Titta Skrevet 8. mars 2007 #1 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg jobber via et vikarbyrå (Proffice), og leverer inn timeliste hver 14 dag. Får derfor lønn to ganger i måneden. I fjor hadde jeg prosentkort, men i år har jeg tabellkort. Nå trekker de konsekvent mer enn hva trekktabellen tilsier. Ene gangen dobbelt så mye, denne gangen rundt 700,- for mye. Har prøvd å få et svar fra Proffice om hvorfor de gjør dette, men etter to epost, en telefonsamtale og to uker senere har enda ikke fått svar. Så var den en venninne av meg som sa at det er fordi trekktabellen tar utgangspunkt i månedslønn, og at det derfor må trekkes mer hvis en får lønn to ganger i måneden. Noen som vet om dette stemmer? Proffice roter uansett, for sist lønning var for to perioder og da trakk de også mer enn trekktabellen tilsier. Er det noen her som lønnes to ganger i måneden og opplever det samme? Og som isåfall har sett noe system i hva som trekkes? Jeg liker å oversikt over hvor mye jeg får utbetalt hver gang, men nå er det helt umulig å holde oversikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Det er ulike tabeller for de som har 14-dagerslønn og de som har månedslønn. Kanskje du har sett på månedstabellen når du har kontrollert skattetrekket ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mars 2007 (endret) Ja, jeg har nok det. Har alltid hatt månedslønn før, så var ikke klar over at det er andre satser når en lønnes to ganger i måneden. Gikk inn på skatteetaten sine sider nå, og etter å ha kikket litt grundigere fant jeg ut av det der. Takk for svar Men vet du hvordan det blir hvis jeg bare leverer timeliste en gang i måneden? Kan jeg da skattes etter månedstabellen? Proffice tillater at vi leverer kun en gang i måneden, men da jeg gjorde det sist så ble jeg likevel trukket etter den andre tabellen. Og det ble da trukker drøyt 1000,- mer enn ved månedstabellen. Endret 8. mars 2007 av Titta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 8. mars 2007 #4 Del Skrevet 8. mars 2007 Det er jeg ikke helt sikker på. Det mest logiske er jo at du blir trukket etter månedstabellen, men er ikke sikker på reglene. Står det ikke på skatteetatens sider da? Du kan jo evt. sende en henvendelse dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 8. mars 2007 Virker mest logisk for meg også, men siden de ikke gjorde det sist lurer jeg på om det er en glipp eller om vikarbyrået alltid forholder seg til 14.dagers tabellen. Finner ikke noe svar på det på skatteetaten sine sider, men det er godt mulig at det står der et sted og jeg bare ikke finner det. Sender en ny epost til proffice jeg, så får jeg vel gjerne svar etterhvert. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 8. mars 2007 #6 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har vanligvis 14 dagers lønn men nå når jeg er sykmeldt får jeg utbetalig gjennom Nav. Jeg bruker samme tabell uansett om jeg har mnd lønn eller 14 dagers lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-frøya- Skrevet 8. mars 2007 #7 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg har lønn 2 ganger i måneden... Og blir trekt ulikt ettersom hvor mye jeg tjener...Så trekkprosenten varierer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 9. mars 2007 #8 Del Skrevet 9. mars 2007 Om du får noe svar, så si gjerne i fra til meg. Jeg er også i Proffice. Synes de trekker veldig variabelt hos meg, selv om jeg ikke har rare variasjonen i lønn. Det blir litt uforutsigbart hvor mye jeg får hver gang synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 9. mars 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 9. mars 2007 Det skal jeg gjøre vettu Hvis jeg får noe svar da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 10. mars 2007 #10 Del Skrevet 10. mars 2007 Takk. Jeg leverer fast hver 14 dag, så de trekker vel av den tabellen de skal trekke av. Det gjøres ikke på mitt kontor, men i Oslo, så alle timelistene sendes samlet dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå