Gjest Pax Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Er det noen som liker å røyke det? Jeg liker det, pga den intense aromaen. Minner litt om oliven eller mørk sjokolade i smaksintensistet. Eneste minuset er at det stinker i rommet etterpå.
Elodi Skrevet 9. mars 2007 #2 Skrevet 9. mars 2007 Jeg liker ikke å røyke sigar selv, men synes lukten er deilig når andre gjør det. - Når jeg kjenner lukten av sigar kjenner jeg med en gang et snev av den intense julestemningen jeg hadde som liten -Min far røykte alltid sigar i julen.
mr. louis Skrevet 9. mars 2007 #3 Skrevet 9. mars 2007 Gode cigarer er storsnadder. Liker best de fra Cuba og Nicaragua, men å si at ett f.eks cubansk merke er godt synes jeg blir litt feil for smaken varierer så innad i samme merke, noe mindre av det i de nicaraguanske. Jeg reiste fra Havana til Santiago de la Caballeros på den Dominikanske Republikk for å se på cigarfabrikker og havnet uti en skikkelig syklon. Det var i, hmm 1996, grøss som tida flyr.
Spiralis Skrevet 10. mars 2007 #4 Skrevet 10. mars 2007 Jeg røyker ikke lengre. Sluttet vel for omtrent 8-9 år siden. Jeg kunne aldri tenk meg å røyke igjen, med unntak for sigar. Da mener jeg ikke de tørre greiene fra en vanlig butikk, men ekte vare. Jeg har prøvd et par varianter av Cohiba og en variant av Montecristo. Nå har jeg ikke røykt dekte sigarer mer enn 3-4 ganger så jeg har ikke noen lang erfaring med det, men jeg satte umåtelig pris på opplevelsen. Det var en mye sterkere sanselig opplevelse enn jeg hadde forestilt meg. Det som kansje slo meg som den største overraskelsen var den myke følelsen av å holde i sigaren. Det kan jo ikke samenliknes med de stive pappaktige greiene som selges som sigar i kiosker og bensinstasjoner. Følelsen av å virkelig holde i et blad. Det var en svært organisk følelse.
eximus Skrevet 10. mars 2007 #5 Skrevet 10. mars 2007 Jeg liker at noen i samme rom som meg røyker sigar - men kun i jula. Min pappa har gjort det siden jeg var liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå