Gjest Frysepulver Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Jeg har et "persisk" teppe, kjøpt på en cafe i syden av alle ting. Det er ikke like tung som andre liknende tepper, de plastgreiene under er ikke heldekkende, bare små striper forholdsvis tett. Størrelsen er vel vanlig "sofagruppe-størrelse". Noen som vet om jeg kan ta det i maskinen? Om det blir ødelagt er ikke så farlig, er mer redd for maskinen... Endret 7. mars 2007 av Frysepulver
Miami Skrevet 8. mars 2007 #3 Skrevet 8. mars 2007 Hvis det er litt størrelse på teppet, er det vel også ganske tungt? Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på å vaske det i maskina. Men det er meget mulig jeg tar feil.
Gjest Marillia Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen, ut i fra størrelsen på teppet vil nok dette bli for tungt for maskinen. Spørs om du ikke må til med skrubbert og grønnsåpe
onyx Skrevet 8. mars 2007 #5 Skrevet 8. mars 2007 Ville heller ikke tatt det i maskinen. Det kan godt være at det blir for tungt for maskinen vått, og i tillegg er det fare for at lo etc ødelegger maskina.
Gjest Minimi Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Har en rye som er 2,50x80 den veier litt over 7 kg når den er våt. (den er veldig tettvevd) Så kan nok godt hende at teppe ditt vil blir for tungt.
Elodi Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Jeg ville ikke gjort det! Når den blir våt blir den sannsynligvis for tung for vaskemaskina!
Leo Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 Jeg ville ikke ha vasket det i vaskemaskinen. Du risikerer både at det blir for tungt og at det løsner masse små trådet som blir sittende igjen i maskinen og i verste fall ødelegger både pumpe og drivverk. Det jeg imidlertid har god erfaring med er å vaske tepper ute på terrassen om sommeren med såpe og vann. For å få passe varmt vann, har jeg koblet hageslangen til kranen på kjøkkenet og fuktet, såpet inn med teppesjampo og skylt godt. Teppet har så fått henge ute til det har vært tørt. (NB! Bør naturligvis ikke gjøres hvis du har naboer under terrassene din...).
Gjest Frysepulver Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Da går teppet i søppelcontaineren. Kostet et par hundre kroner og jeg gidder ikke å rense det heller
Ut i det fri Skrevet 9. mars 2007 #10 Skrevet 9. mars 2007 Leier du en tepperenser kan du ta sofaen, lenestolen og bilen i samme slengen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå