sweetdana Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Har vært uforsiktig og fått talgflekker på en duk. Det er en duk i 100% polyester, litt sånn silkeaktig i konsistensen. Kjøpte den på KID, limegrønn med broderier og perler hvis noen tilfeldigvis vet hva jeg mener Uansett, det står liksom på henvisningen at den ikke bør vaskes i maskin,sikkert pga broderiene og perlene. Jeg lurer derfor om det i det hele tatt er mulig å få bort flekken, eller om den bare skal gå rett i søpla. Ingen dyr duk, men er jo synd å kaste den hvis det er noe annet jeg kan gjøre. Så hvis noen har tips setter jeg pris på det
Ugla Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Først en tur i fryseren (ev. et annet kjølig/kaldt sted), så "brekke" av all talg som lar seg fjerne. Så 4-5 lag tørkepapir over og under flekken, mens man stryker med så varmt strykejern som duken tåler. Skift gjerne papir flere ganger mens man stryker.
sweetdana Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2007 Hmm.. takk for tipset! Skal prøve det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå