Gå til innhold

skal dere se dokumentaren "flådd levende" på onsda

Anbefalte innlegg

Gjest nextOne
Skrevet

så ut som en veldig grotesk dokumentar som omhandler pelsdyrhandel i Asia. Katter og hunder som ligger i bur i vente på å bli flådd levende.

Pelsen selges i vesten og brukes i vesker, pelskrager osv.

så noen klipp i dag, bla. bildet av to gjenværende katter "holde rundt hverandre" livredde, etter å ha vært vitne til de andre kattenes sakte tortur ved å bli hengt opp i toppen av buret. Dette for at kjøttet skal bli bedre å spise.

Personer som har sett den sa den var temmelig grotesk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir jo pelsen av bedre kvalitet, og siden dyret er halvdau allikevel så kan man like godt prøve å gjøre det beste ut av situasjonen, eller hur?

W

Det kan virke som om jenter ikke alltid klarer å se det problemstillingen slik den egentlig er.

Skrevet

jada,Waco - du får jammen sagt ting på en fin måte...!! :evil:

Jeg så klippet fra dokumentaren........ :sinna: ...blir så sinna av sånt!!

At mennesker kan bli så GRUSOMME....!!!! :frustrert:

Men det skal jo ikke mye hjerne til for å skjønne at stikkordet her er PENGER - roten til alt ondt, som noen hevder; og i dette tilfellet henger jeg meg på den påstanden!

...har forøvrig ikke bestemt meg for om jeg skal se dokumentaren. Argumentet FOR sier at jeg burde se den for å få "innsikt" i hvor tarvelig menneskeheten kan være, og argumentet MOT sier at jeg bør la være å se den for å slippe å se grusomheten - som jeg VET at kommer til å feste seg på netthinnen for evig!!

Og HVIS jeg ser den - ....kommer jeg sansynligvis til å synes enda mer synd på katter som blir dårlig stelt med her i nabo-laget og dermed mate dem enda mer og slippe dem inn på besøk hos meg selv....!! ( jada,jeg vet at man burde ikke gjøre sånt med andres katter, men jeg klarer ikke la være når jeg vet at dem ikke alltid får være inne når det f.eks. er sprengkulde ute og sånt....)

Skrevet

Nå må du slappe av litt, det handler om å gjøre det beste ut av situasjonen, når man først snakker om kvalitetsvarer er det kanskje litt lurt å gjøre det lille ekstra? Men kvinner vil jo beskytte hver eneste meitemark i dette land. Kvinners ineffektivitet på bekostning av snarhet?

Men noen mennesker vil ikke engang donere bort organer etter sin død, så hvordan kan man da forvente at man bruker alle dyrs deler?

W

Gjest nextOne
Skrevet

jeg er forøvrig mann og totalt uenig med deg

Skrevet

....dette var en liten avsporing...

Helt riktig, og personangrep var det også, så borte ble det ;) Lionda mod.

Skrevet

Og det sier dere. Det handler om å være littegranne realistisk, det er ikke vits å ødelegge skinnet før bjørnen er skutt, når man først skal dø så er det vel lurerest å nyttegjøre seg mest mulig av kjøtt og pels eller tar jeg helt feil nå?

Dere er uenige, men det er fordi dere tenker med følelser istedetfor sunn fornuft, og da er det lite jeg kan gjøre =(

W

Skrevet

Grusomt!

Jeg jobber som frivillig for en organisasjon som tar oss av kjemlose katter i byen her jeg bor. Det er overveldende og veldig trist til tider. Mennesker tar ikke vare paa dyrene sine. Forrige uke fanget vi 34 katter bak ett leilighets-kompleks som ble revet. Eierne flyttet og "glemte" aa ta med seg dyrene sine. :evil:

Naar jeg horer om dyremishandlingen som foregaar i Asia faar jeg saa vondt inne i meg, man foler seg helt makteslos. :cry: Noen ganger har jeg mest lyst til aa slutte aa jobbe for denne saken, men holder motet oppe ved aa lese denne lille "historien" :

The Starfish

Once upon a time there was a wise man

who used to go to the ocean

to do his writing.

He had a habit of walking

on the beach

before he began his work.

One day he was walking along

the shore.

As he looked down the beach,

he saw a human

figure moving like a dancer.

He smiled to himself to think

of someone who would

dance to the day.

So he began to walk faster

to catch up. As he got closer, he saw

that it was a young boy

and the young boy wasn't dancing,

but instead he was reaching

down to the shore,

picking up something

and very gently throwing it

into the ocean.

As he got closer he called out,

"Good morning! What are you doing?"

The young boy paused,

looked up and replied,

"Throwing starfish in the ocean."

"I guess I should have asked,

why are you throwing starfish

in the ocean?"

"The sun is up and the tide is going out.

And if I don't throw them in they'll die."

"But, young boy, don't you realize that

there are miles and miles of beach

and starfish all along it.

You can't possibly make a difference!"

The young boy listened politely.

Then bent down, picked up another starfish

and threw it into the sea,

past the breaking waves and said-

"It made a difference for that one."

Ellen

Skrevet

waco: så du rettferdiggjør dyremishandling? skal man absolutt ha kvalitet på bekostning av slikt? vet at det er kalde folk her i verden, men jeg blir like lei meg hver gang jeg leser slikt.

jeg skal IKKE se den, for jeg vet at jeg ikke kommer til å takle det. ble psykisk syk av reklamen..... har selv 5 katter hjemme, som jeg elsker over alt på jord...

jeg har jo sett dette før, da en kokk flådde katter levende på restauranten sin, sli det er vanlig i Asia.

greit, det er en annen kultur, men herregud ingen kan stå å se på at slikt skjer. noe må gjøres! greit de spiser katter, dere andre spiser jo kjøtt (jeg synes ikke det da). men det er MÅTEN det skjer på. det må da være mulig å drepe dyrene på en human måte og la dem slippe disse lidelsene.

nei dette er folk med lav iq, det er ENKLE folk, men det må vel gå an å gjøre noe?

Skrevet

Forbeholdt til Waco !

det er fra min side "greit" å bruke pels og skinn osv fra dyr, men da skal det gjøres på en verdig og ikke smrtefull måte, dyrene bør sovne inn får de flåes og det skal jo ikke gjøres i en skitten bakgård til fordel for pelselskere??

Anbefaler deg å se det programmet (har sett det) og så komme med din mening om du faktisk er like kjepphøy da. Tror ikke vi damer ønsker å redde enhver meitemark, da er det desverre slik at du ikke kjenner så mange!

Skrevet

waco: Are you for real? Bare lurer liksom... *spysmily*

Det handler om å være littegranne realistisk, det er ikke vits å ødelegge skinnet før bjørnen er skutt, når man først skal dø så er det vel lurerest å nyttegjøre seg mest mulig av kjøtt og pels eller tar jeg helt feil nå?

For en verden vi lever i sier jeg bare :(

Det er virkelig trist, og forbanna tragisk!

Skal ikke se den dokumentaren, har sett glimt fra den, og det holdt i massevis. For noen mennesker! :sinna:

Skulle flådd _dem_ isteden, så kunne de kjent hvor herlig det var. Fy fader så sinna jeg blir! Det fins ikke noe respekt for liv liksom, jeg kan ikke fatte at mennesker kan være slik.

Ikke noe bedre de som kjøper dette, er jo selvfølgelig best, og mest komfortabelt å bare lukke øynene, og late som ingenting... så lenge det ikke berører en selv *grrrrrrr* !! "Lykkelige uvitende"... *jeg spyr*

Dyreelsker, og pelsmotstander

Skrevet

Herregud, Waco. Det hørtes ut som du er lobotomert. Tror du at du virker mannlig ved å bryske deg deg rundt på kvinneguiden å sjokkere damer? For meg vil du alltid være en puslete datanerd.

Sorry moderator. Håper ikke du fjerner innlegget!

Det var ment som hjelp til kattene....

Selvfølgelig er Sørøst- Asias holdning til dyr helt forkastelig. Potensmidler og alt det andre. Nå vet jeg at dette dreide seg om pels, men at et eneste dyr skal måtte bøte med livet pga av en feit japaneser sliter med ereksjon er for meg uforstålig!

Pels er heller ikke lenger elegant og flott. Det finnes nok av alternativer!

Skrevet

ja de bruker jo ALT til potensmiddel. de bør heller tenke litt på størrelsen, ikke potensen. jeg hater dem.

Skrevet

Jeg skal ikke se denne dokumentaren. Kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg blir fysisk syk av å se på/lese om mishandling av forsvarsløse dyr (og andre forsvarsløse vesener). Når jeg ser inn i de hengivne og tillitsfulle øynene til en av kattene mine er det ufattelig å tenke på at den rasen som liksom skal stå over alle raser når det gjelder iq (oss mennesker) kan behandle sine medskapninger på en så grusom måte.

Men jeg synes nå det er (nesten) like opprørende å være vitne til at dyr lider p.g.a. menneskers likegyldighet (når noen f.eks. skaffer seg en katt og reiser fra den/setter den på dør når de blir lei av den)som slik aktiv dyreplaging som f.eks. denne dokumentaren omhandler.

Jeg har ved et par anledninger sett skadede katter hinke omkring i et boligområde uten at noen prøvde å hjelpe den!!Jeg fanget selvsagt katten og fikk levert den på en dyreklinikk men de fleste mennesker gjør faktisk ingenting! Er det noe bedre da??

Skrevet

*stående applaus til pinocchio* !!!!!! :hoppe:

og til Waco - synd det ikke er ignoreringsfunksjon her på forumet....må bare prøve å la være lese det du skriver jeg ...for du provoserer meg noe så infernalsk! :frustrert: skal ikke si mer for da blir jeg vel sensurert ...

Jeg skal ikke se denne dokumentaren - jeg får så vondt inni meg av at mennesker kan finne på å være så grusomme mot dyr !! Får rett og slett lyst til å la de gjennomgå det samme- for gudene skal vite at de hadde fortjent det :kjempesinna: ! Nei ord strekker ikke til ! jeg blir så forbanna! så jeg skal ikke se den. men anbefaler de som ikke vet hva dette dreier seg om å se den....

Mitt :hjerte: bløøøør for de stakkars dyrene ....får lyst å grine jeg .... :cry:

Skrevet

PETRUSKA: ja det er helt utrolig at folk kan være så likegyldige!!!!!

det var en katt i nabolaget vårt som så helt forferdelig ut, jeg snakket med en nabo om den, og hun sa den hadde vært der leeeenge og gått rundt og tigget om mat. (jeg bodde mye hos forloveden da, så jeg hadde ikke sett den før). jeg ble så sint, mange hadde sett katten og sa de syntes synd på den, men ingen gjorde noe!dobbeltmoral så det holder!

jeg tok katten inn (det gikk faktisk greit med de andre 5 jeg har, de ble litt sure, men det gikk bra) og ga den mat og van, og masse kos. bestilte time hos dyrlegen dagen etter og betalte over 3000 kr for at den skulle bli frisk. desverre hadde den uhelbredelig kreft, fikk vi vite etter inngrepet, så vi måtte avlive den.

jeg klarer nesten ikek SE på naboene etter dette. jeg blir så eitrende sint.

Iset

Gjest monja - unplugged.....
Skrevet

*stående applaus til pinocchio* :enig:

Jeg ser ikke slike dokumentarer fordi de er helt forkastelige. Når jeg ser på mine to skjønne vov-vov'er fatter jeg ikke at noen kan gjøre slike vondt. Eller andre levende vesener for den del..... :sinna:

Flådd levende......kjenn på følelsen da dere - grøss..... :kjempesinna:

Men så har vi jo sett at de har totalt forvridde holdninger til dyr i Asia før også. Som da de skoldet levende katter......nam nam.....jeg blir bare så FORBANNA!!!!!!!!!! :kjempesinna::kjempesinna::kjempesinna:

Gjest Gjesten
Skrevet

Flådd Levende??

Til alle her som har sterke meninger om et program dere ikke giddet å se på. Det ble ikke vist et eneste opptak av at man flådde hund/katt levende.

Groteske avlivings metoder, og ellers ekstremt kritikkverdig behandling av dyrene ja, men jeg tror ikke et sekund på at noen kan flå en levende (bevist) katt eller hund uten å påføre skinnet langt flere skader enn det man angivelig prøvde å unngå ved å "flå dyrene levende".

Bare påstanden om at det er mulig synes jeg er ganske latterlig, har de som tror det er mulig prøvd å holde en katt på fanget når den ikke vil sitte å bli kost med??? Helt umulig!!!!!

Mistenker at den journalistiske objektiviteten har vært ganske fraværende i løpet av produksjonen av denne ”dokumenttaren”. Jeg er såpass kynisk at jeg faktisk ikke utelukker at enkelte av senene var arrangerte. Det var jo helt tydelig at mye av filmen var tatt i full åpenhet.

P.S Hvis dere skulle være i tvil om hva jeg synes om katte og hundeskinn, det er best å la det sitte på "eieren".

Gjest Anonymous
Skrevet
Flådd Levende??

Til alle her som har sterke meninger om et program dere ikke giddet å se på. Det ble ikke vist et eneste opptak av at man flådde hund/katt levende.

Nå så jeg faktisk på programmet, og jeg så at de begynte å flå pelsen av en levende hund. Du så kanskje ikke programmet selv da, hvis du ikke fikk med deg dette...

Gjest Anonymous
Skrevet
Flådd Levende??

Groteske avlivings metoder, og ellers ekstremt kritikkverdig behandling av dyrene ja, men jeg tror ikke et sekund på at noen kan flå en levende (bevist) katt eller hund uten å påføre skinnet langt flere skader enn det man angivelig prøvde å unngå ved å "flå dyrene levende".

.

du tar feil

den hunden som ble bundet til porten ble flådd levende

de viste ikke hele, men jeg så godt at vedkommende begynte å skjære i ham bakfra sammtidig mens hunden begynte å hyle. Hele prosessen ble ikke vist fordi det var for grotesk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...