agbre Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Hei. Skal prøve oss på et familieabonnement nå. Leste om det på dinside.no og fant ut at siden mor, far og jeg har tele2 mobil alle sammen så skal vi teste. Tror at det som vil skje er at vi kommer til å bruke mobilen mellom oss istedet for vanlig telefon. Det vil jo være gratis å ringe + å sende sms. Noen med erfaring?
Brunhilde Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har fri familie og ringer gratis til min mor, mine søsken og barnet mitt + til fasttelefonen hjemme. Sparer en del på det, ja.
Gjest Madeline Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har fri familie og er kjempefornøyd. Mye av telefonregningen har gått nettopp til samtaler mellom meg, min mann og våre barn og vi merker veldig godt at vi betaler mindre nå. Det er også veldig kjekt at ungene kan ringe hjem selv om kontantkortet skulle være tomt.
-frøya- Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Har Tele 2 champion... Jeg og samboer har mer enn halvert regningen etter at vi fikk dette abonnementet
Gjest Deception Skrevet 9. mars 2007 #5 Skrevet 9. mars 2007 Denne tråden dukket opp i grevens tid, kan man si. Vi har begge to Tele2, og skal bestille Tele2 familie, som nok vil redusere telefonregningene våre kraftig.
Gjest Madeline Skrevet 9. mars 2007 #6 Skrevet 9. mars 2007 Jeg har fri familie og er kjempefornøyd. Mye av telefonregningen har gått nettopp til samtaler mellom meg, min mann og våre barn og vi merker veldig godt at vi betaler mindre nå. Det er også veldig kjekt at ungene kan ringe hjem selv om kontantkortet skulle være tomt. ← Jeg glemte å skrive at jeg har fri familie fra Telenor.
Gjest gjesta Skrevet 10. mars 2007 #7 Skrevet 10. mars 2007 Vi har hatt Netcom Trådløs Familie siden starten, og det sparer vi masse penger på. Da vi skaffet det så hadde min sambo telefonregning på over tusen kroner måneden, og nå ligger vi på 200 kr tilsammen omtrent i reelt ringeforbruk.. Men begge har YoungTalk, så vi betaler 200 uansett.. Men jeg har vel over 600 på kortet til enhver tid, mens han bruker opp sitt siden han ikke ringer gratis til sin familie.. Hos oss er det mamma, pappa, jeg og sambo og min bror og hans kjæreste som er tilknyttet. Vanvittig kjekt. Mange jeg kjenner har fått avslag fordi de ikke har bodd i samme husstad som resten av familie, men det er ikke noe problem hos Netcom iallefall. Der vi hadde 5 forskjellige adresser i starten
Adonia Skrevet 10. mars 2007 #8 Skrevet 10. mars 2007 mamma oppretter det for oss nå, kjempegreit! da er jeg og min søster med + kjærestene våre. tror nok regningene kommer til å bli mye mindre for min del i hvertfall..
Gjest Vidvandre Skrevet 10. mars 2007 #9 Skrevet 10. mars 2007 Men når man har et sånn abonnement blir ikke det bare sent ut en telefonregning? :klø: Det syntes jeg virker litt stress.
agbre Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2007 Jo, det blir bare sendt ut en regning. Kan tenke meg at det kan bli litt stress hvis det er for mange mennesker med. I vårt tilfelle kommer det til å gå greit. Jeg betaler mine foreldres regninger uansett over nettbank og vil derfor bare kunne overføre beløpet de har brukt til min egen konto før jeg betaler telefonregninga.
Gjest gjesta Skrevet 11. mars 2007 #11 Skrevet 11. mars 2007 Vi får iallefall hver vår regning, men mamma får en regning med hele summen på, så vi betaler inn til henne, og så betaler hun samlet. Så vet alle hva de skal betale.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. mars 2007 #12 Skrevet 11. mars 2007 Vi har Netcom Familie. Kjempegreit. Ringer og sender sms gratis til mannen, og det er jo han jeg ringer smser mest så regningen blir liten.
Knøttet Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 Vi skal skaffe oss netcom trådløs familie så fort samboeren blir 25 år. Synes aldersgrensa på 25 er altfor høy- 20 f.eks hadde vært en mye bedre grense! Har ingen erfaring med trådløs familie, men det er genialt for oss som sender endel sms-er og som gjerne ringer hverandre bare for å be den andre handle o.l. eller snakke lenge når vi er borte fra hverandre
Mistyen Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Vi skal skaffe oss netcom trådløs familie så fort samboeren blir 25 år. Synes aldersgrensa på 25 er altfor høy- 20 f.eks hadde vært en mye bedre grense! Har ingen erfaring med trådløs familie, men det er genialt for oss som sender endel sms-er og som gjerne ringer hverandre bare for å be den andre handle o.l. eller snakke lenge når vi er borte fra hverandre ← Det unngår du jo ved å bruke Telenor, hvor aldersgrensen er 18 år Dessuten kan man også sende gratis MMS med Fri Familie fra Telenor. Dette kombinert med et Fri Fks abo, har spart oss for maaange penger.
Gjest Mayamor Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=156711 Telenor Frifamilie gikk ut som best i test.
agbre Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. mars 2007 Bare en liten opplysning. Det står at det kan ta opptil tre uker før man får Mobil Familie hos Tele2. Vi sendte inn på lørdag og i dag er det ordnet. Så da er iallefall jeg fornøyd
Gjest Tweek Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 Det unngår du jo ved å bruke Telenor, hvor aldersgrensen er 18 år Dessuten kan man også sende gratis MMS med Fri Familie fra Telenor. Dette kombinert med et Fri Fks abo, har spart oss for maaange penger. ← Jeg har og frifiks og tenke på frifamilie med sambo, faren hans og kanskje mamma. Sparer man mye på det? Sorry å kuppe tråden her, men jeg laget min egen min ikke mye respons Sambo og faren hans har bedrifstabonnement som faren skriver av på hans firma. Kan han skrive av fortsatt selv om vi har frifamilie. For da står det jo på papiret at han betaler for min regning å. (selv om jeg betaler det jeg bruker) Og hvis jeg tar det på meg så kan kan jo ikke de ha bedriftsabonnement siden da er det jeg som betaler?
ceca Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har og frifiks og tenke på frifamilie med sambo, faren hans og kanskje mamma. Sparer man mye på det? Sorry å kuppe tråden her, men jeg laget min egen min ikke mye respons Sambo og faren hans har bedrifstabonnement som faren skriver av på hans firma. Kan han skrive av fortsatt selv om vi har frifamilie. For da står det jo på papiret at han betaler for min regning å. (selv om jeg betaler det jeg bruker) Og hvis jeg tar det på meg så kan kan jo ikke de ha bedriftsabonnement siden da er det jeg som betaler? ← Hvor mye du sparer kommer ann på hvor mye dere ringer til hverandre. Men det er helt klart at man sparer en del. Faren får regningen og sender deg og moren din en regning som spesifiserer at det er for din telefon og din mors. Dermed kan han dokumentere at du og din mor betaler deres mobil-regning selv. Resten trekker han fra på vanlig måte.
Gjest Tweek Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 Hvor mye du sparer kommer ann på hvor mye dere ringer til hverandre. Men det er helt klart at man sparer en del. Faren får regningen og sender deg og moren din en regning som spesifiserer at det er for din telefon og din mors. Dermed kan han dokumentere at du og din mor betaler deres mobil-regning selv. Resten trekker han fra på vanlig måte. ← Og så det blir ikke sendt som én stor mobilregning, men alle sine abonnementer hvor det står hva hver og en har brukt. Men det er jo greit da, for da kan vi alle fortsette som "vanlig" bare at en får alle regningene Og da kan jeg få sambo med på det som så det med firmaet som et problem.
Knøttet Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 Det unngår du jo ved å bruke Telenor, hvor aldersgrensen er 18 år Dessuten kan man også sende gratis MMS med Fri Familie fra Telenor. Dette kombinert med et Fri Fks abo, har spart oss for maaange penger. ← Joda, men vi vil ikke ha telenor. Vi har funnet et netcom-abonnement som passer oss perfekt. Telenor har ikke samme ringeprisen til andre abonnementer, det har derimot netcom. Skulle gjerne hatt gratis mms- men sender ikke så mange at det egentlig har noen betydning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå