Mitsi Skrevet 28. mars 2002 #1 Skrevet 28. mars 2002 God påske alle sammen. Vet ikke om dette var rette stedet å legge dette spørsmålet, men jeg regner med at mange av dere har vært endel ute å reist. Vi skal til Tyrkia i mai, med våre to gutter på 7 og 4 år. Vi har aldri hatt dem med til syden før, og lurer derfor på dette med solkrem. Er det noe dere er mer fornøyd med enn annet. Jeg hørte om en ny solkrem ifjor som man bare skulle smøre på en time før en gikk ut i solen, og da skulle den vare hele dagen. Er ikke dette for godt til å være sant??? Håper på svar fra kloke hoder.12
Fru.com Skrevet 29. mars 2002 #2 Skrevet 29. mars 2002 Hei! Her vi bor bruker vi solkrem 9 mnd. i året, det er kjedelig det. Men vi har ikke funnet noen vidunder krem, det eneste som hjelper er å smøre flere ganger om dagen. Husk barna er som regel mer i vannet enn på land, så solkremen holder ikke hele dagen selv om det står på tuben. God tur!!!12
Væren Skrevet 29. mars 2002 #3 Skrevet 29. mars 2002 Vi var i syden for første gang i fjor, og kjørte ut med faktor 16 den første uken. Det var selvfølgelig alt for lite for våre sønners nordiske hud! Alle tre guttene ble brent, særlig oppe i pannen. Jeg fikk kjempedårlig samvittighet... Da vi var 14 dager i syden i år, kjøpte jeg barnesolkrem fra Ambre Solaire, faktor 35 og 25 med sunblock og vannfast. Noen mente det var unødvendig høy faktor, men for meg er det viktigere at barna ikke blir brent enn at de skal bli sjokoladebrune! Brune og fine ble de uansett alle tre, det tok bare litt lengre tid, og ingen ble svidd!!! De siste dagene gikk vi ned til faktor 15 på barna. Det å smøre en gang om morgenen, og så skal det liksom vare i mange timer - det har jeg ikke tro på! Hadde ikke våget å stole på det! Mitt råd er: Smør heller litt for ofte enn litt for sjelden! Du kan også kjøpe solkrem på sprayflaske. Den er ikke så drøy i bruk, men det går mye solkrem uansett. Det er dyrt, men vel verdt pengene! God tur!12
Charmina Skrevet 1. april 2002 #4 Skrevet 1. april 2002 Heisann!! Høy faktor er viktig, jeg bruker aldri under 20,og helst mere! tror det er lurt å kjøpe hjemme i Norge,for da vet man iallefall hva man får! Lykke til Klemmer fra12
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2002 #5 Skrevet 2. april 2002 Spør på apoteket, der har de solkrem som er spesielt for barn med ekstra UV-beskyttelse! Det er visst en del ting som barn må beskytte seg ekstra mot som ikke voksne trenger. Derfor bør de bruke barnesolkrem og ikke voksensolkrem.
Gjest Chica Skrevet 3. april 2002 #6 Skrevet 3. april 2002 Kjøp spraysolkrem! Mye lettere å få på. smør ofte, spesielt etter bading og håndkletørking. Jeg ville tatt med solkrem fra Norge, da der nede står de ofte framme i solsteiken, og man vet ikke hvor gamle de er.
Væren Skrevet 3. april 2002 #7 Skrevet 3. april 2002 Vi kjøper solkrem hjemme før vi reiser. Tror det er et bra poeng! Du får også tak i kjente merker i syden, men jeg synes det er godt å vite jeg har god solkrem fra første dag, og slipper å kanskje måtte kjøpe ett eller annet Jambalaya greier som ikke virker når vi kommer ned! Dessuten er de dyre merkene ikke noe særlig billige der jeg har funnet dem, i hvert fall! Like greit å kjøpe på Spar kjøp her hjemme! Godt utvalg til lav pris! Hilsen 12
Fru.com Skrevet 4. april 2002 #8 Skrevet 4. april 2002 Kjøp solkremen på Taxfree før du forlater Norge, der er det billigst.
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #9 Skrevet 8. april 2002 Kjøpte solfaktor 60 (!) på apoteket til mine tre barn før påske. På vestlandet fikk vi ikke bruk for den, så den sparer jeg til våren/sommeren. Solfaktor er sikkert litt ekstremt, men den skal forhindre solbrenthet. Så da så!
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #10 Skrevet 8. april 2002 Rettelse til forrige innlegg. Det skal selvfølgelig stå: Solfaktor 60 er nok litt ekstremt.... og DET forandrer jo saken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå