Malama Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Fikk telefon nå, fra brudebutikken, nå er kjolen min kommet. Den må jo tilpasses, sys inn. Men når gjør jeg dette? Vente så lenge som mulig, eller? Det er jo fortsatt 3,5 måned til den store dagen. Må jeg ta den med hjem når den er ferdig? (jeg kan ikke pynte meg DER, for jeg skal gifte meg 35 mil unna) eller kan den henge til vi skal reise, kanskje? Burde jeg avtale å dra dit og prøve den, for å se hvor mye den skal tas inn? (hun sa "du får nå se om du vil komme en dag, eller..." så jeg vet ikke hva de forventer...) Prøve den med smykket, skoene (som jeg nesten har bestemt meg for, de er på den butikken. Har ikke prøvd andre da, men de passet jo...) og sløret som jeg har kjøpt et annet sted, og prøve undertøy hos dem? (for jeg har ikke prøvd undertøy enda. Jeg synes det må prøves under kjolen for å se om det synes etc, og det var jo ikke vits all den tid den kjolen som henger i butikken er halvannen størrelse større enn meg....) Bortsett fra undertøy, underskjørt (som jeg får leie der) og sko (som jeg nesten har bestemt) har jeg vel resten. Bortsett fra krona jeg skal bruke da, den er hjemme hos mamma. Men smykket, øredobbene (må se dem sammen med smykket og se om de går i fargene, det er perler, men det er jo forskjell på perler..) og sløret har jeg hjemme. Oi, det begynner å nærme seg den store dagen, kjolen min er kommet til butikken!
Gjest 3llie Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Nå har jeg sydame som holder til ett annet sted enn brudesalongen, så mulig det blir litt annerledes i forhold til henting. Jeg måtte hente min kjole i brudesalongen når den var kommet også ringe å bestille time hos sydamen. Der fikk jeg time i midten av april og jeg skal gifte meg i midten av juli. Fikk beskjed om å ta med underskjørt, sko og undertøyet jeg skal bruke, sånn at det blir riktige mål.
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. mars 2007 Og så skal kjolen din henge i skapet ditt hjemme og ikke bli knørvet, og ikke bli sett i 3 måneder?
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Gratulerer Veldig morsomt å få prøve sin egen kjole da. Når jeg hentet kjolen så måtte jeg ta den med meg. De hadde ikke plass til å ha den hengende i lang tid. (Jeg fikk den veldig tidlig) Jeg venter lengst mulig med å sy inn min. Noe av grunnen er at jeg har tenkt til å bli litt mindre før den store dagen. For deg som er ganske tynn ville jeg ikke tro det hadde så mye å si. Varierer du mye i vekt? Hvis ikke ville jeg hørt med salongen når det passet dem best. Jeg prøvde kjolen med smykker, sko og underskjørt jeg hadde kjøpt et annet sted. Da hadde jeg ikke sløret enda. Syntes det var veldig fint å se mitt tilbehør til, for å se om det ble så bra som jeg trodde. Undertøy drøyer jeg også lengst mulig. Tror ikke jeg vil kjøpe det på brudesalongen heller. Litt fordi jeg tror det er en del dyrere der, og fordi jeg tror utvalget er bedre på en undertøysforettning. Nå har ikke jeg tubetopp, så trenger ikke å tenke så mye på om undertøyet vil synes. Det skal litt til. Tenkte kanskje det hadde vært greit for deg å ta med kjolen dit du skal ha bryllupet en stund før bryllupet. Da kan din mor eller noen andre levere det inn på en salong der slik at de kan steame opp kjole og slør før den store dagen, hvis det er noen som gjør sånt...? Blir jo ikke like fint etter en lang tur...
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har tenkt på det der ja, med transporten, om den blir knørvet da... Muligheten er jo å få den med meg oppover før, og få edn fikset der oppe som du sier.... vi skal oppover til påske, men blir den klar til da, tro? Jeg varierer ikke mye i vekt (et par kilo, maks, stort sett da vann i pms-perioden) men alt legger seg stort sett på magen da (nettopp grunnet at det stort sett er pms-vekt?) Jeg ANER ikke hvor i syklusen jeg vil være på bryllupsdagen, jeg har uregelmessige sykluser, så det kan jeg på ingen måte ta hensyn til. Jeg har vurdert om jeg burde kjøpe undertøyet en annen plass, men ettersom min kjole er tettsittende i overkroppen, og undertøyet ialle fall må være stroppeløst, så vet jeg ikke om jeg tør kjøpe noe som jeg ikke har prøvd under kjolen. Men er veldig usikker på hva jeg skal ha av undertøy. Det er jo ikke for "hold inn" jeg skal ha noe, det er evt litt "push up" jeg kunne trenge... Mest av alt er det vel for ha noe under... som min kjære finner når han tar av meg kjolen på natta... Jeg har jo lyst til å prøve den... prøve MIN kjole... men ikke renne ned dørene deres heller, kanskje...
Gjest 3llie Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Og så skal kjolen din henge i skapet ditt hjemme og ikke bli knørvet, og ikke bli sett i 3 måneder? ← Den blir å henge hos sydamen fra midten av april til midten av juni. Også tar jeg den med dit jeg skal gifte meg (2 timer unna), der skal den henge hjemme hos forloveren min frem til dagen før bryllupet. Dagen før tar jeg den med til suiten jeg og forloveren min skal dele, der vil kjolen og sløret bli lett steamet. Nå har jeg den type skjørt som ikke det vil syns så godt om det er litt krøll på.. sånn posete skjørt.
goddess Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Ingen bruder kan nok forvente at brudekjolen kan henge i brudesalongen til de skal bruke den. Tenk om alle brudene ville det?? Hvor stor måtte ikke butikken være da? Jeg har jobbet i brudesalong selv, så derfor jeg vet hvordan det er. Spør noen venner om de har plass dersom skapet ditt er bittelite Det ordner seg alltid på et vis, bruk fantasien
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. mars 2007 Nei, kjolen KAN henge i butikken frem til jeg skal gifte meg. Dvs, den KUNNE det, dersom jeg skulle giftet meg her i byen. Jeg har nemlig fått beskjed om det, at den kunne henge der, jeg kunne komme dit og kle den på meg på den store dagen. Men det kan jeg ikke, grunnet nettopp at jeg gifter meg 35 mil unna. (nå ER det en stor butikk da, den største jeg har vært i) Skapet mitt har ikke egentlig plass til den nei, men det skal jeg alltids kunne ordne om jeg må. (Rydder selvsagt plass, får putte andre klær på loftet så lenge) Var vel mer det at jeg ikke aner hvordan man gjør dette her. Prøve nå, bare for å ha prøvd MIN? Men prøving senere for tilpassig? Og prøving etter tilpassing? Det blir vel myyyye prøving, da blir de vel passe lei av meg? (Jeg prøvde den allerede 3 ganger før jeg bestemte meg... Da i en for stor størrelse da, så jeg er spent på å få prøve den i min størrelse)
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. mars 2007 Forresten fikk jeg da vite at den kunne henge i butikken, der jeg kunne komme og ta den på meg, ferdig steamet og klar på den store dagen, i den aller minste lille butikken jeg har vært i også (de hadde vel og merke herreavdelingen i en annen estasje da, og kanskje bedre plass der?) Så sånnsett synes jeg ikke det er så rart at jeg trodde den kanskje kunne det...
goddess Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Ja, det må jeg si Flott at de har kapasitet til det da! Og de blir nok ikke lei deg for at du vil prøve kjolen din en ekstra gang, de er der jo for å hjelpe deg De gir deg sikkert noen råd i butikken om hvordan holde kjolen penest mulig fram til bryllupet. Lykke til
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2007 Satser på at de kan gi meg råd der ja. Får vel ta kontakt med dem og avtale noe, etterhvert. Spennende er det i alle fall.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har kjolen min hos forloveren min. Er egentlig ikke skapplassen som bekymret meg. Det var for å holde den unna en nysgjerrig forlovede og meg selv. Har en følelse at det kunne blitt litt sniktitting hvis jeg hadde hatt den hengende. Tror de sa for meg at jeg må prøve den når de skal sy inn. Så prøve etter at den er sydd inn. Deretter mener jeg de kunne steame og gjøre den klar til den store dagen. De siste dagene fikk jeg beskjed om at den kunne henge hos frisøren. Slik at jeg slipper å dra med meg den ned på bryllupsdagen. Spennende Men når det gjelder undertøy, Malama. Har ei vennine som giftet seg i fjor. Hun er ganske slank. Hun kjøpte pent undertøy på en undertøysforetning, hun trang jo ikke å holde noe inne. Men selvfølgelig enig i at du burde prøve kjolen med undertøyet på før den syes inn.
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2007 Jeg tenker meg at det kanskje er større utvalg i undertøysbutikker ja (jeg har dog ikke vært inne i "sånne" undertøysbutikker noen gang, og har ikke sett noe slikt jeg ser for meg på HM i alle fall (jeg vil ha HVITT undertøy!) Tanken min er at det ikke må synes, hverken under stoffet eller "stikke oppom kjolen" på noe vis. Jeg har faktisk et hvitt "korsett" som nesten aldri brukes. (det er komplett uakuelt idenne sammenheng, jeg skal ha noe nytt, dessuten er en av årsakene til at det ligger laaaaangt inne i et skap det at det er kjøpt av min eks...) Det kan ikke brukes under noen kjoler jeg har, fordi det synes, spilene "stikker ut", synes under gensre også, og bukse/skjørt. (jeg hadde jo aldri prøvd det før det ble kjøpt, ellers hadde jeg neppe anbefalt det) Og jeg vil ikke at det skal synes GJENNOm, og for all del ikke "stikke frem over kanten", så jeg vet ikke om jeg "tør" kjøpe det en annen plass. (kanskje prøve kjolen "tegne streker" på meg selv om hvor langt opp det kan gå (i alle fall mentalt, om ikke en prikk eller to med en penn) og deretter gå på jakt? Virker litt fristende å se hva de har i salongen, selv om der sikkert er dårligere utvalg og høyere pris...
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Inspirert av en reklame her inne rotet jeg ruindt inne på triumph-sidene da, og fant noe som sikkert ikke synes gjennom, ser relativt behagelig ut, og kan nok kanskje prøve dette... Men, direkte "spennende" er den jo ikke da? får ikke til å linke direkte, men serien heter "angel curves", og jeg tenkte påden med avtagbare stropper. (Jeg MÅ ha avtagbare stropper, kjolen har bare helt tynne stropper. jeg har ikke så mye å "holde oppe" uansett, så stroppeløst pleier å gå fint det, og i denne situasjonen er jo kjolen med mer spiler enn det undertøyet der (så jeg vet ikke hvor mye jeg "trenger" under den kjolen jeg. (det er forresten denne kjolen: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...t=5&adTypeId=67 ) (men i en størrelse mindre, og antakelig innsydd derfra også, derfor var det ikke aktuelt for meg å kjøpe denne, ettersom mønseret da ville blitt borte i innsømmen) fikk til link til "serien" i alle fall: http://www.triumph.com/index.php?offline=1...&countryCode=no Men nå har jeg rotet meg langt bort fra trådens tema.... Endret 7. mars 2007 av Malama
Gjest nimbus Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 Da kjolen min kom dro jeg på prøving samme dag (var så spent...), og etter noen uker (i går) var jeg på prøving nr. 2, og da satt den perfekt I tillegg skal jeg på en prøving til rett før bryllupet, i tilfelle jeg går ned i vekt denne siste måneden. Jeg kunne hente kjolen når jeg ville, (= kan henge der frem til bryllupet), jeg skal bare ringe dagen før så de får dampe og lage klart. De hadde dårlig utvalg av undertøy der, men fikk beskjed om bare å komme innom når jeg vil for å prøve tilbehør/undertøy eller vise venner
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 7. mars 2007 De tok mål for tilpassing da du var og prøvde den samme dag da, eller? Jeg må nok avtale med dem om dette med prøving, tilpassing og henting, og stryking/steaming og frakting 35 mil i baksetet på en bil, etc...
Gjest nimbus Skrevet 7. mars 2007 #17 Skrevet 7. mars 2007 Ja, jeg tok den på, med skoene så klart, og så satte de på masse nåler der de måtte sy inn i magen og for å legge opp kanten. Min skal forresten fraktes 6-7 timer i bil, og så rundt 12 timer på fly... håper å få den med som håndbagasje, men ellers mente hun på brudesalongen at det burde gå greit å legge den i en stor sånn hard koffert, siden silketaften ikke krøller så lett.
Malama Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vet ikke hva den er laget av, kjolen min jeg, så jeg aner ikke helt dette med knørving. Jeg skal dog ikke fly jeg da, bare kjøre, så den kan få relativt grei behandling, baksetet for seg selv (oppover i alle fall), og etterpå er det ikke så farlig om jeg ikke får den med meg med en gang, eller om den knørves, da er den jo brukt, og skal vel renses før salg (eller så utbrøt mamma at den ville blitt en LEKKER dåpskjole da. En DYR dåpskjole mener jeg da.. til barn som ingen vet om noengang kommer. (jeg legger ikke skjul på at jeg ønsker meg barn på sikt, men man har jo aldri noen garantier)) Må nok ha meg en time avsted på butikken og prøve litt ja. Lurer på om jeg skal gå via lindex på vei hjem i dag da, og se om de har den saken som jeg titta på på nett (lindex selger tirumf, men de har vel ikke HELE utvalget i butikken av den grunn) og se om den passer i det minste, så kan jeg vurdere om jeg skal investere i den, eller vente til jeg prøver noe på butikken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå