Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forrige uniform var en knæsjoransje t-skjorte som var så lang at den rakk halvveis på lårene mine. Måtte dermed ha den oppi buksa, som var militærgrønn og hadde høyt liv.. dessuten hadde den verdens største rumpe og verdens smaleste bein. For kalde dager fikk jeg en collegegenser som var ti størrelser for stor. Veldig lite kledelig :ler:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har egentlig ikke hatt så uheldige uniformer, da mine ekstrajobber stort sett har vært u-uniformerte. Men da jeg jobbet på sykehjem en sommer, måtte vi gå i noen utvaskede, elastiske og alt for store t-skjorter. Og selvfølgelig bukser med strikk som var veldig høye i livet. Men det verste med det var egentlig den ene mannen som bodde der, som benyttet enhver anledning under morgenstellet til å forsøke å kikke ned i t-skjortene til sommervikarene, som var alt for store og utringede til oss.

Ellers klarte jeg akkurat å lure meg unna noen fæle uniformer som ble innført da jeg sluttet i en interiørbutikk på videregående. Mørkeblå drakter med store skulderputer og smale skjørt eller bukser med press. Sistnevnte kunne kanskje gå i kombinasjon med noe annet, men dette ble for 80-talls.

Skrevet

"Vaskedame"-uniformen min var nok verst. Genseren var lang, ned til lårene, uformelig, blårutete og hadde en stor "kengurlomme" (sånn som er på hettegensre) foran. Buksa til den uniformen husker jeg ikke helt, men den var vel en standard blå bukse med lommer både oppe og nesten nede på leggene.

Hjemmehjelpuniformen er ikke noe særlig bedre. Vintergenseren er altfor stor, til tross for at jeg har den i xs så drukner jeg i den- den rekker meg ned på lårene. Den er knallrød og har krage, men den er iallfall varm da. I tillegg har vi pikèskjorte med korte armer, i samme fæææle rødfargen, den er for varm om sommeren og for kald om vinteren. Heldigvis har vi et tredje valg om sommeren, en slags t-skjorte i samme fæle fargen, men som i det minste har litt form i motsetning til de to andre gensrene.

Buksa er blå, altfor varm om sommeren og for kald om vinteren, har lommer oppe og litt over knærne, den er ubehagelig- jeg får "sår" på lårene og den har fæl passform.

Coop prix- og mega sine uniformer er som dere kanskje ikke vet så mye bedre. Skjortene er enten rutete og grønne eller gule ... fæl krage og altfor stor i forhold til størrelsen, ellers grei. Buksene derimot er noe av det verste jeg har sett ... uformelig, og går nesten innover nederst, jeg ser ihvertfall ikke ut i den type bukse ... dessuten, for trang i livet i forhold til i beinene...

Skrevet

Jobbet på ICA når damene fortsatt måtte bruke forkle og sløyfe i halsen :ler:

Men det verste var når vi hadde "franske dager" eller noe før da jeg jobbet på Shell. Måtte gå med alpelue (av stikkete,varm ull) og rødt skjerf i halsen og selge pølser med franskbrød..........

Skrevet (endret)

Ikke akkurat i butikk da, men uniformer....

I studietida jobbet jeg som pleieassistent på et stort sykehus i Oslo. De fast ansatte hadde bukse og tunika, mens vi ekstravaktene var så "heldige" å arve noen grusomme innsvingede og korte kitler med trykknapplukning.

Presteskjorte med snipp er også en "vinner" i konkurransen ekle arbeidsplagg, spesielt de som er beregnet for menn, de er gjerne i en heslig nylonblanding som det setter seg svettelukt i. Nå er det litt større utvalg enn det var sist jeg hadde på meg slikt (ti år siden). En finsk tv-prest jeg kjenner, har f.eks designet sin egen kule kjole med rundsnipp, i litt sånn MøllerTaule-stil.

Endret av hera
Skrevet

europris, isj. grå tskjorte (den var vel egentlig grei) og mellom.lys grå nylon/polyesterbukse-ting som var stram i livet (med strikk seff) og enorm i bena, var så vid i bena at jeg hektet ene foten i den andre når jeg skulle ned av stigen og holdt på å gå på trynet med masse tunge varer. og sinnsykt varm om sommeren. og grått er ikke kult når man søler noe på buksa, det synes.

Skrevet

Hadde en jobb som innbar mye henting og lemping på lager. Uniformen var grå med vinrøde detaljer: store bukser, minste størrelse var XS og jeg drunket i den. Alt for stor i livet, noe som var særdeles lekkert med stor bulk både over og under beltet og ikke minst foran. Når jeg satt så det ut som jeg hadde en ståpikk av dimensjoner i buksa.....Selvfølgelig også altfor lang i føttene, så jeg snublet i oppbretten rett som det var. Grusom bombejakke-sak med en million lommer og glidlåser, toppet med vernesko av den klumpete typen. Så ut som en bompibjørn med konstant ereksjon......

Skrevet

Jobbet med å skrive journaler på et sykehus i ferier. I motsetning til de som jobbet der fast, syntes jeg at de gamle sykepleier-"kjolene" var ganske fine, så jeg var superfornøyd hver gang jeg fant en i ren bomull, litt liten størrelse small, så jeg kunne se noenlunde fin ut. Bumsete kjortler og bukser med strikk er sikkert fin-fint når du jobber med pasienter, men ikke så lekkert.

Lillesøster gjorde noe av det samme. Vi pleide å hente uniformer på lageret selv, og kunne bruke litt tid på å plukke ut. Hun tok med seg lege-bukser en dag, og fikk så mye tyn. Det var nemlig bare legene som fikk lov til å ha på seg "vanlige" bukser, alle andre fikk pent gå med de som har strikk i livet og mansjett på bena...

Den snåleste komboen jeg brukte var en sommer da det var veldig, veldig varmt på kontoret jeg satt på, like under 30C. (Vi målte) Jeg stilte i korte shorts og vanlig kjortel, så det stakk vel kanskje 3 cm shortsben under kjortelen. Men jeg skulle jo ikke egentlig vise meg mer enn hver gang jeg hentet journaler, og det var varmt, så jeg ga litt beng. De andre var såpass happy over å ikke trenge å skrive, så jeg fikk gå med det jeg ville. :)

Skrevet

Franske dager på Shell husker jeg med gru... ellers fikk jeg lov til å bruke mine egne bukser, og resten av uniformen var vanlig rød eller gul t-skjorte med tilhørende genser. Helt greit.

Joker er hakket verre. Høye bukser, i en irrgrønn farge. Sennepsgule t-skjorter i et merkelig stoff som gjorde at alt under vistes veldig godt - og en grønn vest utenpå der igjen. Og en grønn strikkejakke som mistet både farge og fasong etter en vask. Jippi.

Jeg jobbet på narvesen fra jeg var 13 til 16, og der var uniformene helt greie. Blå skjorter med ruter, og blå gensere. På luciadagen var jeg alltid nødt til å ha sånn lysgreie på hodet siden jeg er blond, sjefen pynta meg med glitter som et juletre og kundene holdt på å le seg skakke. Men ingenting slo 17. mai. De andre fikk ha på seg bunader, men jeg var yngst og måtte derfor ha på meg sjefens gedigne sesam-stasjon-drakt. Det var en diiiiger sekkelignende greie, med bilde av Bjarne og Alfa på forsida, og Max Mekker på baksida. De holdt flagg i hendene, regner med det var derfor jeg måtte ha den på meg... Den ble festet på beina og ved hendene, slik at jeg så ut som en stor plakat når jeg holdt armene ut. Jeg følte meg rimelig dum i den der ja... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...