars 2007 #16 Del Skrevet 12. mars 2007 Jeg har siklet litt på brødbakemaskin, men få vel heller elte for hånd til vi har spart opp til kjøkkenmaskin... Virker som erfaringene er blandete med brødbakere. Jeg får heller kjøpe en diger bolle og lage MANGE brød av gangen når jeg får det over meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå