Smascha Skrevet 8. mars 2007 #1 Skrevet 8. mars 2007 Altså. Jeg følger med stor interesse med på rosaceatråden og suger til meg info. Tenkte sågar på å ta meg en tur for å skaffe meg i.d. foundation for å dekke over problemet. Men hvordan uttales det egentlig? Rosasea eller rosakea?
englefjes Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg sier i alle fall rosasea. De hudpleierene jeg har hørt snakke om det uttaler det sånn.
Smascha Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. mars 2007 He he, takk! Håper de kanskje kan anbefale noen dagkremer eller noe også! Har omtrent forsøkt det som er på markedet. Og faller for reklamen hver gang!
Parfumfreek Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tror faktisk en dyktig hudpleier kan gi bedre hjelp enn de fleste hudleger. Men da mener jeg også en erfaren dyktig hudpleier! Rosacea er faktisk ganske utbredt i ulik grad, så jeg tror nok endel får aha-opplevelser av å lese disse trådene ja
Gjest schakra Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Hei.Litt om rosaca. Rosacea Årsaken til rosacea er per i dag ukjent. Det er mistanke om at mekanismene som styrer blodårene i ansiktshuden, starter betennelsen. Det er vanligere med rosacea blant personer som har lett for å rødme av varme og stress. Sol- og hudskader er en viktig bakgrunnsfaktor som forekommer oftere hos lyshudede personer, og disse rammes i større utstrekning av rosacea enn mørkhudede. Rosacea kan forverres av faktorer som øker blodgjennomstrømningen i ansiktshuden, for eksempel sterkt krydret mat, varme drikker, sol, varme, avkjølende kjemikalier (som noen ganger finnes i vanlige hudkremer), alkohol og stress. Bruk av kraftige kortisonkremer i ansiktet kan fremkalle rosacea, men reseptfri hydrokortisonkrem er som regel ufarlig. Det som kan være god behandling er å bruke karlaser+ vanlig softlaserbehandlinger. Lykke til.
Gjest Gjest_Sofie_* Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Jeg kan anbefale en pudder-foundation fra Bare Escentuals (eller hvordan de skriver det), tror serien heter I.D makeup. Hva som er navnet på pudderet og hva som er merket er jeg usikker på....uansett er det et mineralpudder som er kjempefint å bruke for å dekke over rosacea. Etter min mening Jeg kan bare snakke for meg selv, selvfølgelig, men jeg har brukt det i 2 år og synes det er helt supert. De har det på forskjellige hudpleiesalonger, spør om de kan hjelpe til med å finne riktig farge
Gjest Gjest_tonje_* Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Hvorfor er det bedre å gå til hudpleier enne hudlege med dette?? Noen som vet om en god plass i Oslo, for rosacea??
Opal Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Jeg vet ikke om det er Rosacea jeg har, men jeg har litt for røde kinn (synlige blodårer) og blir lett rød på nesa. Jeg har brukt ID foundation en stund, men syns fargen hudpleieren valgte ut til meg er litt for mørk (medium beige) + at jeg blir fort blank i huden av ID. Prøver ut KissMe nå, og den dekker bra nok syns jeg, er ikke ute etter 100% virkning, men bare at det skal se ok ut. Liker at man kan kjøpe prøver, og ikke minst at servicen er veldig god
snexi Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Mannen min har fått det på nesen og litt i kinnene etter han brukte en hard kur med Roacutane over en lengre periode. Kvisene er riktignok forsvunnet, men nå venter han på og komme til hudspesialist for vurdering for dette også. Skal prøve og få dekket det via trygdekassen, skal visst gå an og få fjernet ved og sprøtyte noe inn i blodårene har jeg hørt.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #10 Skrevet 25. januar 2008 Mannen min har fått det på nesen og litt i kinnene etter han brukte en hard kur med Roacutane over en lengre periode. Kvisene er riktignok forsvunnet, men nå venter han på og komme til hudspesialist for vurdering for dette også. Skal prøve og få dekket det via trygdekassen, skal visst gå an og få fjernet ved og sprøtyte noe inn i blodårene har jeg hørt. va slags stoff? Hvor,hvem?
Gjest Line29 Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Mannen min har fått det på nesen og litt i kinnene etter han brukte en hard kur med Roacutane over en lengre periode. Kvisene er riktignok forsvunnet, men nå venter han på og komme til hudspesialist for vurdering for dette også. Skal prøve og få dekket det via trygdekassen, skal visst gå an og få fjernet ved og sprøtyte noe inn i blodårene har jeg hørt. Vet du om det er på nesa eller kinnene han kan sprøyte inn det stoffet?? Jeg har fått alko-looken i kinnene, så kanskje dette er noe for meg! Og IALLEFALL om man får dekket det!! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå