Gå til innhold

Vannkoker,

Anbefalte innlegg

Gjest **Evergood**
Skrevet

Vannkokeren vår har blitt så stygg nedi. Kan en rense den?

Eventuelt hva bruker man å rense/vaske med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lunkent vann, en skvett sitonsaft og 1 spiseskje natron/bakepulver, la stå en times tid og skrubb godt etterpå.

Vannkokeren blir skinnende ren. Jeg gjør dette regelmessig med min og den er like blank som da den var ny for 3 år siden.

Endret av Antoinette
Gjest gjesta
Skrevet

Går an å ta LITT vann i, en ts bakepulver og sette den på. Så må du passe på når det nærmer seg koking, det kan plutselig skumme over. Dette løsner kalkbelegg o.l inni kanna, og det er lett å vaske det bort etterpå.

Skrevet

Du kan også bruke sånn kaffetrakter rens..

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Eller du kan bruke eddik. Hel en dl eddik i vannkokeren og fyll på med vann. Kok opp og la stå en stund. Deretter skyller du godt.

Eddik løser opp kalkbelegget som setter seg i vannkokeren.

Gjest Zarah
Skrevet

Vær forsiktig ved bruk av kaffetrakterrens, det skummer også over! Bruk bare en halv teskje rens og halv vannmengde, så unngår du at det koker over. :)

Gjest **Evergood**
Skrevet

Tusen takk for alle tipsene.

Dette må prøves ut. Vannkokeren vår ser ikke ut nedi.

Vi bruker den veldig mye, så det er på tide å rensen nå.

Igjen, Tusen takk!

Skrevet

Eddik fungerer også men hvis vannkokeren er skikkelig skitten så synes jeg min metode fungerer bedre.

For å holde vannkokeren ren er det viktig at den ikke alltid blir stående med vann i seg. Det er også er fordel å kjøpe en koker som har varmeelementet i blokken og ikke inni selve kannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...