Gjest Kaffomann Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Ja, jeg synes KG-artiklene er søppel. Hvor mange synes det oser stor kvalitet av "gutter liker å ha en finger i rumpa"-journalistikken?
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg leser mange av dem, men angrer alltid på at jeg gjorde det for jeg har hittil ikke lest en eneste jeg kan si var særlig god
Arkana Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 På en god dag kan det hende jeg skummer kjapt igjennom en eller to, men jeg kan ikke huske sist gang jeg leste gjennom en hel artikkel. 99% av artiklene i magasinet er etter min mening totalt unyttig og/eller uinteressant, og i mange tilfeller er de oversettelser eller kopier av artikler fra andre sider. Jeg er overhodet ikke imponert og synes det er rart at dette er det beste man kan prestere etter flere års journalistutdanning.
MsRP Skrevet 9. mars 2007 #4 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har lest noen få av dem, men jeg syns det er så gjennomgående dårlig skrevet! Ordbruk og setningsoppbygging gjør at det høres ut som ungdomsskoleelever har skrevet det... Ikke at jeg vanligvis bryr meg om sånt, men når man leser artikler på en seriøs side på nettet så forventer man liksom litt mer... Hadde en av VG nett sine journalister skrevet så dårlig hadde de nok fått fyken!!
onyx Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Nei, leser de aldri. Gav opp på de artikelene for lenge siden, gidder ikke lese rent møl og dårlige kopier av andre artikler (og er det egentlig lov å kopiere og så skrive sitt eget navn som forfatter?).
Malama Skrevet 9. mars 2007 #7 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Klikker meg inn på dem av og til, og somregel fort utigjen. De gangene jeg leser dem, angrer jeg på at jeg kastet bort tid på det... Endret 9. mars 2007 av Malama
Gjest Frysepulver Skrevet 9. mars 2007 #8 Skrevet 9. mars 2007 Kan vel telles på en hånd de artiklene jeg har lest. Har ingenting med kvaliteten tror jeg, men jeg går alltid rett inn på forumet og glemmer det vel litt. Leste en i forrige uke da; om garderobeløsninger, den var veldig bra!
hjertesukka Skrevet 9. mars 2007 #9 Skrevet 9. mars 2007 Det hender , men angrer alltid. Synes det oser "50 reasons to hate men"- journalistikk av nesten samtlige. Men ingen regel uten unntak, her heller.
Gjest gjesta Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Det hender, hvis temaet virker interessant. Men ofte er de vinklet merkelig/ensidig, eller inneholder lite nyttig info - f eks reiseartikler som er tjue linjer lange; sånn : Vi har vært i Amsterdam, det var fint, der er det mange butikker, noen tulipaner og greier... Synes egentlig det virker som de prøver å legge opp til bedre artikler nå enn på lenge, så skal ikke være altfor kritisk. Men slutt med teite vinklinger som at det ikke er sunt å trene, og prøv å vinkle dem forholdsvis nøytralt og basert på troverdige kilder... Og ikke minst er sånne lister med ti tips til å kaste ut mannen osv helt meningsløse og sjelden morsomme... Endret 9. mars 2007 av liteteita
Gjest Pax Skrevet 9. mars 2007 #11 Skrevet 9. mars 2007 Jeg leser av og til. Som regel er det ikke innen mitt interesseområde. Likevel er ikke artiklene ille, til tross for at de fleste later til å synes det. Det har liksom blitt "greit" å si at artiklene er rævva. Og jeg har merket en bedring fra den nye jorunalisten - synes artikelene er bedre nå enn de var i begynnelsen.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2007 #14 Skrevet 9. mars 2007 Nei jeg gidder ikke lese dem, enten har jeg lest dem før eller så er de også grusomt elendige
Gjest Rønna Skrevet 10. mars 2007 #15 Skrevet 10. mars 2007 Noen av artiklene er sikkert helt OK, men de har alltid vært i avisen før de kommer på KG. Masseproduksjon og kopiering er sikkert billig, men ikke spennende. Dessuten er det som blir laget her skuffende dårlig skrevet.
Dizzy Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 Her får journalistene i KG kritikk så det holder ja! Jeg for min del aner ikke om artiklene er gode eller ikke, for jeg klikker meg aldri inn på de.
Gjest Rønna Skrevet 10. mars 2007 #17 Skrevet 10. mars 2007 Her får journalistene i KG kritikk så det holder ja! ← Nå har det vel akkurat begynt en ny en, så vi kan jo håpe at det kommer noen egne artikler som er verd å lese uten at det ødelegges av dårlig språk. Vi får håpe de har lagt vekt på kvalifikasjoner denne gangen.
Gjest Kaffomann Skrevet 10. mars 2007 #18 Skrevet 10. mars 2007 (endret) Interessant, selv om det "bare" er 63 som har stemt. Bare 9,52% synes artiklene er interessante. Når det gjelder ny journalist her; Jeg tror ikke det hovedsaklig har med journalistene å gjøre, og det er forsåvidt ikke de jeg angreper. Konseptet er vel "rask noe greier fra Internett", og resultatet blir deretter. Jeg så noe om "sexy treningstips" i dag med en ny journalist. Jeje... Endret 10. mars 2007 av Kaffomann
Ms.Marple Skrevet 12. mars 2007 #19 Skrevet 12. mars 2007 Det er svært sjelden jeg leser dem, jeg syns de jeg har lest stort sett er fulle av selvfølgeligheter og ikke skiller seg ut fra andre medier, og ofte er tilnærmet likt artikler man finner andre steder.
Gjest vimselot Skrevet 13. mars 2007 #20 Skrevet 13. mars 2007 Kjøp vg. Det er spy og virus og søppel og snørr. Men istedet for å kjøpe vg, kan man kanskje heller lese horoskopet her? Saken er enkel. Alt er skrevet før, og lest før og det er bare gørr...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå