Gå til innhold

i helgene

Anbefalte innlegg

Gjest silkesvarten
Skrevet

heisann

hva gjør familien ders i helgene? foruten å gå på besøk. men skal gjøre ting sammen.... og hvor gamle er barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste faste vi gjør i helgene er søndagstur. Deilig å komme seg ut sammen.

Barna er 5 mnd og 2,5 år. Minsten sover i vogna hele turen, men storesøster går, og samler kongler og steiner og kvister og alt som kan plukkes opp. :)

Skrevet

Gar til sjøen og griller pølser på bål, mye turer i skogen eller fjelletr med god nistepakke, i skøytehallen, aketurer, baker,spiller spill eller kort. Prøver å være mest mulig ute. Lange frokoster og lager god søndagsmiddag med desvert slik at det blir litt skille fra ukedagene.

Barna er 9 og 10. Men vi har egentlig gjort det samme siden de var 3 - 4. Men de holder jo ut litt lenger nå:)

Gjest Elastica
Skrevet

Ofte går vi på café på lørdagene, i svømmehallen, på kino, koser oss i hagen, inne, går tur med hunden, søndagstur, lang frokost. Guttene mine er 3, 5, og 7. Mye bråk og mye kos. Jeg gjør det like gjerne med dem alene, men det er lettere når også Herr Utrolig er med.

Gjest Sativa
Skrevet

Nå er jo jenta stor, 11,5 år, så hun har ofte fullt program på egenhånd. Men det hender vi får narret henne med ut til havet for å plukke skjell, ta bilder osv. Ekstra stas er det hvis hun får ta med en venninne eller to.

Ellers gjør vi forskjellige ting her hjemme, baker, lager mat sammen, går tur og kikker i vinduer, svømmer litt innimellom osv.

Før når hun var mindre var vi mye mer ute da, var i skogen flere dager i uken og sånn. Nå er jo våren her, så da blir det nok noen turer ut på hvitveis og blåveisjakt. Det er stadig populært tror jeg.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Skal bare huke opp denne på mine innlegg :)

Gjest silkesvarten
Skrevet
Skal bare huke opp denne på mine innlegg :)

hva mener du?

Skrevet
hva mener du?

Jeg tipper at hun sørger for at hun finner tråden igjen, slik at hun kan hente ideer til aktiviteter her. Slett ikke noe å bekymre seg for ;)

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi har lange, late frokoster Ungene har gjerne venner på besøk, noen ganger på overnatting, eller de overnatter hos venner. Er det dårlig vær, kan det hende ungene bare ser en film eller spiller spill.

Vi går tur med hundene, går på kafè eller kino, drar i svømmehallen. Eller vi drar på familiebesøk.

Og med såpass stor familie som vi har, er det alltids en bursdag å gå i i løpet av helgen!

Gjest silkesvarten
Skrevet
Jeg tipper at hun sørger for at hun finner tråden igjen, slik at hun kan hente ideer til aktiviteter her. Slett ikke noe å bekymre seg for ;)

hihi.... bekymret meg ikke jeg.. men skjønte ikke helt hva hun mente....men det var jo en god ide....

å .... erså glad for det fantastisk" vårværet" vi har i dag.....

har nesten lyst tilå begynne i hagen....

men uansett så var det ikke det tråden skulle handle om.. :sjenert:

Gjest Mayamor
Skrevet

Det er jo fryktelig sessongbetont og noe gjør vi kun vinter, annet kun sommer, noe gjør vi hele året osv, men aktiviteter vi bedriver med en familie bestående av 5 barn i alderen 3 - 13 år:

* turer til fots, på sykkel, i bil eller kombinasjon

* go-kart

* svømming i basseng, vann eller sjø

* skøyter, langrenn, akebrett og slalom

* kjøre fjernstyrte biler, fly fjernstyrt fly/ufo og manøvrere fjernstyrt båt

* båttur

* fisking

* telttur

* spilling av brettspill, kort, terningspill eller konsollspill

* badmington, kubb, crocket, fotball, minigolf, fotball, etc

* trampolinehopping

* tur på kino, teater, konsert, museum, Fløybanen, Ulriksbanen, Akvariet etc

* gå på åpen gård

* mate ender

* gå på lekeplass

* lekeland

* bowling

* ser filmer på dvd hjemme

* baker og lager mat

* barna har overnattingsgjester/er på overnattingsbesøk

* shopping (helst jenten som liker det da...)

* perling, modelèrkitt, maling, tegning

* jobbe/leke i hagen

* eksperimenter

* lese bøker

* puzzle

Sikkert mer som jeg ikke kommer på i farten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...