Gå til innhold

Stygge uniformer i butikker

Susannah

Anbefalte innlegg

For noen år siden jobbet jeg i vikarbyrå og ble ikortere eller lengre perioder sendt rundt i ulike butikker. Jeg har derfor i kortere eller lengre perioder måttet vasse rundt i de ulike butikkenes uniformer. Fy så stygge noen av dem er !

Nå har jeg personlig erfaring med både RIMI, Rema og 7-Eleven og gir vel bortimot strykkarakter til dem alle. Trange bukser med høyt liv, akryl-svette-gensere, svære skjorter og stygge farger.

Noen andre som har måttet/må tilbringe tid i ufrivillig mote-eksil? Eller har du som kunde noen synspunkter på antrekkene til dem du møter i butikker rundt omkring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Tja, jeg har gått i kommunalt arbeidstøy utendørs, og i lite kledelig pleieruniform (jeg er dessuten en veldig dårlig omsorgsperson), men aldri jobbet i kiosk eller butikk. Er enig i at arbeidstøyet sjelden er pent, men generelt synes jeg som kunde det er veldig greit å kunne skille ut hvem som jobber i butikken, om jeg ønsker å spørre om hjelp.

Den styggeste uniformen jeg kommer på er den til de ansatte på postkontoret. De ser ut som pepperkakemenn, og de forsvinner liksom med brunbeige-fargen sin i skyggene der, særlig med alt rotet av "butikkvarer" ellers i lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sommerjobb på Tusenfryd i min ungdom: knallrosa t-skjorte, stripete skjørt i blått/hvitt/rosa (som var litt høyt i livet), sløyfe i halsen i samme farger som skjørtet), hvit litt tykk strømpebukse.... Det var ille!

Ellers har jeg hatt en kjip butikkuniform. Ukledelig bukse og uformelig genser.

Og hvorfor i allverden har de kun uniformer i ukurante størrelser? Fysj...

Edit: Glemte å nevne den tilhørende rosa/hvit/blå-stripete capsen som satte prikken over i´en på den lekre kreasjonen fra Tusenfryd... Og så ikke før nå at det egentlig var spørsmål om butikkantrekk...

Endret av brumma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimi-uniformen er ikke akkurat verdens vakreste :ler:

Jo, det vil jeg si at den er. Fikk lov til å beholde min, jeg tenk.

Selges til høystbydende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gæh! Sevenelevenuniformen var vel den verste jeg har gått i, men den jeg bruker nå er heller ingen blomst. Det jeg hater mest med jobbklær er ikke at jeg må bruke dem på jobb (det går helt fint) men at jeg også må bruke dem til og fra jobb. Og bumsete collegegensere med trykk er ikke så pent under noen av de mer fikse jakkene mine. Det krasjer, derfor går jeg i en sliten ytterjakke for å komplettere uniformen. Og akkurat det plager meg. Men synlighet på personale i butikker er viktig, det synes jeg både som kunde og som butikkansattt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi måtte gå i en blå arbeidsbukse med mange lommer, og den var så høy i livet at man nesten fikk vondt i ribbeina. :ler:

Den gjorde rompa kjempestor og man fikk en særdeles lite lekker fasong :ler:

Trenger jeg si at det var heller få av oss jentene som brukte den buksa? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ettertanke så var det verst på pølsefabrikken. Den papplua gjør alle andre arbeidsantrekk til ballkjoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Har unngått slike jobber pga. arbeidsantrekkene jeg da... :sjenert:

Jobbet i tannlegebransjen en stund, bestilte levelig antrekk, fikk feil, klaget og de nektet for det... :roll:

Måtte av og til gå med det klinikken hadde - som var svært mindre pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gulstripete skorte, røde bukser, tversoversløyfe og bukseseler med smil på! (prix), Lille stort forkle på Mega, Helgrønn på Kiwi og blå på Rema. Bereist innen dagligvare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Min "uniform" er ganske grei egentlig. rød, gul eller grønn t-skjorte (går oftes i den mørkegrønne) og en sort bukse :) Det merkes jo at det er jeg som jobber der uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor lager de jobbbukser så fordømt høye i livet egentlig ? på gamlejobben min så gjorde vi jentene det utrolig enkelt... guttebukser og belte var tingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet på SparKjøp et halvt års tid i 15-årsalderen. De andre som jobbet der var hakket eldre, og dertil større. Antrekket vårt var faktisk privattøy, men vi måtte ha en grå kjortel/stort forkle med lilla kanter over vårt eget. Mtp på de andres størrelse, fantes det bare kjortler i str. L,XL og XXL. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet på Christiania Glasmagasin for ca 7 år siden var uniformen som følgende:

-Lysblå og hvit-rutete skjorte

-Mørkeblått forkle til å ha over skjorta

Heldigvis slipper jeg å gå med uniform der jeg jobber nå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blaze

Min uniform er en utrolig ubehagelig høy bukse som gnager på innsiden av lårene pga meget grove sømmer og syntetisk strikkegenser som klødde noe helt utrolig før den ble vasket første gang. Genserern er også alt for varm, men det er for kaldt til å stå i bare t-skjorta..

Hoff hoff... Søker på nye jobber som kommer opp så overlever inntil videre :sjenert:

Endret av Blaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg hadde sommerjobb på Tusenfryd i min ungdom: knallrosa t-skjorte, stripete skjørt i blått/hvitt/rosa (som var litt høyt i livet), sløyfe i halsen i samme farger som skjørtet), hvit litt tykk strømpebukse.... Det var ille!

*grøsser* Har også jobbet der i den freshe rosa uniformen. Slapp caps jeg da.

(Og jobbet på butikkavdelingen, så da teller det i denne tråden :ler: )

Ellers var ikke Rimiuniformen noen stor favoritt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

---

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som omviser på et museum, og da måtte vi gå med noen fæle bunadsaktige uniformer i ull. Det ble fryktelig varmt om sommeren, og bunad er dessuten ikke akkurat helt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel bare hatt en "uniformert" jobb, på statoil.

Mørkeblå bukser i flammehemmende stoff. Sikkert og greit, men ikke en favorittbukse akkurat. Og en "anelse" varm midt på sommeren...

Jeg var vel heldig og jobba der i en tid da skjortene var hvite og blåstripa, senere lyseblå, og vi hadde dessuten genser som var i hovedsak mørkeblå med noen orange og røde detaljer. (senere ble det røde og orange mer hovedsarger ja...)

Klærne var ikke sååå ille egentlig, om man da ser bortifra hvor ille varmt det kunne bli inne på den stasjonen midt på sommeren, og hvor lite glad sjefen var for at vi bytta ut den tykke, blå buksa med shorts... (og at jeg stort sett jobba der om sommeren...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...