Gå til innhold

Bra sykemat?

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre
Skrevet

Jeg har som mange andre fått influensa. Var helt død igår, men idag er jeg litt bedre så tenkte å få karra meg bort på butikken for jeg er helt tom for mat (og papirlommetørkler, hehe) i huset.

Hva er bra/lett/godt å spise og drikke når man er syk? Mamma drev alltid å varta meg opp når jeg var syk, men husker ikke helt med hva. :sjenert: Men husker at jeg alltid fikk sprite :)

Er sår i halsen og det gjør vondt å svelge. Ganske svak/vond i kropp og i hodet og rennende nese. Hadde feber i går, men var feberfri i morges. Hoster en del, litt kvalm. Har ikke så stor appetitt.

Tusen takk for svar, håper det er noen snille "mammaer" her som vet :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ris, riskaker, pasta, brød, kjeks, jus, farris?

Gjest Vidvandre
Skrevet

Takk for svar :) Kjeks, juice og riskaker skal på handlelista ihvertfall. Suppe, ris og pasta kaster jeg opp av, men kanskje risengrynsgrøt? Det er jo godt, og så får man det i sånne fine ferdigpakker fra toro så jeg slipper å lage mat :)

Gjest Gjest
Skrevet

Inneholder mye melk, så det kan være mulig at det kommer i retur. Men går jo an å prøve seg forsiktig frem :)

Gjest Vidvandre
Skrevet (endret)
Inneholder mye melk, så det kan være mulig at det kommer i retur. Men går jo an å prøve seg forsiktig frem :)

Hehe, det var sant ja.. Kanskje jeg skal prøve meg på havregrøt heller, med vann ;)

Endret av Vidvandre
Skrevet

Hm ... hvis du kaster opp av suppe og slikt, hva med å kjøpe nøtter? Det fyller litt opp, og gir energi. Kanskje blande med rosiner, om du liker det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...