Gå til innhold

svar fra menn..

Fremhevede innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet (endret)
ikke uenig.

man finner knapt nok et land i europa der unge jenter er så bråmodne og bevisste på sin egen seksualitet som i norge. de er nysgjerrige, kåte og utprøvende (jfr senket debutalder).

og fysisk er de også velutviklet i ung alder pga det fettholdige kostholdet.

dagens lavalder på 16 år er nok for kunstig, ja.

og debutalderen er på 18.1 år,

så jadda, bare senk den til 14 :ironi:

Kanskje enkelte her inne burde vite hva de snakker om, før de åpner tastefingrene sine. Blir jo for dumt å si at det er greit at en 14 åring har sex, og henvise til debutalderen, når debutalderen er 18.1 år. Kanskje vi skulle øke den til 18 i stedet

Endret av Madam Felle
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
En annen ting, statisikken sier at debutalderen for jenter er 18.6 år, og for gutter er den 17.5, så at noen 15 åringer ikke har hatt sex, er ikke uvanlig. Selv om du gjerne vil tro noe annet, for i følge deg så har jo tydeligvis alle 15 åringer sex, de drikker alkohol og bruker dop. For dette vet du!

Jeg trenger ikke ha peiling på debutalder-data for å vite at dette er feil. Og hvis du selv tenker deg litt om, og ser for deg hvem som vanligvis er eldst i et forhold, så kommer du nok fram til at tallene dine er litt gale. Mulig du har snudd dem om. Men ellers er gjennomsnittlig debutalder for jenter og gutter hhv. ca 17 og 18 år.

Endret av punktom
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg trenger ikke ha peiling på debutalder-data for å vite at dette er feil. Og hvis du selv tenker deg litt om, og ser for deg hvem som vanligvis er eldst i et forhold, så kommer du nok fram til at tallene dine er litt gale. Mulig du har snudd dem om. Men ellers er  gjennomsnittlig debutalder for jenter og gutter hhv. ca 17 og 18 år.

madame, kan jeg deite dattera di? lover å ikke røre henne!

:smilyblomst::danse::humpe: :skjeggebass: :hjerte::dagens-rose:

Gjest Gjest
Skrevet
Men ellers er  gjennomsnittlig debutalder for jenter og gutter hhv. ca 17 og 18 år.

Du er ikke på villspor slik hun du siterer er, men i slike sammenhenger snakker man om medianer ikke om (aritmetisk) gjennomsnitt.

Her er noen fakta:

"Representative utvalg av norske tenåringer besvarte i 1992 og 2002 spørsmål om blant annet seksuelle erfaringer. Viktige funn er at den mediane alder for første samleie i tiden mellom de to undersøkelsene er redusert med et halvt år for gutter (til 18,0 år) og et helt år for jenter (til 16,7 år), og at jenter i minst like stor grad som guttene nå har sex utenfor langvarige kjæresteforhold. Det kan se ut til at ungdom nå har tidligere sex, oftere sex og mer variert sex."

Gjest Gjest
Skrevet
Du er ikke på villspor slik hun du siterer er, men i slike sammenhenger snakker man om medianer ikke om (aritmetisk) gjennomsnitt.

Her er noen fakta:

"Representative utvalg av norske tenåringer besvarte i 1992 og 2002 spørsmål om blant annet seksuelle erfaringer. Viktige funn er at den mediane alder for første samleie i tiden mellom de to undersøkelsene er redusert med et halvt år for gutter (til 18,0 år) og et helt år for jenter (til 16,7 år), og at jenter i minst like stor grad som guttene nå har sex utenfor langvarige kjæresteforhold. Det kan se ut til at ungdom nå har tidligere sex, oftere sex og mer variert sex."

Uansett om de har mer sex eller ikke,så bør det foregå med jevnaldere og ikke voksne menn som kunne vært faren deres!

Gjest Gjest_Mannen Tore_*
Skrevet
Dette blir en smule tullete. For hva er det man legger i "å tenne på"? Det bør vel i liten grad være spørsmål om hva man tenker. Spørsmålet er hva man gjør.

De aller fleste kjenner til hvor grensene går for hva som er akseptabelt og ikke. En rettspsykiater sa en gang at "vi alle har det i oss". Det hele er et spørsmål om bremser. Alle kan i en gitt situasjon være i stand til å drepe, men vi gjør det ikke fordi vi har velutviklede bremser og holdninger som forteller oss at dette er galt.

Så hvis TS hensikt er å fortelle oss hva som kan aksepteres av seksuelle fantasier, så tror jeg bare du kan gi opp med en gang.

Det er dessuten temmelig tendensiøst bare å stille spørsmålet til "menn" i den sammenhengen. Kvinner har  like utviklet evne til å ha fantasier. Både "lovlige" og "ulovlige". Og for ordens skyld: Det finnes overgripere BÅDE blant kvinner og menn. Så hvis TS er opptatt av båser så bør det skilles mellom overgripere og dem som ikke begår slike handlinger. Jeg aksepterer ikke å bli avkrevd svar om mine fantasier bare fordi jeg er mann.

Jeg tilhører dem som IKKE begår overgrep. Og jeg tenner på kvinner på min egen alder.

:klappe::klappe::klappe:

Endelig noen som har gangsynet i behold!

Kan man tenne på ei 13-14 år gammel jente? klart man kan! Gjør man noe med det? Klart man ikke gjør det!!

For min egen del så kan jeg godt si at ei jente i 14-16 års alder med utviklet kropp kan pirre visuelt, men samtidig så er det jo hundre grunner til at det er totalt uaktuelt å gjøre noe med det!! 1: hun er ikke interessert i en eldre mann. 2: hun kan ende opp med å føle seg brukt, selv om hun i utganspunktet ville ha sex med en som var mye eldre. 3: hun kunne mest sannsynlig ikke gitt meg noen nytelse, og kanskje ikke jeg kunne gitt henne noe heller(feil kjemi + + +), pluss en haug andre grunner som gjør at det er uaktuelt.

Dessuten, siden enkelte av dere er så bastante og sier at det er sykt å si at ei under 16 ser lekker ut, i hvilken alder er det ok å si at jenta pirrer nysgjerrigheten/fantasien? 16? 17? 17 år, en måned og to dager? 19? 21?? 22 år, tre måneder og fire dager????? Når??

Og, dere må lære å skille hva folk egentlig mener!!

Er man voldelig fordi man i sinne sier at man kunne tenke seg å banket noen? er man utro når man sier at venninna til kona er pen? Er man avholdsmann fordi man dagen derpå sier: "jeg skal aldri drikke mer"??

Skjerpings......

Skrevet

Jeg må være en morder siden jeg liker skrekkfilmer. Uansett så må jeg iallefall være SYK!(med tre hundre utropstegn til)

Gjest Gjest
Skrevet
:klappe:  :klappe:  :klappe:

Endelig noen som har gangsynet i behold!

Kan man tenne på ei 13-14 år gammel jente? klart man kan! Gjør man noe med det? Klart man ikke gjør det!!

For min egen del så kan jeg godt si at ei jente i 14-16 års alder med utviklet kropp kan pirre visuelt, men samtidig så er det jo hundre grunner til at det er totalt uaktuelt å gjøre noe med det!! 1: hun er ikke interessert i en eldre mann. 2: hun kan ende opp med å føle seg brukt, selv om hun i utganspunktet ville ha sex med en som var mye eldre. 3: hun kunne mest sannsynlig ikke gitt meg noen nytelse, og kanskje ikke jeg kunne gitt henne noe heller(feil kjemi + + +), pluss en haug andre grunner som gjør at det er uaktuelt.

Dessuten, siden enkelte av dere er så bastante og sier at det er sykt å si at ei under 16 ser lekker ut, i hvilken alder er det ok å si at jenta pirrer nysgjerrigheten/fantasien? 16? 17? 17 år, en måned og to dager? 19? 21?? 22 år, tre måneder og fire dager????? Når??

Og, dere må lære å skille hva folk egentlig mener!!

Er man voldelig fordi man i sinne sier at man kunne tenke seg å banket noen? er man utro når man sier at venninna til kona er pen? Er man avholdsmann fordi man dagen derpå sier: "jeg skal aldri drikke mer"??

Skjerpings......

Når du vet alderen på ei jente så er det sykt om du fortsetter å bruke fantasien din for å tenne på henne!Når jenta er under den sexuelle lavalder!Jeghar ikke sagt at det er unormalt!Jeg sier at om du VET alderen,så synes jeg det er sykt om du fortsetter å bruke tankegangen din for å tenne på jenta!!Lær å les gutt!

Skrevet

For en endeløs debatt! Hva i all verden er det som er så fryktelig hårreisende ved at voksne menn kan tenne på tenåringer? Det er da helt normalt ifra naturens side.

Helt fra jeg var 13 år har jeg stadig opplevd kåte blikk ifra menn, men det skjedde meg da aldri noe! De aller fleste lever nok ut ifra prinsippet "se men ikke røre" når det gjelder sånt.

Og for meg, som ung og usikker tenåring, ga disse ekstra blikkene fra mannfolk meg den bekreftelsen jeg trengte. Men det betydde selvfølgelig ikke at jeg ønsket å ha sex med de, sånne aktiviteter var jeg ikke klar for før i 16 års alderen.

Og bare for å kommentere noen andre ting her: Den seksuelle lavalderen bør IKKE senkes. 16 år er helt passe.

Og: Ikke alle jenter som er "faste og yppige" har kun "luft i hue"...

.....Og hurra for våren! :ler:

Gjest norsklærer
Skrevet
Når du vet alderen på ei jente så er det sykt om du fortsetter å bruke fantasien din for å tenne på henne!Når jenta er under den sexuelle lavalder!Jeghar ikke sagt at det er unormalt!Jeg sier at om du VET alderen,så synes jeg det er sykt om du fortsetter å bruke tankegangen din for å tenne på jenta!!Lær å les gutt!

Det hadde vært fint om du kunne definere det noe upresise ordet SYKT, som du har brukt ca 1000 ganger i denne tråden. Det hadde også vært ok om du kunne lære deg at det skal være mellomrom etter punktom, komma og utropstegn. Det gjelder forsåvidt spørsmålstegn også, men du virker så bastant at det er vel ikke aktuelt å bruke for deg.

Gjest Gjest
Skrevet
Det hadde vært fint om du kunne definere det noe upresise ordet SYKT, som du har brukt ca 1000 ganger i denne tråden. Det hadde også vært ok om du kunne lære deg at det skal være mellomrom etter punktom, komma og utropstegn. Det gjelder forsåvidt spørsmålstegn også, men du virker så bastant at det er vel ikke aktuelt å bruke for deg.

Handler dette om rettskrivning også da?Var mye å henge seg opp i?Jeg mener at menn som gjør det er syke ja.Noe mer du ville vite?

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Handler dette om rettskrivning også da?Var mye å henge seg opp i?Jeg mener at menn som gjør det er syke ja.Noe mer du ville vite?

Da er vel jenter som tenner på voldtekt SYKE og da?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei de er jo ikke pedofile da.Da er jo de selv i den situasjonen.Pedofile utnytter barn til fordel for sine egne lyster.Det er SYKT det!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes folk som har influensa er skikkelig SYKE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...