Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

PÅ studentersamfundet i Trondheim falt en mann ned 12 meter etter lek i branntau ut av vindu.Mannen (31 år) ble alvorlig skadet og lenge sto det mellom liv og død.

I ettertid er det kommet en stor intern diskusjon på hvorvidt Samfundet bør straffe de medlemmene det gjaldt selv om politiet ikke fant noe straffbart forhold. I denne aktuelle saken har de gitt de gjeldende medlemmene opptil 13 mnd utestengelse fra aktiviteter på Studentersamfundet.

Hvordan hadde dette blitt løst i en annen organisasjon? ville de involverte fått sparken? Er det skjerpende eller formildende at personene som var tilstede var beruset? Ville det blitt tatt hensyn til at de involverte har opplevd ulykken som traumatisk?Er ulykken straff nok i seg selv?

Her i Studentmiljøet i Trondheim går diskusjonen høylytt, har dere noen innspill? Saken skal avgjøres i kveld. Må foreberede meg til diskusjonen...

artikler om saken

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De aller fleste organisasjoner har retningslinjer for hvordan medlemmene skal oppføre seg, så man må ikke bedrive med kriminelle aktiviteter for å miste tillit. Norske hoppere mistet sine medaljer fordi draktnummeret var feil plassert. Politiet (og alle andre) er nok enige i at dette ikke var noe kriminelt, men utøverne visste også at dette kunne stride mot regelverket.

Valla vil nok ikke bli politianmeldt, men likevel kan hun miste ledervervet sitt i LO.

Dette er fullstendig vanlig. Jeg kunne ønske at politiske møter på samfundet vakte mer engasjement enn slike (for resten av oss) ubetydeligheter. Litt ironisk at studenten i Trondheim nylig har avhold Isfit, og Jonas G. S. skal prate om utenrikspolitikk, krig og fred først, mens de frivillige ved samfundet heller vil diskutere "krig, fred, politikk og sånt" etterpå.

Navlebeskuing uten like, og jeg antar de fleste involverte vil få en flau bismak i munnen når de ser tilbake på denne hendelsen om noen år.

Endret av punktom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...