Elodi Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Her som jeg bor er det miiiiilevis til nærmeste Ikea Jeg har tittet litt på salongen Ektorp og synes den ser både fin og komfortabel ut. Men det er ikke så lett å se utifra bilder da.... Er det noen her som har denne sofaen? Og i så fall, er den fin i virkeligheten eller ser den veldig billig ut?(den er jo det da, men) God å sitte i? Holder den seg bra? Håper noen kan svare! http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S69829667
Gjest Blanca Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har den ikke selv, men jeg sitter ofte i en Ektorp . Den ser nok litt billig ut, og stoffet falmer ganske raskt (iallefall den jeg kjenner). Den er heller ikke særlig god å sitte i, setet er for langt, man blir sittende litt krokete om man vil lene seg mot ryggstøtten.
Gjest Talula Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har ikke akkurat den sofaen, men har en annen ikea -sofa. Neste gang jeg skal ha sofa skal den ikke kjøpes på ikea. Fargene falmer, putene mister formen totalt, og det ser i det hele tatt ikke bra ut. Tror ikke det er så store forskjeller på materialene og stoffene på de ulike Ikea -sofaene når det gjelder dette. Men man får jo det man betaler for da..
Elodi Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2007 (endret) Takk for svar! Da er det avgjort, det blir ikke Ikea sofa her i huset Endret 8. mars 2007 av Elodi
Gjest -eline- Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Vi har Karlanda sofa fra IKEA og er kjempefornøyd med den (har hatt den i 3 år), så selv om noen IKEAsofaer ikke er spesielt bra så er andre absolutt greie
Gjest Talula Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Vi har Karlanda sofa fra IKEA og er kjempefornøyd med den (har hatt den i 3 år), så selv om noen IKEAsofaer ikke er spesielt bra så er andre absolutt greie ← Det er den vi har, 2 år med normal bruk og den ser ikke ut. Ryggputene har allerede vært byttet en gang.
Gjest -eline- Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Det er den vi har, 2 år med normal bruk og den ser ikke ut. Ryggputene har allerede vært byttet en gang. ← Hum, ikke vet jeg, men vår ser helt fin ut. Hvilket trekk har dere hatt? Vi har hatt ulltrekket i mørkegrått og det har holdt seg veldig bra.
Gjest Talula Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Hum, ikke vet jeg, men vår ser helt fin ut. Hvilket trekk har dere hatt? Vi har hatt ulltrekket i mørkegrått og det har holdt seg veldig bra. ← Det er en lys farge, hvit eller natur, umulig å si nå Den er sånn grå -beige Dere har tydeligvis vært heldige. Kjenner andre med akkurat samme erfaring som oss med den sofaen.
tatiana Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har hatt ektorp sofa. Den var rød, men farven falmet etterhvert. Heldigvis finnes det trekk man kan kjøpe individuelt, slik at man kan bytte det ut når det blir stygt. Men sofaputene mistet fort formen, så jeg måtte riste de nesten daglig for at de skulle se sånn nogenlunde ut. Etter fem år er sofaen puttet på lager. Den er nå så stygg at den ikke kan stå i stua lenger.
14062003 Skrevet 8. mars 2007 #10 Skrevet 8. mars 2007 Vi har hatt den (en uke) og er så langt fornøyde.
Gjest Frysepulver Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Jeg skal kjøpe Ektorp 3-seter på mandag. Jeg bor alene, så er jo begrenset hvor fort den kan bli stygg - dessuten er den billig for en offentlig ansatt på dårlig lønn
brumma* Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Vi har arvet en Ektorp som nok er en del år gammel. Fargen er litt falmet, men ellers er den helt ok. Synes den er god å sitte i, og når ryggputene blir litt nedsunkne er det bare å snu dem. Synes absolutt den er verdt pengene, men det er jo en billigsofa- man kan ikke forvente at den varer evig.
Siona Skrevet 10. mars 2007 #13 Skrevet 10. mars 2007 Hum, ikke vet jeg, men vår ser helt fin ut. Hvilket trekk har dere hatt? Vi har hatt ulltrekket i mørkegrått og det har holdt seg veldig bra. ← Vi har også Karlanda med grått ulltrekk. Har vel hatt den 1.5 år nå, og den er like fin. Nå står den riktignok i loftstuen, så den blir ikke brukt like mye som den andre sofaen vi har, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd med den.
Gjest Leya Skrevet 10. mars 2007 #14 Skrevet 10. mars 2007 Vi har ektorp. Fargen holder seg vel ganske godt, men vi har en sandfarge da så.. Ellers så irriterer den vettet av meg fordi putene mister formen så fort. Så når jeg får litt ekstra penger så blir det ny sofa!
Elodi Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. mars 2007 Hm, nå er jeg veldig i tvil Om jeg kjøper denne sofaen, så blir det i alle tilfelle en sofa som ikke blir så mye brukt...(mest for å fylle ut plassen ) og den blir ikke utsatt for direkte sollys, så da burde det vel gå bra? Jeg er nemlig av den typen som blir fort lei av ting uansett hvor dyrt jeg kjøper, og tenkte at det kanskje er like bra å kjøpe en billigere sofa så den kan dumpes med god samvittighet om noen år Takk for svar alle sammen, jeg får tenke litt til før jeg bestemmer meg
Shoegal Skrevet 10. mars 2007 #16 Skrevet 10. mars 2007 Jeg har en Ektorp (sovesofamodell) med hvitt trekk på 8. året (!). Har hatt hvit sofa hele tiden, men kjøpte nytt trekk for et par år siden, og det er helt genialt å kunne vaske det på 60 grader i maskin. Sofaen holder seg kjempegodt, men klart man kan se at den begynner å dra på årene. Ville uansett ikke nølt med å kjøpe Ikea-sofa igjen (selv om jeg nok kommer til å velge noe annet neste gang, for moro skyld )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå